ایمپلنت مغزی در مغز یک نوجوان به کاهش تشنج شدید کمک کرد

برای نخستین بار یک پسر ۱۳ ساله بریتانیایی مبتلا به صرع شدید از ایمپلنت مغزی Picostim استفاده کرده و به گفته محققان میزان تشنج در این بیمار تاکنون ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اوران نولسون یک پسر ۱۳ ساله از بریتانیا است که در بیمارستان گریت […]

برای نخستین بار یک پسر ۱۳ ساله بریتانیایی مبتلا به صرع شدید از ایمپلنت مغزی Picostim استفاده کرده و به گفته محققان میزان تشنج در این بیمار تاکنون ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اوران نولسون یک پسر ۱۳ ساله از بریتانیا است که در بیمارستان گریت اورموند استریت در شهر لندن طی یک جراحی موفق به دریافت یک ایمپلنت مغزی شده است. Picostim میتواند به کنترل یک بیماری نادر از صرع با نام سندروم Lennox-Gastaut کمک کند. این برنامه آزمایشی طی همکاری محققان دانشگاه کالج لندن دانشگاه آکسفورد و بیمارستان کالج کینگ انجام گرفت. پس از اینکه این بیمار ایمپلنت ساخته شده توسط Amber Therapeutics را دریافت کرد میزان تشنج آن تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده بود. به گفته پزشکان پیش از دریافت ایمپلنت تشنج‌های نولسون به قدری شدید بوده که به مراقبت‌های دائمی نیاز داشته و در برخی زمان به دلیل از دست دادن هوشیاری نیاز به احیا وجود داشته است.

در این ایمپلنت دو الکترود برای کاشت در مغز وجود دارد که در اعماق مغز قرار گرفته و می‌تواند با ارسال جریان الکتریکی ثابت به مغز از تشنج جلوگیری کرده و یا میزان تکرار آن را کاهش دهد. مادر بیمار پس از کاشت این ایمپلنت مغزی در این مورد می‌گوید: ما در این عمل جراحی یک پیشرفت بزرگ را شاهد بودیم. پس از کاشت ایمپلنت میزان تشنج‌ها بسیار کاهش پیدا کرده و از شدت آنها نیز کاسته شده است. اکنون نولسون بیشتر از گذشته مکالمه داشته و فعالیت آن نیز بیشتر شده است. الان به طور قطع می‌توانم بگویم که صاحب یک نوجوان ۱۳ ساله هستم. در حال حاضر این محرک عصبی یکی از دستگاه‌های درمان تشنج است که به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش از این نیز دانشمندان دستگاه پوشیدنی دیگری را ساخته بودند که قادر بود تشنج را پیش از وقوع پیش بینی کند.