پستانک هوشمند نیاز به خون گیری از نوزادان نارس را از بین می برد

نوزادان بستری در بخش مراقبت های ویژه نیاز به خونگیری مداوم دارند. به همین دلیل یک پستانک بی سیم و بیوالکترونیک می تواند با نظارت مستمر بر خون در مورد مشکلات سلامتی آنها به پزشکان و پرستاران هشدار دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خونگیری از نوزادان بستری در بخش مراقبت های […]

نوزادان بستری در بخش مراقبت های ویژه نیاز به خونگیری مداوم دارند. به همین دلیل یک پستانک بی سیم و بیوالکترونیک می تواند با نظارت مستمر بر خون در مورد مشکلات سلامتی آنها به پزشکان و پرستاران هشدار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خونگیری از نوزادان بستری در بخش مراقبت های ویژه با هدف نظارت بر الکترونیک های خون انجام می‌شود. استفاده از پستانک هوشمند می‌تواند سطح یونهای سدیم و پتاسیم در خون آنها را اندازه‌گیری کند و سپس هرگونه نارسایی یا سایر مشکلات سلامتی آنها را به عنوان عارضه خطرناک هشدار دهد.

 آزمایشهای اولیه این پستانک هوشمند در بیمارستان انجام گرفته است و می توان گفت نتایج به دست آمده از طریق این پستانک هوشمند با نمونه برداری طبیعی یکسان بود. جونگ یون کیم دانشیار دانشکده مهندسی دانشگاه واشنگتن و از محققین این مطالعه می گوید: مراقبتهای درمانی باکیفیت شانس زنده ماندن را در نوزادان نارس افزایش می دهد. این نوزادان در زمان بستری در بخش مراقبت های ویژه به طور روزانه دو بار خونگیری می شوند. اما استفاده از این دستگاه جدید با روش غیر تهاجمی در لحظه می تواند نظارت بر غلظت الکترولیتی نوزادان را بررسی کند.

 به گفته وی نمونه برداری در نوزادان بسیار دردناک است و همچنین دریافت دو داده در طول روز فاصله زیادی را برای به دست آوردن اطلاعات ایجاد می کند. به همین دلیل محققان از یک پستانک معمولی برای ساخت سیستمی استفاده کرده‌اند که در آن از طریق کانال های میکروسیال از بزاق نوزاد نمونه برداری خواهد شد. با رسیدن بزاق به این کانال ها به هیچ سیستم پمپاژی نیز نیاز نخواهد بود و  حسگرهای موجود در این کانال ها می تواند غلظت یون سدیم و پتاسیم را در بزاق اندازه‌گیری کند. سپس داده ها به صورت بی سیم به پرستار یا پزشک منتقل خواهد شد. این محققان تلاش دارند تا آزمایش های بزرگتری را با استفاده از قطعات مقرون به صرفه تر روی این پستانک انجام دهند تا بتوانند کارایی آن را افزایش دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال