شرکت انی دسک حمله سایبری به سیستم‌های خود را مورد تایید قرار داد

شرکت انی دسک که اپلیکیشن آن امکان کنترل از راه دور رایانه‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند مورد حمله سایبری قرار گرفته است. اکنون این شرکت دسترسی هکرها به سیستم‌های خود را مورد تایید قرار داده است. طبق اعلام انی دسک کد منبع و گواهینامه‌های امضای کد دیجیتال خصوصی این شرکت توسط هکرها به سرقت […]

شرکت انی دسک که اپلیکیشن آن امکان کنترل از راه دور رایانه‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند مورد حمله سایبری قرار گرفته است. اکنون این شرکت دسترسی هکرها به سیستم‌های خود را مورد تایید قرار داده است. طبق اعلام انی دسک کد منبع و گواهینامه‌های امضای کد دیجیتال خصوصی این شرکت توسط هکرها به سرقت رفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انی دسک AnyDesk اعلام کرد اخیراً مورد حمله سایبری قرار گرفته و هکرها موفق به دسترسی به سیستم‌های این شرکت شده‌اند. طبق گزارشی که در این مورد منتشر شده است پس از شناسایی نشانه‌های مربوط به حادثه در سرورهای خود برای نخستین بار متوجه این حمله شد. سپس یک شرکت امنیت سایبری به نام CrowdStrike توانست طرح پاسخگویی به حمله را نیز مورد اجرا قرار دهد. هنوز جزئیاتی در مورد این حمله و اطلاعات به سرقت رفته توسط هکرها منتشر نشده است. اما در گزارش منتشر شده اعلام شد هکرها موفق شدند کد منبع و گواهینامه‌های امضای کد دیجیتال شرکت را سرقت کنند. اگرچه این دیسک اطلاعات زیادی در مورد حمله ارائه نکرده است اما تاکید کرده این حمله شامل باج افزار نبوده است.

این شرکت برای مقابله با حمله ایجاد شده گواهی‌های مربوط به امنیت را نیز باطل کرده است. همچنین برخی از سیستم‌ها اصلاح و جایگزین شده‌اند. علاوه بر آن مشتریان در مورد این حمله اطلاع رسانی شده و به آنها اعلام شده است که اکنون انی دسک ایمن بوده و نشانه‌ای از به سرقت رفتن اطلاعات کاربران وجود ندارد.

این شرکت در بیانیه عمومی خود اعلام کرد اکنون می‌تواند کنترل وضعیت را تایید کرده و اعلام کند استفاده از این نرم‌افزار به صورت ایمن است. همچنین از کاربران خواسته تا مطمئن شوند که از آخرین نسخه این اپلیکیشن به همراه گواهی امضای کد جدید استفاده می‌کنند. در حالی که اعلام کرد هیچ کد احراز هویتی توسط هکرها به سرقت نرفته اما به کاربران خود پیشنهاد کرده است تا هرچه زودتر رمز عبور خود را تغییر دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال