آمستردام اولین سینمای واقعیت مجازی جهان را راه‌اندازی می‌کند

تماشا کردن یک فیلم سینمایی در خانه می‌تواند مزایای بسیار زیادی همچون راحتی و لم دادن بر روی مبل یا کاناپه و آرامش کافی را به همراه داشته باشد. این روزها کاربران زیادی هستند که ترجیح می‌دهند فیلم‌های مورد علاقه‌ی خود را از خانه خود و به تنهایی مشاهده نمایند تا اینکه بخواهند به سینما […]

تماشا کردن یک فیلم سینمایی در خانه می‌تواند مزایای بسیار زیادی همچون راحتی و لم دادن بر روی مبل یا کاناپه و آرامش کافی را به همراه داشته باشد. این روزها کاربران زیادی هستند که ترجیح می‌دهند فیلم‌های مورد علاقه‌ی خود را از خانه خود و به تنهایی مشاهده نمایند تا اینکه بخواهند به سینما رفته و مجبور به پرداخت پول نیز باشند. اما در این میان چیزی فراموش می‌شود و آن حس و حال سینما رفتن با دوستان و تماشای دسته‌جمعی و محیط فوق‌العاده هیچان‌انگیز آن می‌باشد.

بحث هیجان شد، تصور می‌کنید که اگر بخواهیم از تکنولوژی واقعیت مجازی در سینما استفاده کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا با وجود واقعیت مجازی، این تکنولوژی ما را از اجتماع دور خواهد کرد؟ در این مورد باید اشاره کنیم که شرکت Samhoud Media به صورت رسمی از توسعه اولین سینمای واقعیت مجازی در دنیا با نام “Virtual Reality Cinema” خبر داده و اذعان داشته که هم‌اکنون برنامه‌های خود برای ساخت این سینما در آمستردام هلند را آماده کرده‌اند.

این سینما قرار است به صندلی‌هایی مجهز گردد که در جای خود به صورت کامل می‌چرخد و این یعنی کاربران قادر خواهند بود تا هر چیزی در اطراف خود را ببینند. از آنجایی که راه‌اندازی چنین سینمایی هنوز در ابتدای کار است، سینمایی که مهندسین این شرکت در حال توسعه آن هستند کوچک بوده و گنجایش آن تنها 50 نفر خواهد بود. همچنین فیلم‌هایی که برای کاربران در این سینمای پخش خواهد شد، تا 30 دقیقه می‌باشد. همچنین هزینه‌ای که کاربران باید پرداخت کنند، چیزی در حدود 14 دلار می‌باشد که به نسبت سینماهای فعلی، قیمتی بالاتر داشته و مدت زمان فیلمی که در آن پخش می‌شود نیز کمتر است.

اگر مقاله‌ای که پیشتر در مورد تفاوت میان واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را منتشر کردیم، مطالعه کرده باشید، باید به این نکته پی برده باشید که کاربران در این سینما باید یک هدست نیز بر روی سر خود قرار دهند. در واقع بخش نرم‌افزاری در این سینما توسعه داده شده و جای بخش سخت‌افزاری آن خالیست. در این سینما یک هدست واقعیت مجازی Gear VR و گوشی‌هوشمند Galaxy S6 سامسونگ به همراه هدفون‌های Sennheiser HD 201 در اختیار کاربران قرار داده می‌شود که می‌تواند مورد استفاده‌ی کاربران در این سینما قرار بگیرد. اگر سازندگان بتوانند به هدفی که می‌خواهند برسند، شکی نیست که باید در ادامه شاهد فراگیر شدن تولید و راه‌اندازی این سینماها در دیگر مناطق اروپا و همینطور آمریکا باشیم.

ایده‌ی که مدیران شرکت Samhoud Media از آن استفاده کرده‌اند جذاب است، اما اینجا سوالی مطرح می‌شود و آن، این است که آیا واقعا این تکنولوژی می‌تواند آینده‌ی روشنی در سینما داشته باشد یا نه؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال