منتظر معرفی نسل هفتم پردازنده‌های سری A شرکت AMD در نمایشگاه کامپیوتکس باشید

شرکت AMD که از پیشگامان تولیدکننده‌ی پردازنده‌های با کارت گرافیک مجتمع می‌باشد، روز گذشته اعلام کرد که شاهد عرضه زودهنگام پردازنده‌های سری A این شرکت برای لپتاپ‌ها خواهیم بود. در مورد این پردازنده‌ها باید اشاره کنیم که این دسته از محصولات شرکت AMD که APU (واحد پردازشگر شتاب‌یافته) نیز نامیده می‌شوند، علاوه بر توانایی بالا […]

شرکت AMD که از پیشگامان تولیدکننده‌ی پردازنده‌های با کارت گرافیک مجتمع می‌باشد، روز گذشته اعلام کرد که شاهد عرضه زودهنگام پردازنده‌های سری A این شرکت برای لپتاپ‌ها خواهیم بود. در مورد این پردازنده‌ها باید اشاره کنیم که این دسته از محصولات شرکت AMD که APU (واحد پردازشگر شتاب‌یافته) نیز نامیده می‌شوند، علاوه بر توانایی بالا در پردازش اطلاعات، نیاز کاربران به کارت گرافیک را نیز از بین برده و برای پردازش اطلاعات گرافیکی از گرافیک مجتمع موجود بر روی این پردازنده استفاده می‌شود.

مدیران این شرکت در مورد دلیل عرضه زودهنگام این پردازنده‌ها اعلام کرده که به زودی شاهد رونمایی لپتاپ جدید و فوق‌العاده از سوی شرکت HP خواهیم بود و این لپتاپ به نسل هفتم پردازنده‌های سری A شرکت AMD مجهز شده است. علاوه بر اینکه این لپتاپ از آخرین سیستم‌ها و تکولوژی‌های روز استفاده کرده و طراحی فوق‌العاده بالا و امنیت تحسین‌ برانگیزی نیز دارد، نسل هفتم پردازنده‌های سری A شرکت AMD که آنها را با نام “Bristol Ridge” می‌شناسیم در آنها مورد استفاده قرار گرفته و علاوه بر قدرت بسیار بالایی که پیش روی کاربران قرار خواهند داد، می‌توانند مصرف برق بسیار پایینی نیز داشته و به شکل بسیار بهینه‌ای عمل نمایند.

همچنین مدیران AMD اعلام کرده‌اند که اولین لپتاپ‌ بازار که قرار است به این پردازنده مجهز شود، HP ENVY x360 خواهد بود. البته تنها HP شرکت AMD در این زمینه نخواهد بود و در نمایشگاه کامپیوتکس که تا چند ماه دیگر در چین تایپه برگزار خواهد شد، شاهد معرفی محصولات بیشتری نیز خواهیم بود.

جیم اندرسون از مدیران ارشد شرکت AMD، در مورد نسل جدید این پردازنده‌ها اعلام کرد که کاربران دیگر همانند گذشته نبوده و می‌خواهند پولی که بابت محصول خود پرداخت می‌نمایند، علاوه بر قدرت بالاتری که در اختیار آنها قرار می‌دهد، مصرف برق پایین‌تری نیز داشته و بتواند در زمینه‌ی گرافیکی نیز عملکرد موثرتری داشته باشد. همین موضوع باعث شده تا AMD بخواهد به صورت جدی با شرکت HP که یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری آنها به حساب می‌آید، در این زمینه همکاری کنند تا شاهد ورود محصولاتی قدرتمند به بازار باشیم. آقای کوین فارست، از مدیران ارشد شرکت اچ‌پی نیز در بیانه‌ای که در این زمینه منتشر ساخته، از اینکه این شرکت به عنوان اولین کمپانی، نسل جدید پردازنده‌های شرکت AMD را مورد استفاده قرار می‌دهد، احساس خرسندی نموده و اشاره داشته که مهندسین این شرکت نیز تمام تلاش خود را داشته‌اند تا بتوانند لپتاپ ENVY x360 را به بهترین شکل ممکن طراحی و آماده‌ی ورود به بازار نمایند.

نسل هفتم پردازنده‌ها و یا بهتر است بگوییم واحدهای پردازشگر شتاب‌یافته سری A شرکت AMD که با اسم رمز Bristol Ridge شناخته می‌شود، به هسته‌های پردازشگر قدرتمند Excavator با معماری x86 مجهز خواهند شد و پردازشگر گرافیکی (یا کارت گرافیک مجتمع) نیز قرار است از نوع R5 یا R7 باشد. اگر بخواهیم عملکرد این پردازنده با نسل قبلی سری FX که دو سال پیش عرضه شده بود را مقایسه کنیم، شاهد افزایش 50 درصدی توان پردازشی آن خواهیم بود که نشان از عملکرد بسیار خوب شرکت AMD در این زمینه دارد.

این پردازشگر گرافیکی قادر است ویدئوهای 4K را بدون کوچک‌ترین مشکلی نیز پخش نماید و شاید وجود این پردازنده‌ها باعث شود تا لپتاپ‌هایی که به پردازنده‌های شرکت AMD مجهز می‌شوند، حالا ارزش خرید بسیار بالاتری نسبت به قبل داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال