اپل از آیفون ۱۵ پرو مجهز به بدنه تیتانیومی و حاشیه بسیار ظریف رونمایی کرد

کنفرانس اخیر اپل همراه با معرفی آیفون ۱۵ و نسخه‌های پلاس پرو و پرومکس آن همراه بوده است. آیفون ۱۵ پرو مجهز به فریم تیتانیومی عرضه شده که طراحی آن دارای حاشیه بسیار ظریف است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آیفون ۱۵ اپل نخستین نسخه از گوشی‌های آیفون با فریم تیتانیومی ارزان […]

کنفرانس اخیر اپل همراه با معرفی آیفون ۱۵ و نسخه‌های پلاس پرو و پرومکس آن همراه بوده است. آیفون ۱۵ پرو مجهز به فریم تیتانیومی عرضه شده که طراحی آن دارای حاشیه بسیار ظریف است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آیفون ۱۵ اپل نخستین نسخه از گوشی‌های آیفون با فریم تیتانیومی ارزان قیمت است و در بین دیگر گوشی‌های آیفون از ظریف‌ترین حاشیه برخوردار است. همچنین ویژگی کلید اکشن نیز در آیفون ۱۵ پرو در کناره سمت چپ بدنه دیده می‌شود.

این دکمه به جای کلید بیصدا کردن در گوشی‌های آیفون به کار رفته است. این کلید جدید اکنون می‌تواند قابلیت‌هایی مانند اجرای اپلیکیشن‌ها، ضبط یادداشت صوتی، باز کردن دوربین و یا روشن کردن فلش را انجام دهد.

اپل آیفون ۱۵ پرو را مشابه نسخه قبلی طراحی کرده و تنها از فریم تیتانیومی به جای استیل در بدنه آن استفاده کرده است. طبق ادعای اپل در این محصول از تیتانیومی استفاده شده که در آلیاژ ماهنوردها به کار می‌رود.

صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۵ پرو با کاهش حاشیه همراه است. البته این کار بدون کاهش اندازه نمایشگر و ابعاد کلی دستگاه انجام شده است. به همین دلیل این گوشی اکنون نسبت به نسل‌های قبلی خود وزن کمتری دارد. نمایشگر آیفون ۱۵ پرو ۶.۱ اینچ از نوع سوپر رتینا XDR است و قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از AOD و Standby در iOS 17 نیز در آن وجود دارد.

طبق ادعای اپل دوربین اصلی این گوشی در قالب یک لنز عملکردی در سطح ۷ لنز مختلف داشته اما در نهایت تنها از طریق سه لنز عملکرد خود را نشان می‌دهد. همچنین دارای بهبود عملکرد در نور کم است که از قابلیت HEIF پشتیبانی می‌کند. همچنین بهبودهایی با هدف ثبت تصاویر پرتره در نور کم انجام گرفته و اکنون کنترل بیشتری هنگام فوکوس ایجاد خواهد شد.

در این آیفون از تراشه A17 پرو استفاده شده که می تواند ضمن ارائه عملکرد بهتر، مصرف انرژی کمتری نیز داشته باشد. همچنین این تراشه اولین چیپ اپل با معماری سه نانومتری محسوب میشود. در این گوشی پورت USB C نیز طبق انتظارات قرار داده شده و می تواند در زمان انتقال اطلاعات سرعتی معادل ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را فراهم کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال