آگهی

مقایسه a54 با a73

گوشی سامسونگ گلکسی A54 و گوشی سامسونگ گلکسی A73 دو مدل از جدیدترین محصولات میان رده هستند که دارای تعدادی ویژگی مشابه از جمله رنج قیمت به نسبت مشابه می‌باشند. از این رو بسیاری از افرادی که قصد خرید یک گوشی کاربردی و مرغوب از میان مدل‌های میان رده سری A سامسونگ دارند، بین دو […]

گوشی سامسونگ گلکسی A54 و گوشی سامسونگ گلکسی A73 دو مدل از جدیدترین محصولات میان رده هستند که دارای تعدادی ویژگی مشابه از جمله رنج قیمت به نسبت مشابه می‌باشند. از این رو بسیاری از افرادی که قصد خرید یک گوشی کاربردی و مرغوب از میان مدل‌های میان رده سری A سامسونگ دارند، بین دو راهی خرید گوشی a54 یا a73 قرار می‌گیرند. پس این مطلب را به شرح ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دو گوشی سامسونگ اختصاص داده‌ایم تا با بهره‌گیری از آن بهترین گزینه را انتخاب کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی A73

گوشی سامسونگ A73 با دو نسخه رم‌های 6 و 8 گیگابایت در تاریخ 22 مارس 2022 وارد عرصه بازار شد. این گوشی با برخورداری از صفحه نمایش باکیفیت توجه بسیاری از کاربران به خصوص افراد علاقمند به تماشای محتوا و گیمینگ را به خود جلب کرد. اسپیکر و دوربین قوی هم از دیگر ویژگی‌ها و مزایای گوشی سامسونگ گلکسی A73 به حساب می‌آیند که در مقایسه با مدل‌های قبلی پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. در مجموع این گوشی دارای ارزش خرید بالایی است و با ظاهر جذاب به همراه ویژگی‌های کاربردی برای انواع کاربران انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.

گوشی سامسونگ گلکسی A54

گوشی سامسونگ A54 به عنوان یکی از آخرین محصولات برند سامسونگ، به تازگی و در تاریخ 23 مارس 2023 وارد عرصه بازار شده است. این گوشی موبایل خیلی سریع پس از زمان عرضه توانست تا با ویژگی‌های مهم از جمله قیمت مقرون به صرفه طرفداران متعددی را به دست آورد و جایگزین مناسبی برای مدل‌های قدیمی باشد. گوشی A54 که حدود 290 یورو قیمت دارد، دارای پردازنده قدرتمندی است که موجب کارایی و عملکرد مفید در زمینه‌های مختلف می‌شود.

گوشی A54 در حافظه های 128 و 256 گیگابایت و رم 6 و 8 گیگابایت تولید می‌شوند اما اگر بخواهیم محبوب‌ترین مدل این گوشی را معرفی نماییم، باید به گوشی سامسونگ A54 حافظه 256 و رم 8 گیگابایت اشاره کنیم.

مهمترین تفاوت های گوشی سامسونگ A73 و A54

اگرچه هر دو گوشی سامسونگ A54 و A73 در مواردی نظیر دو نسخه رم‌های 6 و 8 یا دوربین سلفی و جنس بدنه گوشی مشابه یکدیگر هستند، اما در عوامل بسیار مهم دیگری از جمله دوربین، باتری، صفحه نمایش، طراحی ظاهری، سخت‌افزار، نرم‌افزار و قیمت دارای تفاوت‌های چشمگیری می‌باشند. هر یک از این موارد می‌توانند به نحوی در تصمیم‌گیری کاربران مختلف برای خرید آن‌ها تأثیر فراوانی داشته باشند.

دوربین

در گوشی سامسونگ گلکسی A73 از چهار سنسور 108 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی به همراه یک لنز تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی دیگر استفاده شده است و در مقابل در گوشی سامسونگ گلکسی A54 سه سنسور 50 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسلی و با یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی تعبیه شده است. هر دوی این گوشی‌ها با برخورداری از لنزهای قوی توانایی بالایی در ثبت جزئیات و رنگ دارند. همچنین می‌توان گفت تصاویری که توسط دوربین‌های این دو گوشی موبایل ثبت می‌شوند، از کنتراست مناسبی هم برخوردار هستند و البته با این حال دوربین A54 تا حدودی عملکرد بهتری دارد.

برای دوربین سلفی هر دوی آن‌ها از لنزهای 32 مگاپیکسلی با کیفیت مشابه استفاده شده است و هر دو توانایی قابل توجهی در ثبت رنگ‌ها به صورت طبیعی دارند. مجموعاً دوربین A73 در گرفتن عکس‌های سلفی تا حدودی تصاویر با‌کیفیت‌تری را ثبت می‌کند.

باتری

در هر دوی گوشی‌های سامسونگ A54 و A73 مانند بسیاری از تولیدات اخیر دیگر این برند شاهد استفاده از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت هستیم، با این تفاوت که مدل A54 به دلیل پردازنده بهتر از مدت بیشتری شارژدهی بیشتری برخوردار است. همچنین هر دوی آن‌ها به همراه کابل دو سر Type C عرضه می‌شوند و به عبارتی خبری از آداپتور همراه نیست. قابلیت پشتیبانی از فست شارژ 25 واتی در هر دو مدل دیده می‌شود، با این تفاوت که مدل A54 در حدود یک ساعت تقریباً 100 درصد را پر کرده و این شارژ می‌تواند برای کل روز یا حتی یک روز و نیم کافی باشد. در حالی که مدل A73 تقریباً به یک ساعت و 20 دقیقه برای شارژ کامل نیاز دارد و در صورت کاربری سنگین به شارژ مجدد در روز نیاز خواهد داشت.

صفحه نمایش

گوشی سامسونگ گلکسی A73 دارای نمایشگر 6.7 اینچی از نوع سوپر امولد پلاس و گوشی سامسونگ گلکسی A54 دارای نمایشگر 6.4 اینچی از نوع سوپر امولد است. نسبت نمایشگر به بدنه در مدل A73 سامسونگ 87 درصد و در مدل A54 سامسونگ 82.9 درصد می‌باشد. اگرچه تا اینجا از لحاظ صفحه نمایش برگ برنده با گوشی A73 است اما حداکثر روشنایی آن 800 نیت می‌باشد، در حالی که حداکثر روشنایی A54 1000 نیت است.

طراحی ظاهری

به طور معمول در مقایسه دو محصول از لحاظ طراحی ظاهری نمی‌توان مدلی را نسبت به دیگری جذاب‌تر معرفی کرد و به عبارتی این مسئله بر اساس سلیقه افراد تعیین می‌شود. گوشی سامسونگ A73 در رنگ‌های خاکستری، سبز و سفید عرضه شده است و مدل گوشی سامسونگ A54 علاوه بر این رنگ‌ها دارای رنگ‌های لیمویی و بنفش هم می‌باشد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

در قسمت مقایسه a54 با a73 از لحاظ سخت‌افزار و نرم‌افزار تفاوت‌های مهمی وجود دارد. مدل A54 با برخورداری از نسخه اندروید 13 به همراه تراشه Exynos 1380 در مقابل گوشی A73 با اندروید 12 و تراشه Qualcomm Snapdragon 778G 5G قرار می‌گیرد. با توجه به پردازنده بهتر A73، باید گفت که در این زمینه گوشی سامسونگ A73 عملکرد بهتری را خواهد داشت.

قیمت

در مجموع قیمت این دو محصول بر اساس رنگ، حافظه، رم و حتی محل خرید متغیر است. با این حال گوشی سامسونگ A54 نسبت به گوشی سامسونگ A73 تا حدودی ارزان قیمت‌تر است و از این رو به خرید کاربران سهولت بیشتری می‌بخشد.

در این بخش به مهترین تفاوت‌های گوشی A54 و گوشی A73 پرداخته شد اما تفاوت‌های دیگری نیز وجود دارد که شما با مراجعه به این سایت ، می‌توانید از آنها مطلع شوید.

سامسونگ گلکسی A54 بخریم یا گلکسی A73؟

پس از بررسی تفاوت‌ها، باید تصمیم گرفت که سامسونگ گلکسی A54 بخریم یا گلکسی A73؟ برای پاسخ به این سؤال کاربر باید شرایط و اولویت‌ها را در نظر گیرد و سپس بر اساس سلیقه شخصی یکی از آن‌ها را انتخاب کند. با این حال با در نظر گرفتن عواملی نظیر قیمت پایین‌تر، باتری قوی‌تر، شارژ سریع‌تر و تراشه‌ای با کارایی بهتر، می‌توان گفت گوشی A54 برای بسیاری از کاربران گزینه بهتری خواهد بود. در نهایت برای خرید هر یک از این مدل‌های گوشی سامسونگ می‌توانید از طریق فروشگاه معتبر کوروشاپ اقدام نمایید و از قیمت‌های مناسب به همراه ضمانت بهره‌مند شوید.

salb-techna