آزمایش خون جهت تشخیص سرطان پروستات بدون نیاز به نمونه برداری

سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در میان مردها است و سالیانه در حدود 1.3 میلیون مورد در سراسر جهان در این رابطه شناخته می شود. حال راه جدیدی در رابطه با کشف این نوع از سرطان ابداع شده است که باعث می شود تا افراد از نمونه برداری راحت شده و دیگر […]

سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در میان مردها است و سالیانه در حدود 1.3 میلیون مورد در سراسر جهان در این رابطه شناخته می شود. حال راه جدیدی در رابطه با کشف این نوع از سرطان ابداع شده است که باعث می شود تا افراد از نمونه برداری راحت شده و دیگر نیازی به درمان های غیرضروری نداشته باشند و منابع درمانی را در این راه هدر ندهند.

در حال حاضر نوعی از آزمایش خون در رابطه با تشخیص این بیماری مورد استفاده قرار می گیرد که در آن سطوح آنتی‌ژن اختصاصی پروستات (PSA)، اندازه‌گیری می شود. پس از این آزمایش خون باید نمونه برداری نیز صورت گیرد تا مشخص شود آیا واقعا فرد به سرطان بدخیم مبتلا هست یا خیر. در 75 درصد موارد مشخص می شود که نیاز به نمونه برداری نبوده و درمانی غیر ضروری صورت گرفته است که موجب هدر رفت منابع درمانی نیز شده است. بیش ترین مشکل در این رابطه این است که این نمونه برداری نوعی عمل تهاجمی است که خطر خونریزی و عفونت نیز به دنبال دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، حال با کشف راه جدیدی، بیماران می توانند به آینده تشخیص سرطان پروستات امیدوار باشند. این آزمایش جدید که نوعی آزمایش خون است، نتیجه بررسی بر روی 155 بیمار می باشد. این آزمایش که آزمایش CTC نام دارد هنگامی که با آزمایش PSA به صورت ترکیبی انجام شود، تا 90 درصد توانایی تشخیص سلول های سرطانی را دارد. این آزمایش حتی قادر است تا تهاجمی و یا غیرتهاجمی بودن این نوع از سلول ها را نیز تشخیص داده و موجب کاهش درمان و نمونه‌ برداری غیرضروری در وضعیت‌های خوش‌خیم و غیرتهاجمی شود.

یونگ جی لو از دانشگاه کوئین مری لندن در این باره می گوید:
آزمایش فعلی سرطان پروستات اغلب منجر به نمونه‌برداری تهاجمی و غیرضروری و تشخیص و درمان غیرضروری در بسیاری از مردان می‌شود و موجب واردآمدن صدمات زیادی به بیماران و اتلاف منابع درمانی باارزش می‌شود. روش انتخاب بیمارانی که لازم است مورد نمونه‌برداری قرار گیرند، باید بهبود پیدا کند. آزمایش CTC کارآمد، غیرتهاجمی و دقیق است و ما پتانسیل آن را برای بهبود استاندارد درمانی کنونی نشان دادیم. ما با ترکیب آزمایش‌های CTC و PSA توانستیم سرطان پروستات را با بیشترین دقت ممکن (نسبت‌به روش‌های قبل) تشخیص دهیم. این امر می‌تواند بسیاری از بیماران را از انجام نمونه‌برداری غیرضروری نجات دهد. این رویکرد می‌تواند درنهایت منجر به تغییر روش تشخیص سرطان شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال