گوشی های اندروید عرضه شده به بازار بطور پیش فرض به بدافزار آلوده هستند

میلیون ها گوشی اندروید که همراه با برنامه های پیش فرض آلوده به بدافزار بودند به بازار عرضه شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون کاربران تلاش داشتند تا از آلوده شدن دستگاه های خود به بدافزارها جلوگیری کنند. در حالی که اکنون خرید محصولات ممکن است همراه با بدافزارهای پیش فرض […]

میلیون ها گوشی اندروید که همراه با برنامه های پیش فرض آلوده به بدافزار بودند به بازار عرضه شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون کاربران تلاش داشتند تا از آلوده شدن دستگاه های خود به بدافزارها جلوگیری کنند. در حالی که اکنون خرید محصولات ممکن است همراه با بدافزارهای پیش فرض باشند. گزارشی در این مورد منتشر شده که نشان می دهد برخی گوشی های اقتصادی تولید شده توسط شرکت های سازنده گوشی آلوده به بدافزار بوده اند. این گوشی ها به دلیل مشکلاتی که از ابتدا در زنجیره تامین داشته اند همراه با اپ هایی عرصه شدند که به طور پیش فرض به بدافزار آلوده بودند. همچنین امکان مقابله با این بدافزارها به راحتی و توسط کاربران امکان پذیر نیست.

محققان یک شرکت امنیتی به نام ترند میکرو که در ژاپن قرار دارد گزارشی را در رابطه با افزایش تعداد گوشی های آلوده به بدافزار منتشر کرد. طبق این گزارش مشکل اصلی از جایی آغاز میشود که شرکت های سازنده در رقابت سنگینی برای عرضه گوشی های اقتصادی قرار دارند. با توجه به اینکه دریافت سود در این صنعت به راحتی انجام نمیشود برود سپاری نرم افزاری و استفاده از فریم ورهای رایگان بیشتر شده است. این شرکت مدعی است درون این فریمور ها کدهایی را شناسایی کرده که به پلاگین های ساکت تعلق دارند. دسترسی به آنها نیز تنها با استفاده از بازارهای زیرزمینی اینترنتی انجام میگیرد. از طرفی در فیسبوک، یوتیوب و پلتفرم های دیگر نیز تبلیغات آنها مشاهده میشود.

پلاگین های موردنظر می توانند مجرمان سایبری را در کنترل دستگاه های اندرویدی یاری کنند. بدین ترتیب امکان سرقت اطلاعات مهم کاربران وجود دارد. همچنین پلاگین های شناسایی شده اجازه دانلود دیگر بدافزارها را نیز فراهم می کنند.

پژوهشگران امنیت سایبری می گویند در حال حاضر میلیون ها دستگاه آلوده در دنیا به فروش رفته است. بخش عمده آن نیز به بازارهای شرق اروپا و جنوب شرق آسیا تعلق دارد. طبق تحقیقات این بدافزارها در ده برند چینی وجود داشته و ممکن است در کل درون ۴۰ برند مختلف شناسایی شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال