روشی دقیق که با بررسی گوشی افراد می تواند ابتلای آنها به کرونا را تشخیص دهد

محققان دانشگاه لندن روشی را ابداع کرده اند که با کمک گوشی همراه افراد می‌توان ابتلای آنها به کرونا را تشخیص داد. در این روش که بسیار دقیق، غیرتهاجمی و کم هزینه است از نمونه های صفحه نمایش تلفن همراه استفاده می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دکتر رودریگو یانگ(Rodrigo Young) […]

محققان دانشگاه لندن روشی را ابداع کرده اند که با کمک گوشی همراه افراد می‌توان ابتلای آنها به کرونا را تشخیص داد. در این روش که بسیار دقیق، غیرتهاجمی و کم هزینه است از نمونه های صفحه نمایش تلفن همراه استفاده می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دکتر رودریگو یانگ(Rodrigo Young) از موسسه چشم پزشکی کالج لندن این روش دقیق و موثر را توسعه داده است. در این بررسی که در مجله eLife نیز منتشر شده محققان تلاش کردندد تا سواب های صفحه نمایش گوشی های هوشمند را بررسی کنند. آنها پس از بررسی متوجه شدند که کسانی که دارای نتیجه آزمایش مثبت pcr سواب بینی بودند به طور همزمان دارای نتیجه مثبت در نمومه برداری سواب صفحه نمایش گوشی نیز بوده اند. در این روش که به آن آزمایش صفحه نمایش موبایل PoST گفته می شود امکان تشخیص ابتلا به نوع شدید این ویروس نیز امکان پذیر است.

این آزمایش‌ می توان ویروس کووید ۱۹ را از طریق تلفن های همراه افراد مبتلا به صورت صد در صد شناسایی کرد. دقت این آزمایش نیز مانند آزمایشهای جریان جانبی آنتی‌ژن خواهد بود. با این حال با توجه به جهش های جدید این ویروس و عدم واکسیناسیون در بسیاری از کشورها آزمایش غربالگری همچنان می تواند مطمئن ترین روش محسوب شود.

با توجه به اینکه هزینه آزمایش غربالگری بسیار بالا است می توان از PoST به عنوان یک آزمایش زیست محیطی استفاده کرد. در این آزمایش نمونه برداری در زمانی کمتر از یک دقیقه انجام می‌شود و به کادر پزشکی نیز نیازی نخواهد بود. دکتر رودریگز می گوید: به دنبال راه موثر برای جلوگیری از شیوع بیماری بودیم تا افراد بتوانند با هزینه کم به طور منظم آزمایش بدهند. روش جدید در نوع خود خاص بوده و امکان انجام انبوه آن را فراهم می کند. دستگاه مورد نیاز برای آزمایش نیز توسط یک شرکت فناوری به نام Diagnosis Biotech از کشور شیلی ساخته خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال