سهم اپل و سامسونگ از بازار گوشی چین همچنان در حال کاهش است

فروش گوشی‌های هوشمند در چین طی سه ماهه دوم با رشد 14.9 درصدی روبه‌رو بوده است. طی این سه ماه 149 میلیون واحد گوشی هوشمند در این کشور پهناور به فروش رفته است و نسبت به سه ماه قبلی نیز 2.7 درصد افزایش داشته است. البته بهتر است بدانید که این رشد تماما ناشی از فروش […]

فروش گوشی‌های هوشمند در چین طی سه ماهه دوم با رشد 14.9 درصدی روبه‌رو بوده است. طی این سه ماه 149 میلیون واحد گوشی هوشمند در این کشور پهناور به فروش رفته است و نسبت به سه ماه قبلی نیز 2.7 درصد افزایش داشته است. البته بهتر است بدانید که این رشد تماما ناشی از فروش گوشی‌های سطح بالای شرکت‌های اپل یا سامسونگ نبوده است. در حقیقت هم اینک گوشی‌های سطح مبتدی و همچنین میان‌رده که دارای قابلیت 4G می‌باشند بیشتر تحت توجه سه اپراتور مخابراتی بزرگ چینی یعنی China Mobile و China Unicom و China Telecom قرار گرفته‌اند. از طرفی همان طور که احتمالا می‌دانید با انحصاری شدن هر گوشی توسط این شرکت‌ها قیمت نهایی آنها تحت شروطی بسیار کاهش خواهد یافت. از این رو کاربران میل بیشتری به خریداری آنها پیدا خواهند کرد.

هم عامل باعث شده است که فهرست جدیدی از کانال‌های خرده فروشی در این کشور به وجود آید. جالب است بدانید که در مدت 6 ماه اول سال، صادرات تولیدکنندگان گوشی هوشمند بیشتر از تعداد خرید مصرف کنندگان بوده است. این موضوع خود باعث می‌شود که تولیدکنندگان برای حفظ تعادل، صادرات گوشی‌های هوشمند به کانال‌های خرده فروشی را در سه ماه آخر سال کاهش دهند. تحقیقات وب‌سایت Digitimes نشان می دهد که شرکت هواوی با سهم 14 درصد از ماه آوریل تا ژوئن (فروردین تا خرداد ماه) بزرگترین تولید کننده در کشور چین است، اوپو با 12.7 درصد دوم بوده و پس از آن ویوو و شیائومی به ترتیب با سهم 11.2 و 10.4 درصد قرار دارند، اپل نیز با سهم یک رقمی در مکان پنجم قرار دارد.

در گزارشات قبلی اپل ادعا کرده بود که در سه ماه اول سال، 10.8 درصد از بازار موبایل چین را دراختیار داشته است. که نسبت به سهم 12 درصدی در مدت مشابه 2015 کاهش داشته است و با تک رقمی شدن سهمش در سه ماه قبلی، حالا برای جبران صادرات آیفون باید به فکر بازار کشور هند باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال