اپل از یک دستیار رباتیک همه کاره رونمایی کرد

شرکت اپل، پیشرو در حوزه فناوری، به تازگی خبر از توسعه‌ی محصولی نوآورانه داده است. این دستگاه هوشمند که ترکیبی از یک نمایشگر لمسی با کاربری مشابه آیپد و یک بازوی رباتیک است، قادر خواهد بود طیف وسیعی از وظایف را انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بر اساس گزارش‌های منتشر […]

شرکت اپل، پیشرو در حوزه فناوری، به تازگی خبر از توسعه‌ی محصولی نوآورانه داده است. این دستگاه هوشمند که ترکیبی از یک نمایشگر لمسی با کاربری مشابه آیپد و یک بازوی رباتیک است، قادر خواهد بود طیف وسیعی از وظایف را انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این دستگاه رومیزی که با کد J595 شناخته می‌شود، به عنوان ابزاری برای مدیریت هوشمند خانه، برقراری ارتباط تصویری و نظارت بر امنیت منزل طراحی شده است. انتظار می‌رود این محصول با بهره‌گیری از دستیار صوتی سیری و هوش مصنوعی قدرتمند اپل، تجربه کاربری بی‌نظیری را ارائه دهد. یکی از ویژگی‌های برجسته این دستگاه، توانایی آن در تنظیم خودکار جهت نمایشگر برای ایجاد ارتباط چشمی موثر در طول تماس‌های ویدیویی است. این قابلیت به لطف استفاده از یک بازوی رباتیک دقیق محقق شده است.

اپل، با هدف گسترش حوزه فعالیت خود و پاسخگویی به نیازهای روزافزون کاربران، در سال‌های اخیر بر روی پروژه‌های متنوعی از جمله توسعه ربات‌های خانگی، هدفون‌های هوشمند با قابلیت‌های پیشرفته و حتی خودروهای برقی تمرکز کرده است. با این حال، به دلیل چالش‌های موجود در توسعه خودروهای برقی، این شرکت تصمیم گرفت تا بر روی پروژه‌های دیگر تمرکز کند.

در حال حاضر، تیم‌های تحقیق و توسعه اپل مشغول کار بر روی ادغام هوش مصنوعی مولد در محصولات مختلف خود هستند. این امر نشان از تعهد این شرکت به نوآوری و ارائه فناوری‌های پیشرفته به کاربران دارد. پیش از این بلومبرگ به توسعه این محصولات در اکوسیستم اپل اشاره کرده بود. این دستگاه ها می توانند ضمن ادغام با Apple Intelligence به نیازهای کاربران پاسخ داده و حتی نسخه های iPadOS را نیز اجرا کنند.