هوش مصنوعی در آینده می‌تواند عملیات امنیت سایبری را برعهده بگیرد

یک شرکت تحقیقاتی که در زمینه امنیت ابری فعالیت می‌کند تحقیق جدیدی را در رابطه با آینده هوش مصنوعی در امنیت سایبری انجام داده است. به گفته این شرکت در آینده نزدیک بسیاری از رهبران و مدیران IT جای خود را به هوش مصنوعی خواهند داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت […]

یک شرکت تحقیقاتی که در زمینه امنیت ابری فعالیت می‌کند تحقیق جدیدی را در رابطه با آینده هوش مصنوعی در امنیت سایبری انجام داده است. به گفته این شرکت در آینده نزدیک بسیاری از رهبران و مدیران IT جای خود را به هوش مصنوعی خواهند داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت Trend Micro تحقیق جدیدی را در مورد آینده مدیران امنیت سایبری انجام داده است. طی این تحقیق حدود ۴۱ درصد است مدیران IT صنایع عنوان کردند در آینده نزدیک و تا سال ۲۰۳۰ هوش مصنوعی جای آنها را در شرکت‌ها خواهد گرفت. در این تحقیق از پانصد مدیر و رهبر ارشد فناوری اطلاعات و یا IT مصاحبه شده که نشان از در معرض خطر بودن این شغل در آینده داشته است.

از طرفی ۹ درصد از مدیران نیز عنوان کردند این تکنولوژی نمی‌تواند جایگاه شغلی آنها را در دست بگیرد. اما احتمالاً در آینده نزدیک تکنولوژی‌هایی نظیر هوش مصنوعی می‌تواند تمامی وظایف مربوط به تامین امنیت سایبری را به طور خودکار و بدون نیاز به دخالت انسان انجام دهد.

بسیاری از افراد شرکت کننده در این تحقیق معتقد بودند که هوش مصنوعی و استفاده از آن تا سال ۲۰۲۵ برای جلوگیری از حملات هک به یک امر واجب تبدیل خواهد شد. Bharat Mistry مدیر فنی شرکت Trend Micro معتقد است اگر چه هوش مصنوعی می تواند یک ابزار سودمند در مقابل حملات و تهدیدات سایبری باشد، اما استفاده از آن تنها با ترکیب تخصصی انسانی می تواند ارزش آفرین باشد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال