اسناد محرمانه فناوری خودروی خودران اپل را فاش می‎سازد

آیا واقعا اپل مشغول ساخت یک خودروی خودران تحت برند خود است؟ نمی‎توانیم صحت این گفته را تایید کنیم ولی این ادعا حقیقت دارد که اپل نسبت به این فناوری علاقه‎ی خود را نشان داده است. اخیرا سازمان ترافیک جاده‎ای کالیفرنیا مجهز محک زدن خودروهای خودران در جاده‎های کالیفرنیا را به اپل داده و حال […]

آیا واقعا اپل مشغول ساخت یک خودروی خودران تحت برند خود است؟ نمی‎توانیم صحت این گفته را تایید کنیم ولی این ادعا حقیقت دارد که اپل نسبت به این فناوری علاقه‎ی خود را نشان داده است. اخیرا سازمان ترافیک جاده‎ای کالیفرنیا مجهز محک زدن خودروهای خودران در جاده‎های کالیفرنیا را به اپل داده و حال اسناد محرمانه‎ای به دست Business Insider رسیده است تا بتوانیم نگاه مختصری به تلاش‎های اپل در زمینه‎ی این فناوری داشته باشیم.

اسناد مورد نظری که به دست این وب‎سایت رسیده شامل اطلاعاتی در خصوص یک سیستم ” Development Platform Specific Training” و هم‎چنین جزئیاتی در رابطه با سیستم خودروی خودران با عنوان “سیستم خودکار شده‎ی اپل” می‎شود. تصویر بالا قسمتی از این اسناد بود و نشان می‎دهد که این سیستم چطور شامل استفاده از یک فرمان لاجیتک و پدال‎ها برای تحریک کردن عمل راندن خودرو توسط سیم می‎شود.

این سند هم‎چنین در رابطه با آموزش رانندگان برای محک زدن این سیستم صحبت می‎کند که تحت اجازه‎ی قانون کالیفرنیا صورت می‎گیرد و ظاهرا رانندگان بایستی قبل از این‎که به طور کامل تعلیم دیده تصور شوند، 7 آزمون را بایستی با موفقیت پشت سر بگذارند. هر راننده دو مرتبه به صورت عملی و سه بار به صورت آزمایشی برای عبور از هر آزمون رانندگی خواهد کرد که در یک دوره‎ی خصوصی برگزار می‎شود.

حال آخرین اخبار اشاره به این داشته‎اند که اپل ایده‎ی ساخت ماشینی با برند خود را رها کرده و تصمیم دارد بر جنبه‎ی نرم‎افزاری ماجرا تمرکز داشته باشد. این اسناد و مجوز تایید می‎کنند که اپل هم‎چنان به این فناوری علاقه دارد، گرچه دقیقا تا چه حد، بایستی صبر کرد و دید. پس از شرکت‎های مختلف متعددی که در حال کار بر روی پروژه‎هایی هستند که الزاما به محصولات تجاری تبدیل نمی‎شوند، بایستی ببینیم سرنوشت اپل و خودروهای خودران این شرکت به کجا خواهد رسید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال