پتنت اپل به طراحی آیفون تماماً شیشه‌ای اشاره دارد

هیاهوی که در رابطه با آیفون امسال ایجاد شده است به بزرگی زمان عرضه‎ی نسل قبلی آیفون‎ها نیست. چندین دلیل برای این تفکر وجود دارد. یکی از آن‎ها این است که شاید بازار گوشی‎های هوشمند به یک بلوغ خاص رسیده است و ایجاد هیجان برای عرضه‎ی یک گوشی جدید ممکن است سخت باشد. یک احتمال […]

هیاهوی که در رابطه با آیفون امسال ایجاد شده است به بزرگی زمان عرضه‎ی نسل قبلی آیفون‎ها نیست. چندین دلیل برای این تفکر وجود دارد. یکی از آن‎ها این است که شاید بازار گوشی‎های هوشمند به یک بلوغ خاص رسیده است و ایجاد هیجان برای عرضه‎ی یک گوشی جدید ممکن است سخت باشد. یک احتمال دیگر این است که شایعات شنیده شده در رابطه با آیفون می‎گوید که ما شاهد طراحی جدید در آن نخواهیم بود و در نتیجه مشتریان بالقوه هیجان لازم را برای آن ندارند.

ولی به نظر می‎رسد که هیجان افراد برای مدل 2017 آیفون بیشتر باشد، چون اگر به شایعات بتوان استناد کرد باید گفت این مدل جدید آیفون دارای یک ظاهر کاملا جدید است و از یک بدنه‎ی تمام شیشه‎ای بهره خواهد برد. باور آن سخت است؟ ممکن است شما هم کمی بدبین باشید، ولی به لطف پتنتی که اخیرا فاش شده است، شاید شایعات مربوط به یک آیفون تمام شیشه‎ای آن‎قدر هم غیرقابل باور نباشند.

درخواست این پتنت به سال 2015 بر می‎گردد، یعنی بسیار قبل‎تر از زمانی که اولین شایعات مربوط به آیفون تمام شیشه‎ای مطرح شدند. در این پتنت روش ساخت یک دستگاه موبایل کاملا از شیشه، نظیر آیفون، شرح داده شده است. در این پتنت چنین آورده شده است “یک دستگاه دستی با قدرت محاسبه که دارای بدنه‎ای باشد که دیواره‎هایی شیشه‎ای آن را در بر گرفته باشند و امکان انتقال امواج رادیویی نیز وجود داشته باشد.”

“این بدنه می‎تواند از یک لوله‎ی شیشه‎ای مقعر یا دو غشای شیشه‎ای در ارتباط با هم شکل گرفته باشد. یک فرآیند لیزری frit bonding ممکن است به منظور مهر‎موم کردن جادویی دو غشای شیشه‎ای به همدیگر استفاده شود تا یک دستگاه الکترونیکی مقاوم به آب ایجاد شود.”

تنها چیزی که در مورد این پتنت‎ها می‎شود گفت این است که سخت می‎توان گفت اصلا به حقیقت خواهند پیوست یا خیر، یا اپل تنها سعی در حفاظت از ایده‎های خود دارد، پس چاره‎ای نداریم تا سال 2017 برای بررسی صحت این موضوع صبر کنیم.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال