کشاورزی بدون نیاز به نور خورشید با کمک فتوسنتز مصنوعی

دانشمندان برای بی نیاز کردن گیاهان به نور خورشید برای فتوسنتز و تولید غذا از فتوسنتز مصنوعی استفاده کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در فرایند جدید ابداع شده توسط دانشمندان از فرایند الکترو کاتالیستی دو مرحله ای استفاده می شود تا بتوان دی اکسیدکربن الکتریسیته و آب را به اَسِتات تبدیل […]

دانشمندان برای بی نیاز کردن گیاهان به نور خورشید برای فتوسنتز و تولید غذا از فتوسنتز مصنوعی استفاده کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در فرایند جدید ابداع شده توسط دانشمندان از فرایند الکترو کاتالیستی دو مرحله ای استفاده می شود تا بتوان دی اکسیدکربن الکتریسیته و آب را به اَسِتات تبدیل کرد. در این هنگام می توان از ماده تولید شده برای مصرف ارگانیسم های تولید کننده غذا برای رشد استفاده کرد. همچنین ترکیبی آلی معدنی از طریق این سیستم به دست می آید که علاوه بر افزایش بازدهی نور خورشید می‌تواند در برخی از غذاها تا ۱۸ برابر نیز کارآمدتر باشد.

از میلیون ها سال پیش تاکنون فتوسنتز به عنوان شیوه های تکامل یافته در تبدیل آب،دی اکسید کربن و انرژی نور خورشید به زیست توده گیاهی شناخته می شود. طبق گفته محققان این فرآیند تنها می تواند یک درصد از انرژی موجود در نور خورشید را برای گیاهان فراهم کند و به نوعی ناکارآمد محسوب می شود. به همین دلیل دانشمندانی از دانشگاه کالیفرنیا ریورساید تلاش کردند تا با ایجاد روش جدید و ابداع فوتوسنتز مصنوعی نیاز به فتوسنتز زیستی و ایجاد غذای مستقل از نور خورشید را حذف کنند.

 فرایند جدید محققان الکترو کاتالیستی دو مرحله ای است. رابرت جینکرسون یکی از نویسندگان این تحقیق و استادیار مهندسی شیمی و محیط زیست این دانشگاه در مورد فرایند جدید می گوید: در این روش قصد داشتیم برای تولید مواد غذایی از فرایند جدید استفاده کنیم که طی آن بتوانیم فتوسنتز زیستی را دور زده و محدودیت های آن را حذف کنیم. علاوه بر ایجاد فتوسنتز مصنوعی یک خروجی الکترولیزگریز برای بهینه سازی رشد ارگانیسم های تولید کننده غذا استفاده شد. الکترولیزگرها قادر هستند با کمک الکتریسیته مواد خام مانند دی اکسید کربن را به مولکول ها و محصولات مفید تبدیل کنند. با کمک این خروجی مقدار اَسِتات تولید شده افزایش پیدا کرد و بالاترین حد عملکرد در تولید اَسِتات ایجاد شد.

الیزابت هان یکی از محققان این تحقیق می گوید: در این روش فتوسنتز ارگانیسم های تولید کننده غذا بدون نیاز به فتوسنتز زیستی رشد داده شدند. این موجودات پیش از این از قندهای مشتق شده گیاهان یا مواد اولیه حاصل از نفت که هر دوی آنها از فتوسنتز زیستی ایجاد می شوند کشت میشد. بدین ترتیب فناوری کارآمدتری برای تبدیل انرژی خورشید به غذا به وجود آمده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال