تنظیم سطح قند خون با استفاده از انسولین هوشمند

زیست شیمیدان آمریکایی ساختار مولکولی مربوط به انسولین را تغییر داده تا از آن نوعی انسولین هوشمند بسازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دکتر مایکل ویس زیست شیمیدان دانشگاه ایندیانا در ایالات متحده با تغییر ساختار انسولین آن را نسبت به نوع کربوهیدرات خاص هوشمند کرده است. هدف از تغییر ساختار نیز […]

زیست شیمیدان آمریکایی ساختار مولکولی مربوط به انسولین را تغییر داده تا از آن نوعی انسولین هوشمند بسازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دکتر مایکل ویس زیست شیمیدان دانشگاه ایندیانا در ایالات متحده با تغییر ساختار انسولین آن را نسبت به نوع کربوهیدرات خاص هوشمند کرده است. هدف از تغییر ساختار نیز فعال شدن انسولین از طریق ایجاد ارتباط میان سطح قند خون بوده است.

 در این انسولین محور محافظتی ساخته شده که در آن با اندازه گیری میزان سطح قند خون این محور باز و بسته شده و به نوعی رفتاری هوشمند خواهد داشت. در واقع باعث باز شدن این محور یک مولکول ساده شکر خواهد بود تا انسولین فعال شود و در صورت عدم نیاز به آن نیز بسته خواهد شد.

 در آزمایشی که مایکل ویس به همراه همکاران خود انجام داد. از یک شیرین کننده طبیعی استفاده شد و مشخص شد انسولین هوشمند جدید توانسته با استفاده از سلول های ایجاد شده توسط کبد فعال شود. در حال حاضر بسیاری از افراد در جهان مبتلا به دیابت نوع اول هستند که مجبور به انسولین درمانی می باشند. به همین دلیل محققان تلاش کردند کردند تا با استفاده از انسولینی با ساختار جدید کیفیت زندگی مبتلایان به دیابت را افزایش دهند.

در بیشتر مواقع به دلیل عدم نیازسنجی در مورد میزان گلوکز مورد نیاز این بیماران دچار تغییرات در سطح قند خون خود خواهند شد. پیش از این نیز محققان نوعی انسولین با ساختار مشابه ساخته بودند که در زمان مواجهه با گلوکز تغییر ساختار داده و فعال میشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال