این‌ها 6 گوشی مدرن هستند که از 2 صفحه‌نمایش مجزا بهره می‌برند

از آنجایی که امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار همگی دارای یک صفحه‌نمایش هستند و البته دوران طلایی گوشی‌های تاشو که همه ما با آن‌ها خاطره داریم هم به سر رسیده است؛ کمی غیرقابل درک است که حالا شرکت‌های تولید کننده صنعت موبایل دست به تولید محصولات عجیب و غریب می‌زنند و شاهد عرضه […]

از آنجایی که امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار همگی دارای یک صفحه‌نمایش هستند و البته دوران طلایی گوشی‌های تاشو که همه ما با آن‌ها خاطره داریم هم به سر رسیده است؛ کمی غیرقابل درک است که حالا شرکت‌های تولید کننده صنعت موبایل دست به تولید محصولات عجیب و غریب می‌زنند و شاهد عرضه گوشی‌های هستیم که دارای دو نمایشگر هستند. در این نوشتار قصد تا را تا شما را با شش گوشی مدرن آشنا کنیم که دارای دو صفحه‌نمایش هستند، آشنا کنیم. منظور ما از لفظ مدرن این است که هیچ‌کدام از این گوشی قدیمی نبوده و همگی اخیراً و در سال 2015 معرفی شده‌‌اند و همچنین دارای ویژگی‌های جدیدی هم هستند.(بعضی‌ از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی نیستند)

گفتنی است تنها 3 عدد از این گوشی‌ها در دسته گوشی‌های هوشمند قرار گرفته و 3 دستگاه دیگر هوشمند نیستند. آن‌طور که به نظر می‌رسد، باوجود فروش بالا و غیرقابل انکار گوشی‌های هوشمند و فراگیر شدن آن‌ها در سراسر جهان، نسل گوشی‌های غیرهوشمند قصد ندارد منقرض شود. در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

Kyocera-DuraXA--DuraXV-Plus

Kyocera DuraXA / DuraXV Plus

این گوشی که برای آن دسته از کاربرانی تولید شده است که به‌دنبال یک گوشی تاشو و سرسخت هستند، دارای دو صفحه‌نمایش بوده که صفحه نمایش داخلی آن در اندازه 2.4 اینچ با رزولوشن 240 در 320 پیکسل بوده و صفحه‌نمایش خارجی آن که روی بدنه بیرون قرار گرفته، 1.08 اینچ اندازه داشته، رزولوشنی 90 در 102 پیکسلی دارد و البته دارای کنتراست بالا و سیاه و سفید است. علاوه بر مقاومت در برابر گردوغبار و آب (گواهی IP68)، این دستگاه در برابر شوک، ضربه و لرزش هم مقاومت از خود نشان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی تاشو می‌توان به برخورداری از دوربین 5 مگاپیکسلی با فلاش ال‌ای‌دی، 256 مگابایت حافظه رم و 512 مگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا با کارت میکرو‌اس‌دی نیز اشاره کرد.

 

LG-V10-Review-001

LG V10

چند ماه پیش شرکت کره‌ای تبار ال‌جی کاربران سراسر جهان را با رونمایی از یک گوشی‌هوشمند جدید موسوم به V10 غافلگیر کرد. این گوشی دارای دو صفحه‌نمایش بوده که نمایشگر اصلی 5.7 اینچی از نوع QHD است و نمایشگر ثانویه آن 2.1 اینچی بوده و دارای رزولوشنی 1040 در 160 پیکسلی است. صفحه‌نمایش ثانویه که عملکردی مستقل دارد، ساعت و تاریخ، اعلان‌ها و آیکون میانبر اپلیکیشن‌ها را نمایش می‌دهد. گوشی‌هوشمند V10 ال‌جی میزبان اندروید آب‌نبات‌چوبی بوده (قابل آپدیت به اندروید 6 مارشمالو) و از یک چیپست 6 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 808 به همراه دوربین سلفی دوگانه 5 مگاپیکسلی، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، 4 گیگابایت حافظه رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا و یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی برخوردار است. گفتنی است این گوشی علی‌رغم اینکه ضد آب نیست؛ اما در برابر شوک و لرزش مقاوم بوده و قیمت آن در بازارهای آمریکا به‌صورت قراردادی چیزی در حدود 600 دلار است.

 

Samsung-W2016

Samsung Galaxy Golden 3 / W2016

گوشی W2016 سامسونگ که آن را با نام گلکسی گلدن 3 می‌شناسیم، پیشرفته‌ترین گوشی تاشوی این شرکت کره‌ای تبار است که در ماه گذشته میلادی در کشور چین رونمایی شده است. این گوشی دارای دو صفحه‌نمایش 3.9 اینچی با رزولوشن 768 در 1280 پیکسلی بوده (داخلی و خارجی) و اندروید آب‌نبات‌چوبی را اجرا می‌کند. قلب گلکسی گلدن 3 را چیپست هشت هسته‌ای اگزینوس 7420 که در گوشی‌های چون گلکسی اس 6 و گلکسی نوت 5 هم به‌کار رفته است، به همراه 3 گیگابایت حافظه رم به تپش در می‌آورد. از دیگر مشخصات این گوشی‌هوشمند جالب می‌توان به دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، دوربین سلفی با سنسور 5 مگاپیکسلی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی اشاره کرد. گفتنی است این گوشی هنوز از کشور چین خارج نشده و ظاهرا هم این امر اتفاق نخواهد افتاد و شاهد عرضه آن در بازارهای جهانی نخواهیم بود.

 

Samsung-Rugby-4

Samsung Rugby 4

به یکی دیگر از گوشی‌های سامسونگ می‌رسیم که راگبی 4 نام دارد. راگبی 4 یک گوشی تاشو با مشخصات متوسط بوده که بدنه‌ای مقاوم و سرسخت و ضدآب داشته و دارای یک صفحه‌نمایش خارجی 1.3 اینچی با رزولوشن 128 در 128 پیکسل و یک صفحه‌نمایش داخلی 2.4 اینچی با رزولوشن 240 در 320 پیکسل است. همچنین این گوشی کره‌ای از قابلیت Push To Talk پشتیبانی کرده و مجهز به یک دوربین 3 مگاپیکسلی و درگاه کارت حافظه میکرو‌اس‌دی است. راگبی 4 در بازارهای آمریکا تحت لیسانس اپراتورهای مخابراتی این کشور با قیمتی در حدود 100 دلار (با قرارداد) تا 270 دلار (بدون قرارداد) به‌فروش می‌رسد.

 

TAG-Heuer-Meridiist-Infinite

TAG Heuer Meridiist Infinite

گوشی Meridiist Infinite که توسط شرکت TAG Heuer تولید شده، جز گوشی‌های لوکس به شمار رفته و از دو نمایشگر برخوردار است. نمایشگر اصلی این دستگاه 2.4 اینچی با رزولوشن 240 در 320 بوده و نمایشگر ثانویه آن که در قسمت بالای گوشی تعبیه شده تنها برای نمایش اعلان‌ها به کار می‌رود. به لطف سلول‌های فتولتائیک به کار رفته در Meridiist Infinite، این گوشی می‌تواند نور خورشید و حتی نورهای مصنوعی را به الکتریسیته تبدیل کرده و از این طریق باتری خود را همیشه شارژ کند. با وجود اینکه تبلیغات این گوشی سال گذشته منتشر شده بود، اما هنوز رونمایی آن صورت نگرفته که اگر این کار انجام شود، احتمالاً شاهد قیمتی چندهزار دلاری برای آن خواهیم بود.

 

Yota-YotaPhone-2-0

YotaPhone 2

گوشی YotaPhone 2 یک گوشی‌هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید بوده که دارای یک صفحه‌نمایش اصلی 5 اینچی با رزولوشن 1080 پیکسل و یک صفحه‌نمایشگر 4.7 اینچی ثانویه با رزولوشن 540 در 960 در پشت دستگاه بوده که همیشه روشن است. ایده به‌کارگیری نمایشگر ثانویه این گوشی که مجهز به فناوری e-ink (جوهر الکترونیکی) بوده به خاطر این است که اگر شما نمایشگر اصلی دستگاه را استفاده نکرده و تنها به استفاده از نمونه ثانویه آن بسنده کنید، شارژ گوشی تا 3 روز عمر خواهد کرد که این یک مزیت فوق‌العاده است.

YotaPhone 2 علی‌رغم اینکه تاکنون در چندین کشور من‌جمله روسیه وارد بازار شده است؛ هنوز به بازارهای آمریکا پا نگذاشته است. گفتنی است شرکت Yota تولید گوشی YotaPhone 3 را در دست اقدام داشته که انتظار می‌رود سال آینده عرضه شده و تنها در بازارهای آمریکای شمالی به فروش برسد.

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال