آگهی کسب و کارها

خبر فروش بیت کوین های ایلان ماسک

اگر به تحلیل بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال علاقه‌مند باشید، می‌دانید که همیشه اثری از افراد نامدار و مشهور بر دنیای کریپتوکارنسی دیده می‌شود. در تحلیل فاندامنتال، بخشی از تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال و میزان پذیرش اجتماع، به واکنش افراد معروف و صحبت‌های آن‌ها بر می‌گردد. به‌عنوان مثال، ایلان ماسک همواره یکی از اثرگذارترین […]

اگر به تحلیل بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال علاقه‌مند باشید، می‌دانید که همیشه اثری از افراد نامدار و مشهور بر دنیای کریپتوکارنسی دیده می‌شود. در تحلیل فاندامنتال، بخشی از تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال و میزان پذیرش اجتماع، به واکنش افراد معروف و صحبت‌های آن‌ها بر می‌گردد. به‌عنوان مثال، ایلان ماسک همواره یکی از اثرگذارترین افراد بر دنیای رمزارزها تلقی می‌شود که واکنش‌های او نسبت‌به ارزهای مختلف می‌تواند بر نوسانات بازار رمزارزها اثرگذار باشد.

یکی از آشناترین مثال‌ها در این باره، داستان توجهٔ ایلان ماسک به دوج کوین و برخی میم‌کوین‌های دیگر است که نقش به‌سزایی بر افزایش قیمت آن‌ها داشته است. از سوی دیگر پذیرش بیت کوین به‌عنوان ارز قابل پرداخت برای خرید محصولات تسلا، قدم مهمی بود که ایلان ماسک برای پیشرفت ارزهای دیجیتال و به‌خصوص بیت کوین برداشت. حالا به نظر می‌رسد این بار هم این میلیونر پرحاشیه، صنعت کریپتو را تحت‌تأثیر قرار داده‌است. اگر به فکر خرید بیت کوین هستید، بد نیست پیگیر این خبر و حواشی آن باشید. کاهش قیمت بیت کوین قطعاً خبر مهمی است که بازار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

کاهش قیمت بیت کوین در ۱۷ آگوست ۲۰۲۳

پس از آن‌که قیمت بیت کوین یک سیر نزولی را در سال ۲۰۲۲ در پیش گرفت، شرایط بغرنجی برای پادشاه دنیای رمزارزها ایجاد شد. به حدی که شاخص ترس و طمع دائماً به صفر نزدیک‌تر شده و غالب افراد از خرید بیت کوین سر باز زدند. در مقابل بسیاری از دارندگان بیت کوین بر اثر فومو آن را فروختند و این بر بدتر شدن شرایط دامن زد. پس از گذر از این اتفاقات و رسیدن قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به مرز ۱۵۰۰۰ دلار، به نظر می‌رسید سال ۲۰۲۳ شروعی دوباره برای بیت کوین باشد تا افزایش قیمت قابل‌توجهی را تجربه کند و چه‌بسا به مرز ۵۰۰۰۰ دلار نیز برسد. با این حال افت قیمت این ارز دیجیتال در ۱۷ آگوست، روند را برخلاف تصورات عموم پیش برد.

براساس نمودار بیت کوین، از تاریخ ۱۷ آگوست ۲۰۲۳ قیمت BTC روندی نزولی را در پیش گرفته و سبب لیکوئید شدن دارایی سرمایه‌گذاران شد. طی این اتفاق، نزدیک به ۳۰۰۰ دلار از قیمت بیت‌کوین ظرف مدت کوتاهی ریزش کرد و به نظر می‌رسد این روند نزولی همچنان هم ادامه خواهد داشت. اگر گاوها در بازار به‌خوبی عمل کنند، می‌توان انتظار داشت که قیمت BTC در محدودهٔ ۲۴۸۰۰ دلار متوقف شده و ظرف مدت ۲۰ روز، ۲۸۰۰۰ دلار را رد کند. در مقابل اگر به کمتر از این مقدار سقوط کند، قدرت خرس‌ها بر بازار چیره شده و احتمالاً قیمت تا ۲۰۰۰۰ دلار کاهش خواهد یافت. این موضوع می‌تواند خرید ارز دیجیتال در هر صرافی ارز دیجیتال را تحت‌تأثیر قرار دهد. همان‌طور که می‌دانید، تغییرات قیمت بیت‌کوین می‌تواند بازار را جابه‌جا کند.

ماجرای spaceX و فروش بیت کوین‌ها

خبر دیگری دربارهٔ بیت کوین در چند مدت اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده‌است و آن هم ماجرای تأثیر اسپیس ایکس و ایلان ماسک بر قیمت آن است. SpaceX یک شرکت بزرگ فعال در حوزهٔ حمل‌ونقل فضایی و هوافضاست که از سال ۲۰۰۲ فعالیت خود را آغاز کرده‌است. در کنار مجموعهٔ تسلا، توییتر و سایر دارایی‌های ایلان ماسک، spaceX نیز یکی از مؤسساتی است که به این میلیونر مشهور تعلق دارد. ایلان ماسک به‌عنوان مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس، بار دیگر به نوسانات بیت کوین مرتبط شده و هنوز هم اطلاعات دقیقی دربارهٔ این موضوع در دسترس نیست.

وال استریت ژورنال اخیراً گزارش کرده‌است که اسپیس ایکس مجموع دارایی بیت کوین خود در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را یادداشت کرده و ۳۷۳ میلیون دلار از این سرمایه را کاهش داده‌است. از آنجا که این اتفاق همزمان با سقوط قیمت بیت کوین همراه بوده‌است، عده‌ای این دو را به هم مربوط می‌دانند. ارتباط این موضوع با ایلان ماسک آنجاست که مدیریت اسپیس ایکس با اوست و تصمیم فروش بیت کوین‌ها هم قطعاً از جانب این مرد گرفته شده‌است.

آیا این دو موضوع ارتباطی با هم دارند؟

حقیقت امر این است که هنوز اطلاعات شفاف و دقیقی از ارتباط این دو موضوع با هم وجود ندارد، چراکه هنوز اسناد دقیقی مبنی بر فروش کل ۳۷۳ میلیون دلار وجود ندارد. با وجود آن‌که اخبار منتشرشده در وال استریت ژورنال پس از مشاهدهٔ اسناد اسپیس ایکس منتشر شدند، اما هنوز نمی‌دانیم که کل این دارایی به فروش رسیده و یا خیر. در هر صورت به نظر می‌رسد افت ارزش بیت کوین به اندازهٔ کافی تأثیر خود را بر بازار اعمال کرده و تمایل برای خرید بیت کوین و حتی خرید و فروش ارزهای دیجیتال دیگر نیز کاهش پیدا کرده‌است. با این حال باید دید تحلیل بیت کوین در قدم‌های بعدی ما را به کجا خواهد رساند.

ایلان ماسک و دست‌های کاغذی

همان‌طور که گفته شد، حقایق دربارهٔ واقعیت این اتفاق هنوز به‌صورت شفاف و قابل استناد منتشر نشده‌اند. از این رو نمی‌دانیم ایلان ماسک دقیقاً چه مقدار از ذخایر بیت کوین را فروخته و چه مقدار از آن‌ها هنوز در اختیار این مجموعه قرار دارند. در هر صورت، با توجه به تنش‌هایی که در بازار ایجاد شده‌است، حامیان بیت کوین در تلاش‌اند تا موضوع دست‌های کاغذی ایلان ماسک را برای تریدرها شرح دهند. دست‌هاب کاغذی اصطلاحی است که به افرادی با تمایل به فروش رمزارزها در شرایط بحرانی اطلاق می‌شود. افرادی با دست‌های کاغذی در شرایطی که قیمت ارز کاهش پیدا می‌کند، دارایی خود را می‌فروشند و به این ترتیب متحمل ضرر می‌شود. با این توضیح حامیان بیت کوین قصد دارند همچنان خرید بیت کوین را رواج دهند. در حال حاضر قیمت بیت‌کوین نزدیک به ۲۶۰۰۰ دلار بوده و شاخص ترس و طمع ۳۴ درصد است. حامیان بیت کوین تقاضا دارند که در ارتباط با خرید و فروش ارز دیجیتال، از FUD یا شاخص ترس، عدم اطمینان و شک دور بمانید.

کلام آخر

درنهایت باید بدانید که تصمیم شما برای خرید بیت کوین یا خرید ارز دیجیتال از انواع دیگر، کاملاً به خودتان بستگی دارد. اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت‌ها تنها منبعی برای افزایش آگاهی شما هستند و هیچ یک مسئولیتی در قبال سود و ضرر شما نخواهند داشت. در هر صورت توجه داشته باشید که برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، به صرافی‌های معتبر مراجعه کنید.

salb-techna