ماده جدیدی که می تواند ظرفیت باتری های لیتیومی را سه برابر کند

محققان روسی نوعی ماده جدید برای آند باتری ساخته اند که می تواند ظرفیت باتری های لیتیومی را تا سه برابر افزایش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان مواد در دانشگاه ملی روسیه با همکاری اوگنی کولسنیکوف از ماده جدیدی برای ساخت آند باتری لیتیومی استفاده کردند. استفاده از این ماده باعث شده […]

محققان روسی نوعی ماده جدید برای آند باتری ساخته اند که می تواند ظرفیت باتری های لیتیومی را تا سه برابر افزایش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان مواد در دانشگاه ملی روسیه با همکاری اوگنی کولسنیکوف از ماده جدیدی برای ساخت آند باتری لیتیومی استفاده کردند. استفاده از این ماده باعث شده است ظرفیت باتری های لیتیومی به شدت افزایش یابد. در واقع این ماده جدید در یکی از الکترود های باتری با نانو کره های توخالی جایگزین شده که از مزیت آن علاوه بر ظرفیت ۳ برابری، پایدار بودن مدت زمان آن خواهد بود.

باتری های لیتیوم یونی کنونی در بسیاری از تجهیزات مانند گوشی های موبایل و حتی وسایل نقلیه استفاده می شود. در این باتری ها از گرافیت به عنوان آند استفاده شده است. آند یا الکترود منفی باتری می تواند توسط مواد دیگر نیز جایگزین شود. محققان روسی در دانشگاه ملی علم و فناوری روسیه تلاش‌کردند به جای آند های گرافیتی از ماده کشف شده جدید استفاده کنند.

در این روش از امواج سونوگرافی برای تبدیل یونهای فلزات خاص به مه استفاده می شود. پس از تبخیر آب در دمای بالا کره های میکروسکوپی توخالی با ساختاری متخلخل در یونها به وجود می آید. با استفاده از این ساختار در قسمت آند باتری های لیتیومی وضعیت عملکرد باتری افزایش پیدا کرده و علاوه بر آن خاصیت تخلخل توانسته است تا ۱۰۰۰ چرخه شارژ ساختار خود را حفظ کند. این موضوع در افزایش طول عمر باتری نیز موثر بوده است.

 

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال