آلکاتل از دو گوشی هوشمند IDOL 4 و IDOL 4S رونمایی کرد

کنگره جهانی موبایل 2016 آغاز شده و حالا شاهد معرفی جدیدترین گوشی‌های هوشمند شرکت آلکاتل هستیم. این بار شرکت فرانسوی آلکاتل با رونمایی از گوشی‌های هوشمند IDOL 4 و IDOL 4S، خود را برای رقابت در عرصه‌ی گوشی‌های رده‌بالا آماده نموده و تمام تلاش خود را داشته تا بتواند نظر کاربران را به خود جلب کند. […]

کنگره جهانی موبایل 2016 آغاز شده و حالا شاهد معرفی جدیدترین گوشی‌های هوشمند شرکت آلکاتل هستیم. این بار شرکت فرانسوی آلکاتل با رونمایی از گوشی‌های هوشمند IDOL 4 و IDOL 4S، خود را برای رقابت در عرصه‌ی گوشی‌های رده‌بالا آماده نموده و تمام تلاش خود را داشته تا بتواند نظر کاربران را به خود جلب کند. در MWC 2016 خبری از بخش OneTouch شرکت آلکاتل نیست، اما این شرکت توانسته حضور پر رنگی را در این نمایشگاه داشته باشد.

در ابتدا باید اشاره داشته باشیم که شرکت آلکاتل در طراحی این محصولات جدید واقعا خوب عمل کرده و شکل ظاهری دستگاه آنها واقعا جذاب است. یکی از موارد بسیار جالب در مورد Idol 4 و Idol 4s، این است که کاربران هنگام کار کردن با این گوشی‌های هوشمند و زمانی که آن را به صورت افقی در دست می‌گیرند، اسپیکرهای استریو این دستگاه باز هم همانند قبل کار خواهند کرد. این دستاورد نیز به سبب همکاری مشترک شرکت‌های JBL و Waves انجام گرفته و به کار‌گیری دو اسپیکر 3.6 واتی استریو با قابلیت صدای Hi-Fi و همچنین بهینه‌سازی صدای پخش‌شده به صورت خودکار و دستیباعث شده تا کاربران بتوانند تجربه‌ی بسیار خوبی از کار کردن با محصولات جدید سری IDOL را داشته باشند. 

خب بهتر است نگاهی به این محصولات داشته باشیم. در مورد IDOL 4، باید بدانید که این محصول جدید با داشتن ابعاد 147×72.5×7.1 میلی‌متر، به صفحه‌نمایشی 5.2-اینچی با رزولوشن FullHD و پنل IPS LTPS مجهز شده است. سازندگان برای این محصول از یکی از چیپ‌های میان‌رده و البته جدید کوآلکام با نام Snapdragon 617 بهره برده‌اند تا قیمت دستگاه آنقدرها هم بالا نباشد. وجود 3 گیگابایت حافظه‌ی رم، 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی (که 10 گیگابایت آن قابل استفاده است)، درگاه کارت حافظه‌ی MicroSD، باتری 2610 میلی‌آمپر ساعتی، دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه فوکوس لمسی و حالت خودکار HDR با سرعت فوکوس خودکار 0.1 تا 0.3 ثانیه، دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی و شبکه‌ی 4G Cat6.LTE از موارد اصلیست که در مورد این گوشی‌هوشمند می‌توانیم به آن اشاره داشته باشیم.

Alcatel unveils new IDOL 4 and IDOL 4S at MWC 2016 2

برادر بزرگ‌تر این گوشی که IDOL 4S نام دارد، صفحه‌نمایشی 5.5-اینچی با پنل AMOLED و رزولوشن 2560×1440 داشته و در ابعاد 153.9×75.4×6.99 میلی‌متر تولید شده است. این گوشی‌هوشمند نیز به چیپ Snapdragon 652، حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی (که 25 گیگابایت آن قابل استفاده می‌باشد)، 3 گیگابایت حافظه‌ی رم و باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده تا چیزی از دیگر رقبا کم نداشته باشد.

یکی دیگر از مواردی که آلکاتل بر روی آن مانور زیادی می‌دهد، تعبیه یک کلید فیزیکی جدید با قابلیت‌های فراوان می‌باشد که BoomKey نام دارد. طبق گفته‌ی آلکاتل با وجود اندروید 6.0 مارشمالو و قابلیت‌های بسیار زیادی که برای این محصول در نظر گرفته شده، کاربران می‌توانند کارهای بسیار زیاد و فوق‌العاده‌ای را به کمک این کلید انجام دهند. به عنوان مثال “Boom my camera”، یکی از ویژگی‌هاییست که کاربران به کمک آن قادر خواهند بود به سرعت و حتی در حالت که گوشی‌ آنها در حالت آماده‌باش قرار دارد نیز تصاویر مورد نظر خویش را ثبت نمایند. ویژگی دیگری که مدیران این شرکت در مورد آن صحبت کرده‌اند، “Boom my music” نام دارد که اعلام شده به کمک آن، کیفیت صدای پخش موسیقی در حال پخش می‌تواند به شکل قابل توجهی افزایش پیدا نماید. “Boom my videos” دیگر ویژگی این کلید فیزیکیست که اعلام شده می‌تواند افکت‌های غیرمنتظرانه‌ای را به ویدئوهای در حال پخش اضافه نماید. “Boom my game”، ویژگی بسیار جالبیست که اگر از علاقه‌مندان بازی آسفالت باشید، می‌توانید به کمک آن نیترو مصرف کنید! “Boom my view” نیز آخرین ویژگی این کلید هوشمند و پرکاربرد می‌باشد که امکان سه‌بعدی کردن فضای لانچر را میسر می‌نماید.

Alcatel unveils new IDOL 4 and IDOL 4S at MWC 2016 3

در مورد سه‌بعدی شدن صحبت کردیم، باید اشاره کنیم که آلکاتل از یک وسیله‌ی جانبی مخصوص نیز رونمایی نموده که کاربران به کمک آن می‌توانند یک هدست واقعیت مجازی رده‌پایین و دمِ دستی را داشته باشند که کار کردن با آن نیز بسیار ساده می‌باشد. این وسیله می‌تواند در نگاه اول شما را به یاد هدست مقوایی Google Cardboard بیندازد و عملکرد آن نیز مشابه با آن خواهد بود.

مورد آخری که باید در مورد سازنده‌ی این گوشی‌های هوشمند بدانید نیز این است که این شرکت تصمیم گرفته تا از این پس و برای ساده‌تر کردن نام خود، به جای استفاده از Alcatel OneTouch، از نام Alcatel استفاده نمایند. البته هنوز هم این Alcatel OneTouch یا Alcatel، زیر مجموعه‌ی شرکت مخابراتی Alcatel-Lucent می‌باشد و تنها برند خود را تغییر داده است.

Alcatel unveils new IDOL 4 and IDOL 4S at MWC 2016 4

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال