تلفن همراه هوشمند می تواند آزمایش لخته شدن خون را انجام دهد

پژوهشگران آمریکایی با کمک تلفن همراه هوشمند نوعی آزمایش برای بررسی لخته شدن خون ابداع کرده‌اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لخته شدن خون در برخی بیماران مانند بیماری های قلبی به حمله قلبی منجر خواهد شد. اگر چه این روند طبیعی راهی برای توقف خونریزی ناشی از مجروح شدن میباشد. به […]

پژوهشگران آمریکایی با کمک تلفن همراه هوشمند نوعی آزمایش برای بررسی لخته شدن خون ابداع کرده‌اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لخته شدن خون در برخی بیماران مانند بیماری های قلبی به حمله قلبی منجر خواهد شد. اگر چه این روند طبیعی راهی برای توقف خونریزی ناشی از مجروح شدن میباشد. به همین دلیل بسیاری از اینگونه بیماران تلاش دارند تا از داروهای رقیق کننده خون برای جلوگیری از لخته شدن آن استفاده کنند.

 همچنین نیاز است تا به طور مکرر آزمایشاتی در این محدوده انجام گیرد. لخته شدن خون می‌تواند به سکته مغزی یا حمله قلبی منجر شود. این بیماران باید به آزمایشگاه ها و مراکز درمانی مراجعه کنند تا بتوانند آزمایش های خود را انجام دهند. از طرفی پژوهشگران در دانشگاه واشنگتن برای بررسی انعقاد خون از آزمایش جدیدی استفاده کردند که در آن می‌توان با کمک یک دوربین تلفن همراه هوشمند و موتور ویبره و با کمک تنها یک قطره خون این آزمایش را انجام داد. در این آزمایش از یک ذره کوچک مس و یک ماده شیمیایی استفاده می شود. سپس با کمک موتور ویبره تلفن همراه حرکت ذره در زیر دوربین بررسی خواهد شد. در این هنگام با تشکیل شدن لخته سرعت حرکت کاهش می یابد.

 استاد دانشکده مهندسی و علوم رایانه دانشگاه واشنگتن در این مورد گفته است: پیش از این حرکت لوله های شیشه خون به صورت دستی انجام می گرفته است تا بتوان زمان تشکیل لخته را اندازه گیری کرد. علاوه بر آن به خون زیادی نیاز داشته و استفاده از آن در خانه نیز غیر ممکن بود. اما این پژوهش نشان داد که با کمک موتور ویبره تلفن همراه هوشمند می توانند تنها با استفاده از یک قطره خون و با دقت بسیار بالا این آزمایش را با هزینه کمتر انجام داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال