مایکروسافت می‌تواند اولین شرکت تریلیون دلاری باشد

ماه فوریه سال 2015 بود که اپل با ثبت ارزش 710 میلیارد دلار برای خود، عنوان ارزش‌مندترین شرکت جهان را بدست آورد. اپل در آن زمان نخستین و تنها شرکت بود که ارزشی بیش از 700 میلیارد دلار داشت. در نهایت این رشد ارزش اپل تا 775 میلیارد دلار نیز ادامه پیدا کرد ولی مجدداً […]

ماه فوریه سال 2015 بود که اپل با ثبت ارزش 710 میلیارد دلار برای خود، عنوان ارزش‌مندترین شرکت جهان را بدست آورد. اپل در آن زمان نخستین و تنها شرکت بود که ارزشی بیش از 700 میلیارد دلار داشت. در نهایت این رشد ارزش اپل تا 775 میلیارد دلار نیز ادامه پیدا کرد ولی مجدداً کاهش یافت و به 617 میلیارد دلار رسید.

با وجود اینکه مایکروسافت هم‌اکنون پس از آلفابت (گوگل) در جایگاه سوم قرار دارد، Michael Markowski تحلیلگر وبسایت Equities.com تحلیل دیگری از این شرکت و موفقیت‌های آن دارد. در لیست زیر ارزش کنونی بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی جهان را مشاهده می‌کنید:

  • شرکت اپل با ارزش 617 میلیارد دلار
  • شرکت آلفابت ( گوگل ) با ارزش 548 میلیارد دلار
  • شرکت مایکروسافت با ارزش 492 میلیارد دلار
  • شرکت آمازون با ارزش 359 میلیارد دلار
  • شرکت فیسبوک با ارزش 333 میلیارد دلار

Markowski اعتقاد دارد که شانس مایکروسافت برای دستیابی به ارزش بیش از یک تریلون دلاری بیش از اپل میباشد. دلیلی هم این که تحلیلگر برای این پیش‌بینی خود بیان می‌کند این است که مایکروسافت یک شرکت نرم‌افزاری بوده و قابلیت فروش محصولات خود را به کاربران بیشتری نسبت به اپل خواهد داشت. این تحلیلگر در ادامه میگوید که تصاحب LinkedIn بوسیله مایکروسافت ارزش این شرکت را بیش از پیش بالا برده است. چراکه ارزش شبکه‌های اجتماعی روزبه‌روز بیشتر میشود. همچنین، مایکروسافت برای خرید هر سهم لینکدین، تنها 60 دلار پرداخت کرده است در حالی که این سهم برای فیسبوک 218 دلار میباشد.

برای دستیابی به ارزش یک تریلیون دلاری، مایکروسافت باید ارزش سهام خود را دو برابر کند. این عدد می‌تواند با رشد تعداد کاربران شبکه اجتماعی لینکدین به 700 میلیون نفر تا سال 2020 رخ دهد. هم اکنون این شبکه 443 میلیون کاربر دارد. در ادامه، Markowitz میگوید که تنها رقیب مایکروسافت در رسیدن به ارزش یک تریلیون دلاری، آلفابت میباشد. به‌نظر این تحلیلگر اپل به اندازه این دو شرکت دیگر، قابلیت رشد ارزش و رسیدن به رقم یک تریلیون دلار را ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال