آگهی کسب و کارها

معرفی و مقایسه بلوبانک، همراه بانک شهر پلاس و همراه بانک رفاه

در چند دهه گذشته تحولاتی شگرف و فراگیر در تمام سیستم‌های ارتباطی جهان رقم خورده و اینترنت به عنوان بازیگر اصلی این انقلاب بزرگ، نقشی مؤثر در تمام عرصه‌های زندگی انسان، به ویژه نظام بانکی ایفا کرده و افقی نو بسوی دنیایی فناوری‌مدار پیش روی بشریت گشوده است. در دنیای کنونی با وجود امکانات و […]

در چند دهه گذشته تحولاتی شگرف و فراگیر در تمام سیستم‌های ارتباطی جهان رقم خورده و اینترنت به عنوان بازیگر اصلی این انقلاب بزرگ، نقشی مؤثر در تمام عرصه‌های زندگی انسان، به ویژه نظام بانکی ایفا کرده و افقی نو بسوی دنیایی فناوری‌مدار پیش روی بشریت گشوده است.

در دنیای کنونی با وجود امکانات و ابزارهای مختلف و اینترنت‌محوری که به نظام بانکی تزریق شده‌اند، مفهوم بانکداری به کلی دگرگون و شیوه‌ی بانکداری سنتی منسوخ و ناکارآمد گشته است. به طوری که برای دریافت انجام تمام خدمات مالی و بانکی دیگر نیازی به انتظار در صف‌هایی طولانی و مراجعه حضوری به شعب بانکی نیست، بلکه کلیه‌ی خدمات مالی از طریق اپ‌هایی بانکی در دسترس است.

در حقیقت برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی حتی بدون شعبه‌ی فیزیکی در جهان مشغول به کار بوده و صرفاً به واسطه‌ی اپ‌های بانکی خود با مشتریان در تعامل‌اند. بلوبانک مثال بارز و نمونه‌ی موفقی از بانک‌هایی بدون شعبه و تمام دیجیتالی در کشور است که رقابت تنگاتنگی را با دیگر بانک‌ها آغاز کرده است. در این مطلب با سه اپ پرطرفدار بلوبانک، همراه بانک شهر پلاس و همراه بانک رفاه آشنا شده و از مزیت‌ها و نقاط ضعف آن‌ها در مقایسه‌‌ای منصفانه و واقع‌بینانه آگاه خواهید شد.

بلوبانک؛ جهشی بلند بسوی دنیایی دیجیتالی

تصور بانکی تمام دیجیتالی بدون هیچ شعبه فیزیکی و صرفاً در قالب اپی موبایلی برای برخی دشوار است، اما بلوبانک ثابت کرده است که برای ارائه‌ی خدماتی عالی و رضایت‌بخش نیازی به وجود ساختمانی اداری نیست و صرفاً اپی کاربردی مجهز به پشتیبانی قدرتمند و رابط کاربری ساده و آسان برای انجام این کار کفایت می‌کند.

بلوبانک نئوبانکی است تماماً مجازی که انجام کلیه امور مالی و عملیات بانکی نظیر احراز هویت، افتتاح حساب، صدور رایگان کارت، انتقال پول هوشمند و مسدودسازی کارت بانکی را کاملاً آنلاین و بدون هیچ نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانکی فراهم کرده است. ایده‌ی تاسیس بلوبانک در ایران برای اولین بار در سال ۱۳۹۸ و زمانی شکل گرفت که تعاملات و ارتباطات انسانی به علت شیوع ویروس کووید ۱۹ دستخوش محدودیت‌های زیادی شده بود.

حال پس از گذشت چهار سال از تولد این استارت‌آپ فعال و موفق ایرانی، بلوبانک با بیش از ۸۰۰ هزار نفر کاربر و ثبت ۲۲ میلیون تراکنش بانکی جزء نئوبانک‌های برتر کشور محسوب می‌شود و تصویر فریبنده و جذابی از شیوه‌ی نوین بانکداری را با تحقق شعار بانکی دوست‌داشتنی به ایران ارائه کرده است.

برای دانلود رایگان بلوبانک برای ایفون و برخورداری از خدمات متمایزی نظیر افتتاح حسابی رایگان و کاملاً اینترنتی (در ۱۰ دقیقه)، دریافت رایگان کارت‌های بانکی رنگارنگ و زیبا، فعال‌سازی آنلاین رمزهای اول و دوم کارت، پرداخت خودکار قبض‌های خدماتی، مسدودسازی موقت و دائمی کارت بانکی و پرداخت با QR کد (بارکد دو بعدی) باید به بازارچه سیبچه مراجعه کرده و با پرداخت حق اشتراکی اندک، بلوبانک برای ایفون را دانلود و نصب کنید و از مزیت‌های بی‌شمار این اپ بهره‌مند گردید.

همراه بانک شهر پلاس؛ پاسخی نوین به تمام نیازهای بانکی

بانک شهر در بهمن سال ۱۳۸۸ با همکاری دولت و شهرداری تهران به عنوان بانکی خصوصی تأسیس شد و با ارائه خدماتی باکیفیت توسط مدیریتی حرفه‌ای و متعهد توانست جایگاه خود را در بازار بانکداری کشور تثبیت کند و به تکیه‌گاهی معتمد و استوار برای انجام تمام امور بانکی و مالی مبدل گردد. مانند سایر بانک‌های سرشناس و بااعتبار کشور، این بانک نیز از تمام ظرفیت زیرساخت‌های الکترونیکی ایران برای طراحی ابزاری کارآمد جهت تسهیل خدمات بانکی و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ی مشتریان خود بهره گرفته و اپی سودمند را برای مدیریت حساب‌های مالی و انجام تراکنش‌های بانکی به ایرانیان عرضه کرده است: همراه بانک شهر پلاس ابزاری است قدرتمند در دنیای بانکداری مدرن که با وجود قدمتی نه چندان زیاد توانسته است اهداف و مأموریت‌های خود (دسترسی به خدمات بانکی در هر زمان و هر مکان) را در عرصه‌ی بانکداری الکترونیکی محقق کند و به اپی مورد اعتماد و پرطرفدار در میان انبوهی از ابزارهای مالی و بانکی کشور مبدل گردد.

خدمات گوناگونی از جمله انتقال وجه از طریق پایا و ساتنا با شناسه واریز، پرداخت اقساط و پرونده‌ی اعتباری، گزارش دسته چک و ارسال رمز پویا در پرداخت‌های کارتی با نصب همراه بانک شهر پلاس امکان‌پذیر است. اگرچه همراه بانک پلاس شهر با اپلیکیشن همراه بانک شهر شباهت‌های زیادی دارند، در بخش‌های زیادی با یکدیگر تفاوت دارند و باید گفت که مکمل یکدیگرند. همراه بانک پلاس شهر در حقیقت عصای دست دارندگان حساب در این بانک برای مدیریت سپرده‌ها محسوب می‌شود و ضمن ارائه‌ی خدماتی غیربانکی نظیر پرداخت کرایه تاکسی (اسکن بارکد صندلی تاکسی) قادر است اطلاعاتی از قبیل: صورت‌حساب پرونده‌های اعتباری، فهرست پرونده‌های اعتباری، دوره‌های پرونده اعتباری و لیست برگه چک‌های قابل استفاده برای ثبت را به کاربران خود نمایش دهد و خدماتی نظیر استعلام نام صاحب شماره شبا در انتقال وجه پایا و اشتراک‌گذاری رسید نهایی در قالب تصویر را به متقاضیان عرضه کند. ناگفته نماند که اپلیکیشن همراه بانک شهر پلاس از پروتکل‌های رمزنگاری قدرتمندی برای حفاظت از داده‌های شما استفاده می‌کند؛ بدان معنا که تمام تراکنش‌های بانکی در بستری امن و مطمئن انجام خواهند گرفت تا نگرانی‌های امنیتی افراد در هنگام انجام عملیات بانکی کاهش یابد.

همراه بانک رفاه کارگران؛ همراه مالی هوشمند و همیشگی شما

نیم قرن فعالیت پیوسته و سابقه‌ی درخشان در صنعت بانکداری و دریافت سیاهه‌ی بلندبالایی از افتخارات و جوایز برتر بین‌المللی، نام بانک رفاه کارگران را زبانزد ایرانیان و به نقطه‌ی اتکایی امن در زمینه‌ی خدمات بانکی مبدل کرده است؛ بانکی خصوصی و پرسابقه با بیش از هزار شعبه‌ی مختلف که تحت تملک سازمان تامین اجتماعی، محدوده‌ی وسیعی از خدمات مالی در زمینه‌های مختلف بانکداری خصوصی، خرد، شرکتی و سرمایه‌گذاری را به ایرانیان عرضه کرده است.

این بانک باسابقه در راستای احترام به وقت گران‌بهای مشتریان خود و تسهیل خدمات بانکی به تمام ایرانیان، اقدام به طراحی اپی کاربردی جهت ارائه‌ی خدماتی الکترونیکی کرده و وارد عرصه‌ی بانکداری الکترونیکی و رقابت با دیگر بانک‌های ایران شده است. همراه بانک رفاه انجام تمام عملیات بانکی تراکنشی را به صورتی آنلاین برای کاربران خود فراهم کرده است: از انتقال وجه بانکی و بین بانکی گرفته تا پرداخت اقساط تسهیلات، قبض‌های خدماتی و حق بیمه، تمامی خدماتی که در گذشته برای دریافت آن‌ها باید در صف‌هایی طولانی به انتظار می‌ماندید، با فشردن چند دکمه و به صورتی غیرحضوری در همراه بانک رفاه ایفون صورت خواهد پذیرفت. ناگفته نماند که همراه بانک رفاه صرفاً به ارائه‌ی خدماتی بانکی اکتفا نکرده و خدمات مختلف دیگری نظیر ثبت در سامانه سجام، درخواست فروش سهام عدالت، نمایش اطلاعات شعب بانک رفاه و ارسال صورتحساب به ایمیل و نمابر را نیز به کاربران خود ارائه داده است.

مقایسه بلوبانک، همراه بانک شهر پلاس و همراه بانک رفاه

در مقایسه این سه اپ بانکی باید گفت که بلوبانک به علت داشتن ماهیتی متفاوت و ارائه‌ی خدماتی نئوبانکی نظیر شناسایی هویت آنلاین و افتتاح حساب غیرحضوری در سطح متفاوتی از بانکداری الکترونیکی یعنی بانکداری تمام دیجیتالی قرار گرفته و پشتیبانی قوی‌تر (۲۴ ساعت در ۷ روز هفته) و خدمات مجازی برتری را نسبت به دیگر اپ‌های بانکی اختصاصی ارائه کرده است. در مقابل بانک رفاه نیز بر تعدد خدمات بانکی تراکنشی تمرکز کرده و برخی خدمات غیربانکی مختلفی نظیر ثبت نام در سامانه‌ی سجام و درخواست فروش سهام عدالت را نیز در اپ کاربردی خود گنجانده است. اما همراه شهر پلاس علاوه بر ارائه‌ی خدمات بی‌شمار اختصاصی به دارندگان حساب در این بانک، برخی خدماتی نظیر پرداخت کرایه تاکسی و قبوض خدمات شهری را برای تمامی کاربران، حتی کسانی که حسابی در این بانک ندارند، فراهم کرده است.

ناگفته نماند که برای نصب و فعال‌سازی اپ همراه شهر پلاس باید به شعب بانک شهر مراجعه کنید، اما برای استفاده از بلوبانک و همراه بانک رفاه نیازی به انجام مراجعه حضوری نیست. در مقایسه این سه اپ از نظر امنیتی نیز باید گفت که هر سه دارای تمامی پروتکل‌های امنیتی زیرساختی بوده و از فناوری‌های نوین و هوشمند اثر انگشت بیومتریکی و تشخیص چهره برای ورودی سریع و آسان بهره جسته‌اند.

با توجه به مواردی که در بررسی هرکدام از این اپ‌های بانکی گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که بلوبانک در ارائه‌ی خدمات بانکی غیرحضوری از دو اپ دیگر بهتر عمل کرده است، زیرا در دسته‌ی نئوبانک‌ها قرار دارد، حال آنکه همراه بانک شهر پلاس که مکملی برای دیگر محصول بانک شهر یعنی همراه بانک محسوب می‌شود، در مأموریت خود که ارائه‌ی خدماتی بی‌شمار به دارندگان حساب در این بانک است، موفق ظاهر شده است و همراه بانک رفاه نیز توانسته با ارائه‌ی قابلیت‌هایی گوناگون در تحقق هدف خود در بانکداری الکترونیکی یعنی ارائه‌ی خدماتی بانکی غیرحضوری در سطحی تراکنشی عملکرد درخشانی را از خود به نمایش بگذارد.

salb-techna