تنها با یک آزمایش خون ساده می توان ۲۰ سال زودتر از ابتلا به دیابت نوع ۲ با خبر شد

محققان ادعا می کنند از طریق آزمایش خون ساده می توانند بیماران مستعد دیابت نوع 2 را ۲۰ سال زودتر از علائم شناسایی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان سوئدی میگویند با کمک یک آزمایش خون ساده می‌توان افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دو را شناسایی کرد. شناسایی […]

محققان ادعا می کنند از طریق آزمایش خون ساده می توانند بیماران مستعد دیابت نوع 2 را ۲۰ سال زودتر از علائم شناسایی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان سوئدی میگویند با کمک یک آزمایش خون ساده می‌توان افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دو را شناسایی کرد. شناسایی این افراد می‌تواند حتی دو دهه پیش از از شروع این بیماری انجام شود.

در مطالعه ای که توسط این دانشمندان انجام گرفته است افرادی که سطح بالایی از پروتئین فولیستاتین را در خود داشته اند نسبت به افرادی که این پروتئین را ندارند دو برابر بیشتر در معرض خطر این بیماری قرار دارند. به همین دلیل می‌توان زودتر از موعد مشخص این بیماری را تشخیص داد و از عوارض ابتلا به آن جلوگیری کرد. دلیل اصلی دیابت نوع دو چاقی است. به دنبال آن احتمال بیماریهای قلبی و سکته نیز وجود دارد. از طرفی وزن مناسب، رژیم غذایی سالم و ورزش امکان ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

 در مطالعه انجام گرفته ۴۱۹۵ شرکت کننده طی دو دهه با آزمایش مورد بررسی قرار گرفتند. محققان اعلام کردند حدود ۵۷۷ نفر از آنان در این مدت به دیابت نوع ۲ مبتلا بودند. همچنین سطح پروتئین فولیستاتین پلاسمای خون در افراد مبتلا شده پیش از ابتلا نسبت به دیگر افراد بالاتر بود. اگرچه این پروتئین به تنظیم متابولیسم بدن کمک می کند. از طرفی باعث تحریک چربی بدن و انباشته شدن آن در کبد خواهند شد که در نهایت بیماری کبد چرب و دیابت نوع ۲ را به دنبال دارد. به گفته یانگ د مارینیس محقق این مطالعه می گوید: نتایج به دست آمده حاکی از آن است که فولیستاتین می تواند به عنوان یک نشانگر مهم امکان به وجود آمدن این بیماری در افراد را نشان دهد. همچنین با کمک آن می توان به درک بهتر مکانیسم های موثر در ابتلای افراد به این بیماری رسید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال