با 6 تبلت برتر در سال 2016 آشنا شوید

هرسال گوشی‌ها و تبلت‌های جدیدی معرفی می‌شوند و سال 2016 نیز رویدادهای زیادی را نظیر MWC و CES شاهد بوده که در کنار رویدادهای اختصاصی شرکت‌های مختلف همگی باهم باعث شده‌اند تا امسال یکی از شلوغ‌ترین سال‌های دنیای تکنولوژی در این زمینه باشد. در همین راستا قصد داریم نگاهی به تبلت‌های برتری که تاکنون توسط شرکت‌های بزرگ […]

هرسال گوشی‌ها و تبلت‌های جدیدی معرفی می‌شوند و سال 2016 نیز رویدادهای زیادی را نظیر MWC و CES شاهد بوده که در کنار رویدادهای اختصاصی شرکت‌های مختلف همگی باهم باعث شده‌اند تا امسال یکی از شلوغ‌ترین سال‌های دنیای تکنولوژی در این زمینه باشد. در همین راستا قصد داریم نگاهی به تبلت‌های برتری که تاکنون توسط شرکت‌های بزرگ تکنولوژی معرفی شده‌اند بیندازیم.

اگر خبرهای گذشته را دنبال کرده باشید مستحضر هستید که تبلت‌ها روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارند و آمار فروش آن‌ها هر ماه در حال کاهش شدیدی است. از طرفی دیگر اگر نگاهی به آمار فروش تبلت‌های شرکت‌های بزرگی همچون اپل و سامسونگ بیندازید متوجه خواهید شد که این شرکت‌ها هم با کاهش فروش میلیونی تبلت‌ها نسبت به سال گذشته مواجه شده‌اند؛ اما کاهش محبوبیت‌ این نمایشگرهای غول‌پیکر هوشمند و در نتیجه کاهش فروش آن‌ها باعث نشده تا شرکت‌ها از خلاقیت خود در این زمینه دست بردارند و شاهد تبلت‌های مناسبی در سال 2016 تاکنون بوده‌ایم. با 6 تبلت برتر سال جاری آشنا شوید:

1. Samsung Galaxy TabPro S

با 6 تبلت برتر در سال 2016 آشنا شوید

سامسونگ تنها در گوشی‌های‌هوشمند پیشتاز نیست بلکه این شرکت خلاقیت را در تبلت‌های خود به خوبی به کار می‌گیرد و سعی می‌کند بهترین‌ها را عرضه کند. این شرکت کره‌ای که این تبلت را در رویداد CES معرفی کرد، Tab Pro S را به نمایشگری 12 اینچی AMOLED با رزولوشن 2160 در 1440 مجهز کرده است. پردازنده‌ی Core M شرکت اینتل در این تبلت جای گذاشته شده که بتوانید بهترین نرم‌افزارها را به راحتی هرچه ممکن اجرا کنید که طبیعتا با داشتن حافظه‌ی رم 4 گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی 128 یا 256 گیگابایتی هیچ‌گونه مشکلی در کار با این تبلت نخواهید داشت. پشتیبانی از LTE را می‌توان یکی دیگر از نقات قوت این تبلت دانست؛ شاید باورتان نشود اما باوجود باتری با ظرفیت 5200 میلی‌آمپری و وجود چنین سخت‌افزار قدرت‌مندی، سامسونگ همچنان در طراحی این تبلت به خوبی عمل کرده چراکه Tab Pro S‌ تنها ضخامتی 6.3 میلی‌متری دارد. این نکته را هم فراموش نکنید که کیبورد تعبیه شده برای این تبلت می‌تواند آن را به یک لپ‌تاپی مناسب و سبک تبدیل کند.

قیمت مدل 128 گیگابایتی این تبلت از 900 دلار شروع می‌شود.

2. Apple iPad Pro 9.7

با 6 تبلت برتر در سال 2016 آشنا شوید

سال 2016 و برخلاف سال گذشته، اپل با برنامه‌ای جدید برای معرفی تبلت‌های خود وارد شد. آن‌ها در سال گذشته از آیپد با سایز استاندارد جدیدی رونمایی نکردند و به معرفی iPad Pro که نسخه‌ی پیشرفته‌تر آپید مینی‌ محسوب می‌شود بسنده کردند. امسال اپل به جای معرفی آیپد ایر جدید، به سمت آیپد پروی جدید روی آورد و با معرفی آیپد پرو 9.7 اینچی بار دیگر توجه تبلت‌دوستان را به این محصول زیبا و خارق‌العاده جلب کرد.

اپل برای جلب توجه دوست‌داران محصولات این شرکت، آیپد پرو 9.7 اینچی را همانند برادر بزرگ‌ترش به اسپیکرهای چهارتایی قدرت‌مند مجهز کرد و ویژگی‌های دیگری نظیر پشتیبانی از قلم اپل و کاور کیبورد هوشمند این شرکت در آن قرار داد. اگر هنوز هم به خوب بودن این تبلت قانع نشده‌اید باید چیپست A9X را هم به این تبلت اضافه کنید تا به قدرت و بزرگی این تبلت پی ببرید.

برخلاف گذشته، این تبلت انتخاب‌های بسیاری را برای شما در هنگام خرید قرار داده که می‌توان به رنگ‌بندی متنوع از جمله رز طلایی و حافظه‌ی داخلی 256 گیگابایتی اشاره کرد که تاکنون در آیپدهای گذشته با این اندازه سابقه نداشته است. ارزان‌ترین نسخه‌ی این تبلت 600 دلار قیمت دارد که برای خرید نسخه‌های دیگر آن طبیعتا باید چند صد دلار خرج بیشتری را متحمل شوید.

3. Amazon Fire

با 6 تبلت برتر در سال 2016 آشنا شوید

شاید آمازون در گوشی‌های‌هوشمندی که تاکنون عرضه کرده شکست بزرگی را تجربه کرده باشد اما تبلت‌های پایین‌رده با قیمت بسیار مناسب این شرکت توانسته ناامیدی فروش گوشی‌های‌هوشمند این شرکت را به امید در این زمینه تبدیل کند. سال گذشته شاهد عرضه‌ی تبلت 7 اینچی Fire آمازون که تنها 50 دلار قیمت داشت در وب‌سایت رسمی این شرکت بودیم که توانست فروش خوبی را هم کسب کند؛ ممکن است این تبلت در بنچمارک‌های منتشر شده رده‌های آخر و امتیارهای پایین را به خود اختصاص داده باشد اما با قیمتی 50 دلاری دیگر چه انتظاری را از آن دارید؟

امسال هم آمازون همانند سال گذشته تبلت‌های جدید Fire را این‌بار با انتخاب‌های بیشتر نظیر حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی با قیمت 70 دلار روانه بازار کرد. این تبلت همانند نسخه‌ی 8 گیگابایتی سال گذشته از کارت حافظه‌ی جداگانه نیز پشتیبانی می‌کند که خود از نقاط قوت این تبلت ارزان‌قیمت خرده‌فروشی اینترنتی است. رنگ‌های متنوع هم به ویژگی‌های دیگر این تبلت اضافه کنید تا با قیمتی مناسب دیگر نتوانید به سراغ تبلتی دیگر جز تبلت Amazon Fire روید.

4. Huawei MediaPad M2 10.0

با 6 تبلت برتر در سال 2016 آشنا شوید

تاکنون به ترتیب از تبلت‌های ویندوز، iOS و سیستم‌عامل Fire آمازون در این مقاله آورده‌ایم اما هنوز به سراغ تبلت‌های اندرویدی نرفتیم. شاید شما هم با ما موافق باشید که تبلت‌های اندرویدی این‌ روزها بیشتر از هر تبلت دیگری در حال کاهش محبوبیت خود هستند هرچند گوگل با اندروید N و قابلیت چند پنجره‌ای این نسخه از سیستم‌عامل اندروید سعی دارد ورق را برگرداند؛ با این‌حال چنین مسائلی نمی‌تواند بهانه‌ای شود که تبلت‌های اندرویدی را فراموش کنیم چراکه هوآوی با تبلت جدید خود نظر بسیاری را جلب کرده است. نسخه‌ی 10 اینچی تبلت MediaPad M2 که تنها 7.35 میلی‌متر ضخامت دارد با مشخصات فنی قدرت‌مند و ویژگی‌های خلاقانه باعث شده تا این تبلت در لیست 6 تبلت برتر سال 2016 قرار بگیرد.

نمایشگر 10.1 اینچی این محصول که در زیر آن چیپست اختصاصی شرکت هوآوی Kirin 930 قرار گرفته، رزولوشنی 1920 در 1200 را ارائه می‌دهد. این تبلت همانند دیگر تبلت‌های نام برده، دارای دو نسخه‌ی ویژه و عادی است که نسخه‌ی ویژه 3 گیگابایت و نسخه‌ی عادی 2 گیگابایت رم را در کنار این چیپست قدرت‌مند قرار داده‌اند. حافظه‌ی داخلی این دو نسخه به ترتیب 64 و 16 گیگابایت است. هوآوی در این تبلت قلم مخصوص خود را به نام M-Pen تعبیه کرده که در کنار حسگر اثر انگشت و چهار اسپیکر قدرت‌مند با قیمتی مناسب همگی باعث شده‌اند تا شاهد یکی از بهترین تبلت‌های اندرویدی سال 2016 باشیم. قیمت نسخه‌ی معمولی این تبلت 350 دلار است.

5. Alcatel Pixi 3

با 6 تبلت برتر در سال 2016 آشنا شوید

شرکت آلکاتل شروع بسیار متفاوتی را در اوایل سال 2016 تجربه کرد و با کنار گذاشتن برند Onetouch و به کار گیری سخت‌افزارهای قدرت‌مند در محصولات خود به سراغ دیگر رقبا آمد. یکی از مهم‌ترین محصولات معرفی شده‌ی این شرکت تبلت Pixi 3 نام دارد که از پلتفرم محبوب ویندوز استفاده می‌کند. شرکت آلکاتل در حالی این تبلت را معرفی کرد که سال گذشته نسخه‌ی اندرویدی همین تبلت را عرضه کرد و حالا با معرفی نسخه‌ی ویندوز Pixi 3 به همراه سخت‌افزاری جدیدتر، دوست‌داران این پلتفرم را نیز به سراغ خود کشانده است. البته برخلاف سایز نسبتا بزرگ این تبلت این نکته را مد نظر داشته باشید که ویندوز 10 موبایل بر روی Pixi 3 نصب شده و اگر به دنبال نسخه‌ی ویندوز 10 دسکتاپ هستید باید به سراغ تبلت‌های دیگر روید.

آلکاتل تبلت Pixi 3 را به نمایشگری 8 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 مجهز کرده که زیر این نمایشگر چیپست پایین‌رده‌ی اسنپ‌دراگون 210 به همراه 8 گیگابایت حافظه‌ی داخلی تعبیه شده است.  خوشبختانه این تبلت از کارت حافظه‌ی جانبی هم بهره می‌برد پس نگرانی بابت فضای داخلی نه‌چندان زیاد، بی‌مورد خواهد بود. شاید سایز 8 اینچی این تبلت باعث شده باشد تا آلکاتل قابلیت تماس صوتی را در این تبلت قرار دهد تا کاربران بتوانند با قراردادن سیم‌کارت خود به مکالمه بپردازند. تبلت Pixi 3 آلکاتل با داشتن قیمت 200 دلاری، یکی از تبلت‌های ارزان‌قیمت لیست ما به شمار می‌رود.

6. Alcatel Plus 10

با 6 تبلت برتر در سال 2016 آشنا شوید

یکی دیگر از تبلت‌های شرکت آلکاتل که Plus 10 نامیده شده در لیست 6 تبلت برتر سال 2016 ما قرار گرفته است. این تبلت هیبردی 2 در 1، بر خلاف تبلت پایین‌رده‌ی مذکور به طور کامل از ویندوز 10 پشتیبانی می‌کند و با داشتن قابلیت ارتباطی LTE به یکی از تبلت‌های حال حاظر بازار تبدیل شده است. البته آلکاتل در به کارگیری LTE در این تبلت بسیار هوشمندانه عمل کرده است؛ به‌جای این که در خود تبلت شاهد قابلیت ارتباطی LTE باشیم، این کیبورد تبلت است که از طریق Hotspot با تبلت ارتباط برقرار کرده و سیگنال‌های LTE را نه‌تنها برای این تبلت بلکه برای حداکثر 15 دستگاه دیگر نیز می‌فرستد.

قلب تپنده‌ی این تبلت را پردازنده‌ی چهار هسته‌ای شرکت اینتل موسوم به Cherry Trail تشکیل داده است. برای این تبلت نمایشگری 10 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 تدارک دیده شده که به همراه باتری 5830 میلی‌آمپری، این نمایشگر در شلوغ‌ترین روز کاری ساعت‌ها برای شما روشن خواهد ماند و ممکن است دیگر به باتری با ظرفیت 2580 میلی‌آمپری که در کیبورد گوشی گنجانده شده نیازی نباشد. شما می‌توانید تا سقف 32 گیگابایت اطلاعات خود را بر روی حافظه‌ی داخلی این تبلت ذخیره کنید اگرچه همانند دیگر تبلت‌های موجود، قابلیت افزایش مقدار حافظه‌ی گوشی توسط کارت‌های جانبی SD فراهم شده است. این تبلت که تابستان امسال وارد بازار می‌شود 350 یورو قیمت خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال