اندروید 6.0 مارشملو رسما برای اکسپریا Z5 سونی عرضه شد

شاید شرکت سونی با معرفی رسمی سری گوشی‌های جدید خود با نام پیشوند “X”، دیگر هیچ گوشی خاصی با پیشوند “Z” را تولید نکند اما مسلما دستگاه‌های تولید شده در سری‌های پیشین را از یاد نبرده و به همین دلیل قصد انجام بهینه سازی‌های مناسبی را برای گوشی‌های نسل پیشین سری ایکس دارد. در واقع این […]

شاید شرکت سونی با معرفی رسمی سری گوشی‌های جدید خود با نام پیشوند “X”، دیگر هیچ گوشی خاصی با پیشوند “Z” را تولید نکند اما مسلما دستگاه‌های تولید شده در سری‌های پیشین را از یاد نبرده و به همین دلیل قصد انجام بهینه سازی‌های مناسبی را برای گوشی‌های نسل پیشین سری ایکس دارد. در واقع این شرکت بنا دارد تا در آینده بسیار نزدیک و البته به صورت تدریجی، بروزرسانی نسخه مارشملو سیستم عامل اندروید را برای گوشی پرچمدار سال 2015 این شرکت، اکسپریا زد5 ارائه نماید. کماکان عرضه بروزرسانی نگارش مارشملو اندروید برای گوشی‌های اکسپریا زد5 منطقه‌های تایلند، روسیه، الجزیره، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، عربستان صعودی، ایالات متحده، هند و مالزی در حال انجام است.

gsmarena_002

مدل‌های تحت پشتیبانی این خبر شامل E6653 از مدل تک سیم کارت این گوشی و مدل‌های E6683 و E6633 از گوشی‌های سری دو سیم کارت اکسپریا زد 5 سونی می‌باشند. هم اینک نسخه 6.0 سیستم عامل اندروید با کد فریم‌ور 32.1.A.1.163 برای این دسته از گوشی‌ها از طریق برنامه Sony PC Companion قابل دریافت بوده و البته انتظار می‌رود در روزهای آینده بتوان این نسخه از فریم‌ور را از طریق OTA نیز دریافت کرد.

gsmarena_003

طی بررسی‌های به عمل آمده به نظر می‌آید که در نسخه جدید این فریم‌ور، علاوه بر قابلیت‌های نرم افزاری نسخه مارشملو اندورید، رابط کاربری جدید دوربین گوشی، برنامه‌ پیام‌رسانی بهینه سازی شده پیشفرض دستگاه،‌ قابلیت پشتیبانی از استیکرها و همچنین ویژگی Direct Share به گوشی اکسپریا زد 5 سونی اضافه خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال