پردازنده های اختصاصی اپل ۹۰ درصد از درآمد پردازنده های آرم را تشکیل می دهند

تحقیقات اخیر نشان می دهد حدود ۹۰ درصد از درآمد مربوط به پردازنده های کامپیوتری آرم به شرکت اپل و پردازنده های این شرکت تعلق داشته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل برای ساخت پردازنده های اختصاصی سری M بر پایه معماری آرم باعث شد تا درآمدهای شرکت آرم نیز به […]

تحقیقات اخیر نشان می دهد حدود ۹۰ درصد از درآمد مربوط به پردازنده های کامپیوتری آرم به شرکت اپل و پردازنده های این شرکت تعلق داشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل برای ساخت پردازنده های اختصاصی سری M بر پایه معماری آرم باعث شد تا درآمدهای شرکت آرم نیز به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. این در حالی است که پیش از این از پردازنده های اینتل در کامپیوتر های سری مک استفاده می کرد. هم اکنون حدود ۹۰ درصد از معماری های پردازشی بازار کامپیوتر به مجموعه آرم تعلق دارد و احتمالا در آینده نیز این رقم افزایش خواهد یافت.

 یک موسسه تحقیقاتی معتبر به نام Strategy Analytics می گوید: دلائلی مانند افزایش فاصله اپل با دیگر شرکت‌های بازار باعث شد این شرکت اکنون به عنوان رهبر بازار پردازنده های لپ تاپی مبتنی بر آرم شناخته شود. از طرفی شرکت آرم نیز ۹۰ درصد از درآمدهای خود را مدیون اپل است. دیگر شرکت های فعال در زمینه کروم بوک و لپ تاپ های ویندوزی نیز مانند ایسر، دل و اچ پی از معماری مبتنی بر آرم استفاده میکنند. البته محصولات این شرکت ها به دلیل عدم قدرت زیاد و یا قیمت غیر رقابتی در بازار محبوبیت چندانی کسب نکردند. اما پس از رونمایی اپل از نسل جدید آی مک، مک بوک و مک مینی با پردازنده اختصاصی شاهد محبوبیت بیشتر این دستگاه های مبتنی بر آرم بودیم.

به گفته یکی از کارشناسان این موسسه تحقیقاتی، پردازنده های سری M اپل توانسته بسیار جلوتر از رقبای دیگر در معماری آرم عمل کند. به طوری که درآمد پردازنده های کامپیوتری آرم از طریق کوالکام تنها سه درصد بوده است. بنظر می رسد آرم، اپل و کوالکام همچنان تلاش دارند تا بتوانند در دیگر زمینه ها نیز پردازنده های اینتل و AMD را شکست دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال