پروژه تیتان اپل به محصولی فراتر از ماشین اختصاص دارد

پروژه‎ی تیتان که تصور می‎شود طی آن اپل قصد ساخت یک ماشین بدون راننده (خودران) را دارد، ممکن است به نسبت چیزی که قبلا تصور شده، وسعت بیشتری داشته باشد. براساس اطلاعاتی که توسط وب‎سایت Business Insider دریافت شده است، اهالی کوپرتینو ممکن است به دنبال ساخت نه تنها ماشین‎های خودران بلکه پلت‎‏فرم حمل و […]

پروژه‎ی تیتان که تصور می‎شود طی آن اپل قصد ساخت یک ماشین بدون راننده (خودران) را دارد، ممکن است به نسبت چیزی که قبلا تصور شده، وسعت بیشتری داشته باشد. براساس اطلاعاتی که توسط وب‎سایت Business Insider دریافت شده است، اهالی کوپرتینو ممکن است به دنبال ساخت نه تنها ماشین‎های خودران بلکه پلت‎‏فرم حمل و نقل جامع‎تری براساس چنین سیستمی باشند.

این گزارش مشخص نمی‎کند که آیا سیستم حمل و نقل مذکور برای مردم است یا خیر، ولی اظهار می‎دارد که کاملا با توجه به روند اخیر در صنعت حمل و نقل و هم‎چنین سرمایه‎گذاری‎های اپل این امکان وجود دارد که این شرکت “چیزی بزرگ‎تر از یک ماشین” را طراحی کند. براساس آخرین تخمین‎های تحلیل‎گران، حجم جهانی این بازار بین 5 تا 15 میلیارد دلار است که چندین برابر به نسبت حوزه‎ی آی‎تی وسعت بیشتری دارد. جدا از آن، اپل در حال سرمایه‎گذاری در حوزه‎ای است که می‎تواند بخش‎های اصلی توسعه‎ی ماشین‎ها در آینده به شمار رود، همانند با سرگرمی، ارتباطات و بخش نرم‎افزاری. بنابراین کاملا برای این شرکت طبیعی است که به دنبال فرصت‎های رشد بیشتر در صنعت حمل و نقل باشد. لازم نیست اشاره کنیم که این شرکت آمریکایی تمامی امکانات لازم از جمله پشتیبانی مالی برای ایجاد چنین پلت‎فرمی در اختیار دارد.

گزارش مربوط به پلت‎‏فرم حمل و نقل اپل، که ادعا می‎کند یک ماشین نبوده بلکه تجربه‎ای کاملا متفاوت است، به نظر می‎رسد خبر تازه‎ای باشد که می‎توانیم آن را به اطلاعاتی که در خصوص پروژه‎های مخفی این شرکت در حوزه‎ی خودرو می‎دانیم، اضافه کنیم. به عنوان مثلا، تلاش‎های اپل برای ساخت یک خودروی خودران که به نام “پروژه تیتان” نامیده می‎شود، چندین سال است موضوع شایعات و فرضیه‎های زیادی بوده ولی اطلاعات قطعی زیادی در خصوص این قضیه وجود ندارد. سال گذشته، اپل اعلام کرد که نسبت به “پتانسیل سیستم‎های خودکار در بسیاری از حوزه‎ها از جمله حمل و نقل” علاقه دارد ولی توجه‎ی این شرکت گفته می‎شود به طور کلی بر روی ساخت بخش نرم‎افزاری برای رانندگی خودکار است تا طراحی یک خودرو. هم‎چنین شایعاتی مبنی بر این شنیده می‎شود که اپل احتمالا در حال کار بر روی خودروی برقی با برند خود بوده اما این شرکت هرگز این ادعا را تایید نکرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال