آلودگی هوا گرده افشانی گل ها را کاهش داده است

محققان در مطالعات اخیر خود متوجه شدند بوی گل ها در اثر آلودگی هوا کاهش یافته و این موضوع می تواند به طور چشمگیری روی گرده افشانی نیز موثر باشد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان مرکز اکولوژی و هیدرولوژی در بریتانیا و محققان دانشگاه ریدینگ، بیرمنگام و کوئینزلند در مطالعه ای […]

محققان در مطالعات اخیر خود متوجه شدند بوی گل ها در اثر آلودگی هوا کاهش یافته و این موضوع می تواند به طور چشمگیری روی گرده افشانی نیز موثر باشد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان مرکز اکولوژی و هیدرولوژی در بریتانیا و محققان دانشگاه ریدینگ، بیرمنگام و کوئینزلند در مطالعه ای اعلام کردند بوی گل به شدت تحت تأثیر ازن قرار دارد. این ماده روی ساطع شدن رایحه گل ها تاثیر گذاشته و تغییراتی را در آن ایجاد می کند. آلودگی هوا با کاهش توانایی زنبورها در تشخیص بوی گل گرده افشانی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. زنبورها در این حالت توانایی خود را به میزان ۹۰ درصد از دست داده و تا فاصله چند متری قادر به تشخیص بوی گل نخواهند بود.

در حال حاضر محصولات غذایی ما به میزان ۷۵ درصد و حدود ۹۰ درصد از تکثیر گل‌های وحشی نیز در اثر گرده افشانی انجام میشود. بنابراین این وابستگی به حشرات باعث میشود تا به عوامل منفی موثر روی آن پرداخته شود. دکتر جیمز رایالز، از نویسندگان این مقاله و از پژوهشگران این تحقیق می گوید: این تحقیق شواهد مکانیکی تاثیر آلودگی ازن و میزان غلظت بالای آن در مناطق روستایی را نشان می دهد.

برای اندازه گیری تغییرات اندازه و شکل توده های بو در مواجهه با ازن از تونل باد استفاده شد. در این آزمایش مشخص شد علاوه بر کاهش میزان بو، حتی نوع بوها نیز در زمان ساطع شدن پس از حضور ازن تغییر می کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال