نحوه استفاده از توکن در سامانه ستاد ایران

توکن ستاد ایران یک نوع سخت‌افزار محسوب می‌شود که دارای نرم‌افزار ویژه محافظت از امضای دیجیتالی است. این نوع امضا دیجیتالی، اطلاعات رمزگذاری شده مالک امضا است که در مواقع خاص مالک امضا می‌تواند با استفاده از توکن ستاد ایران ، احراز هویت کرده یا قراردادهای متعدد را امضا نماید. توکن ستاد ایران در اکثر […]

توکن ستاد ایران یک نوع سخت‌افزار محسوب می‌شود که دارای نرم‌افزار ویژه محافظت از امضای دیجیتالی است. این نوع امضا دیجیتالی، اطلاعات رمزگذاری شده مالک امضا است که در مواقع خاص مالک امضا می‌تواند با استفاده از توکن ستاد ایران ، احراز هویت کرده یا قراردادهای متعدد را امضا نماید. توکن ستاد ایران در اکثر خدمات دولتی کاربرد دارد؛ چرا که امروزه استفاده از اکثر خدمات دولتی به امضای دیجیتال وابسته است. پیش از اینکه برای دریافت توکن ستاد ایران اقدام کنید، لازم است در مورد نحوه استفاده از آن اطلاعات کامل و جامع را به دست آورید، برای این منظور در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کاربردهای توکن ستاد ایران

توکن ستاد ایران جزو مزیت‌های ثبت نام و احراز هویت در این سایت است. توکن ستاد با عنوان امضا الکترونیکی نیز شناخته می‌شود که جزو راه‌های موثر و کاربردی برای ایمن کردن اطلاعات محسوب می‌شود. توکن ستاد ایران، کاربردهای متنوع چون امضای معمولی دارد و تنها تفاوت آن این است که این امضا در حوزه دیجیتال کاربرد دارد. در صورتی که قصد دارید توکن ستاد ایران را در اختیار داشته باشید، می‌توانید با امنیت بالا معاملات خود را انجام داده و در انجام انواع تجارت الکترونیک با هیچ گونه اختلال و مشکلاتی مواجه نشوید.

توجه داشته باشید که این توکن و امضای دیجیتال نوعی سند الکترونیکی محسوب می‌شود که هویت شخص را نشان داده و هیچ گونه قابلیت جعل از آن وجود نخواهد داشت. یکی از کاربردهای بسیار مهم مربوط به توکن ستاد ایران، این است که از طریق آن شما قادر خواهید بود در همه مزایدات و مناقصات دولتی که برگزار می‌شود به راحتی شرکت کنید. علاوه بر این موارد، کاربرد این امضا بسیار بالا است. برخی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربردهای این نوع امضا الکترونیکی عبارت است از:

  • در صورت خرید توکن ستاد ایران، می‌توانید در همه مزایدات و مناقصات دولتی به راحتی شرکت نمایید و هیچ گونه محدودیتی برای شما ایجاد نمی‌شود.
  • در تمامی اسناد رسمی‌ها می‌توانید از امضای الکترونیکی ویژه خود استفاده نمایید.
  • تمامی افراد و سازمان‌های مختلف می‌توانند با استفاده از این توکن، معاملات خود را به راحتی و در مدت زمان کم انجام دهند.
  • با استفاده از این امضای الکترونیکی این امکان برای شما فراهم می‌شود که برای اسناد و اطلاعات خود رمزگذاری انجام دهید.
  • با استفاده از این خدمات شما می‌توانید اطلاعات خود را به طور کاملا ایمن در فضای اینترنت منتقل نمایید.

اگر نمی دانید چگونه توکن ستاد ایران را بخرید بر روی لینک کلیک کنید: نحوه خرید توکن ستاد ایران چگونه است؟

مراحل استفاده از توکن ستاد ایران

در صورتی که قصد دارید از خدمات متنوع توکن ستاد ایران استفاده کنید، ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کرده و مراحل را به ترتیب طی کنید تا بتوانید به راحتی از این امضا الکترونیکی استفاده نمایید. مراحل ثبت نام و استفاده از توکن ستاد ایران عبارت است از:

  1. در قدم اول باید در سامانه مرکز صدور گواهی میانی ثبت نام خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که ثبت نام شما باید به نام کسی انجام شود که قصد دارید گواهی به اسم او صادر گردد.
  2. بعد از تکمیل فرایند ثبت نام، شما باید از قسمت راست سامانه و با استفاده از کد ملی و رمز عبور‌ی که قبلا تعیین کرده اید، وارد صفحه کاربری خود شوید.
  3. بعد از اینکه به صفحه کاربری خود وارد شدید، از منوی سمت راست سامانه باید گزینه ثبت درخواست گواهی الکترونیکی را انتخاب کرده و نوع گواهی خود را انتخاب کنید.
  4. بعد از اینکه تمامی مراحل ثبت نام شما انجام شد، باید پرداخت لازم را انجام داده و کد رهگیری ویژه خود را دریافت نمایید. در این صورت شما قادر خواهید بود که توکن خود را در این مرحله خریداری نمایید.
  5. بر اساس مدارکی که در سامانه بارگذاری کرده اید، توکن مناسب شما به نزدیک‌ترین دفتر ثبت نام ارسال خواهد شد.
  6. بعد از این مراحل، شما می‌توانید آن را به سیستم عامل خود متصل کرده و از نصب آن اطمینان داشته باشید. در این زمینه باید علامت توکن در کنار ساعت سیستم شما به نمایش گذاشته شود.
  7. در نهایت شما می‌توانید تمامی مدارک خود را در صفحه کاربری خود بارگذاری کرده و از امضا الکترونیکی خود استفاده نمایید.

توکن ستاد ایران از روش‌های مطمئن برای ایمن کردن اطلاعات است که شباهت زیادی به امضا معمولی دارد، اما با این تفاوت که به صورت الکترونیکی به کار برده می‌شود. شما هنگامی که از این نوع امضا الکترونیکی استفاده می‌کنید، در شبکه‌های اینترنتی امنیت بیشتری دارید و می‌توانید از خدمات دولت استفاده کنید.