آگهی کسب و کارها

راهنمای خرید فلاش روی دوربین | بهترین راهنمای خرید فلاش اکسترنال

اضافه کردن یک فلاش اکسترنال به دوربین عکاسی می‌تواند قابلیت‌های آن را بسیار افزایش دهد. شما با استفاده از فلاش‌های روی دوربینی می‌توانید در تمام شرایط نوری از سوژه‌های خود عکاسی کنید و تصاویری باکیفیت داشته باشید.

مطالعه راهنمای خرید فلاش اکسترنال برای انتخاب بهترین محصول

اضافه کردن یک فلاش اکسترنال به دوربین عکاسی می‌تواند قابلیت‌های آن را بسیار افزایش دهد. شما با استفاده از فلاش‌های روی دوربینی می‌توانید در تمام شرایط نوری از سوژه‌های خود عکاسی کنید و تصاویری باکیفیت داشته باشید. اما برای خرید فلاش اکسترنال شما با گزینه‌های زیادی روبه‌رو خواهید شد که هر یک مزایا و معایب خود را دارند.

مطالعه راهنمای خرید فلاش اکسترنال برای انتخاب بهترین محصولهمچنین با انواع اصطلاحات روبه‌رو می‌شوید که برای خرید فلاش اکسترنال باید با آن‌ها آشنا باشید. به همین خاطر در این مطلب با بررسی 8 نکته، خرید فلاش روی دوربین را برای شما آسان‌تر می‌کنیم.

هشت نکته که باید در زمان خرید فلاش روی دوربین بدانید

برخی افراد تصور می‌کنند که صرفا خرید یک فلاش اکسترنال ساده برای آن‌ها کافی است و بررسی پارامترهای مختلف این تجهیزات نورپردازی ضرورتی ندارد. اما باید گفت که این تصور کاملا اشتباه است. چرا که یک فلاش دوربین می‌تواند تجهیزی بسیار کاربردی برای یک عکاس حرفه‌ای باشد، اما یک عکاس تازه‌کار اصلا به چنین فلاشی نیاز ندارد. به همین خاطر آشنایی با قابلیت‌های فلاش‌های اکسترنال قبل از خرید آن‌ها ضروری است. در ادامه به 8 نکته مهم در زمان خرید فلاش روی دوربین یا اسپیدلایت آشنا می‌شویم.

1- عدد راهنمای فلاش اکسترنال

یکی از مهم‌ترین مشخصات فنی یک فلاش روی دوربین، عدد راهنمای آن است. درواقع عدد راهنمای فلاش، مانند مگاپیکسل برای دوربین‌های عکاسی می‌باشد و در زمان خرید فلاش اکسترنال باید به آن توجه کرد. البته در بیشتر موارد این عدد صرفا پارامتری برای مقایسه دو فلاش اکسترنال است و کاربرد دقیقی در عکاسی ندارد. به‌طور خلاصه، عدد راهنمای فلاش بیان می‌کند که نور ساطع شده از فلاش با تنظیمات بهینه چه فاصله‌ای را طی می‌کند و قابلیت روشن کردن سوژه‌ها با چه میزان فاصله را دارد. طبق این تعریف، یک فلاش با عدد راهنمای 120 اینچ، قدرت بیشتری از یک فلاش با عدد راهنمای 60 اینچ دارد.

عدد راهنمای فلاش اکسترنال

فلاش‌هایی با عدد راهنمای بالاتر، می‌توانند سوژه‌های دورتر از فلاش را روشن کنند. اما اگر می‌خواهید هنگام استفاده از فلاش کنترل بیشتری بر عمق میدان داشته باشید، این فلاش همچنین می‌تواند سوژه‌های نزدیک‌تر را با دیافراگم باریک‌تر روشن کند. البته باید اشاره کرد که عدد راهنمای فلاش اکسترنال در شرایط ایده‌آل تعیین می‌شود و لزوما در واقعیت کاربرد ندارد. به همین خاطر در زمان خرید فلاش اکسترنال، از عدد راهنمای فلاش برای مقایسه قدرت فلاش‌های مشابه استفاده کنید و نه تعیین فاصله دقیق استفاده از آن‌ها.

2- حالت خودکار TTL

برخی از فلاش‌های اکسترنال به‌صورت دستی کنترل می‌شوند، در حالی که برخی دیگر از قابلیت کنترل دستی و خودکار به نام TTL برخوردار هستند. درواقع TTL یک روش اندازه‌گیری فاصله برای فلاش شما است. با استفاده از TTL، فلاش اکسترنال یک نور به سمت سوژه ارسال می‌کند که از بازتاب آن از سوژه برای اعمال بهترین تنظیمات نوردهی فلاش استفاده می‌شود. می‌توان گفت که TTL یک حالت فلاش خودکار است که در مواقعی که فرصت کافی برای تنظیم نوردهی وجود ندارد، یک قابلیت ضروری به‌شمار می‌آید. پس در زمان خرید فلاش‌های اکسترنال، به سراغ محصولاتی بروید که از این قابلیت برخوردار هستند.

3- قابلیت تنظیم فلاش اکسترنال

یکی از مهم‌ترین مزایای فلاش‌های روی دوربینی، قابلیت تنظیم جهت انتشار نور آن‌ها است. اما برخی از فلاش‌های اکسترنال قابلیت تنظیم سری را ندارند و به همین خاطر شما در زمان خرید فلاش روی دوربین باید محدوده چرخش سری آن‌ها را در نظر بگیرید. به دنبال فلاش‌هایی باشید که می‌توانند در عمودی چرخش داشته باشند.

4- کنترل بی‌سیم

شما به سراغ خرید فلاش‌های اکسترنال می‌روید، چرا که آن‌ها به دوربین شما با آداپتور متصل نمی‌شوند. درواقع بسیاری از فلاش‌های روی دوربینی جدید از قابلیت بی‌سیم برخوردار هستند و به همین خاطر شما می‌توانید از زوایای مختلف نیز سوژه خود را با استفاده از این فلاش‌ها نورپردازی کنید. پس به سراغ فلاش اکسترنالی بروید که از قابلیت کنترل بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. البته باید اشاره کرد که در زمان خرید فلاش اکسترنال بی‌سیم، باید به سازگاری فناوری بی‌سیم آن با دوربین عکاسی خود توجه داشته باشید.

همگام‌سازی سریع

5- همگام‌سازی سریع

بیشتر فلاش‌های موجود در بازار از قابلیت همگام‌سازی آهسته یا پرده پشتی برخوردار هستند، اما تنها فلاش‌های اکسترنال حرفه‌ای قابلیت همگام‌سازی سریع را دارند. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید با سرعت شاتر بالا از سوژه‌های خود عکاسی کنید و فلاش نیز نور مورد نیازتان را بدون وقفه تامین خواهد کرد. بدون قابلیت همگام‌سازی سریع، سرعت شاتر بیشتر از سرعت همگام‌سازی فلاش شده و در نتیجه قسمتی از تصویر سیاه می‌شود. با توجه به روش عکاسی خود، پیشنهاد می‌شود به سراغ فلاش‌هایی بروید که از این قابلیت مهم پشتیبانی می‌کنند.

6- قابلیت بزرگنمایی اسپیدلایت

در زمان استفاده از فلاش‌های اکسترنال یا اسپیدلایت، شما به نورپردازی تمام قسمت‌های کادر خود نیاز ندارید. به همین خاطر فلاش‌های اکسترنال از قابلیت بزرگنمایی فلاش برخوردار هستند. با فعال کردن این قابلیت، نور با الگوی باریک‌تری به سمت سوژه هدایت می‌شود. در صورت فعال بودن حالت TTL، زوم فلاش نیز به‌صورت خودکار تنظیم می‌شود. اما در صورت تنظیم دستی فلاش، حالت زوم را نیز باید به‌صورت دستی تنظیم کنید.

7- سرعت تخلیه فلاش (سرعت بازیافت)

فلاش‌های اکسترنال نمی‌توانند به‌صورت پشت سر هم استفاده شوند و برای استفاده مجدد به زمان نیاز دارند. به بازه زمانی آماده شدن فلاش، سرعت تخلیه فلاش یا سرعت بازیافت گفته می‌شود. اگر عکس‌های خود را به‌صورت پیاپی ثبت می‌کنید، در نظر گرفتن سرعت تخلیه فلاش برای شما ضروری است. اما اگر یک عکاس پرتره هستید، سرعت تخلیه فلاش پارامتر بسیار مهمی برای شما به‌شمار نمی‌آید.

8- سازگاری فلاش اکسترنال با انواع دوربین‌های عکاسی

نکته بسیار مهمی که بسیاری از افراد در زمان خرید اسپیدلایت در نظر نمی‌گیرند، این است که هر فلاشی با هر دوربینی سازگار نیست. درواقع فلاش‌های اکسترنال نیکون و کانن تنها برای دوربین‌های این کمپانی طراحی شده‌اند و برندهای دیگری مانند گودکس نیز فلاش‌های خود را به‌صورت خاص برای یک سیستم دوربین طراحی می‌کنند. به همین خاطر قبل از خرید فلاش اکسترنال، حتما سازگاری آن با دوربین عکاسی خود را بررسی کنید.

برای خرید انواع فلاش اکسترنال، فروشگاه فلاشیران را انتخاب کنید

در زمان خرید فلاش اکسترنال، به سراغ ارزان‌ترین فلاش نروید. بلکه پارامترهایی مانند عدد راهنما، قابلیت بی‌سیم، حالت TTL و قابلیت چرخش را نیز در نظر بگیرید. چرا که فلاشی که برای یک عکاس عالی است، احتمالا برای یک عکاس دیگر بهترین نباشد. اگر قصد خرید یک فلاش اکسترنال حرفه‌ای را دارید، می‌توانید خرید خود را از فروشگاه فلاشیران انجام دهید. این فروشگاه اینترنتی سابقه زیادی در عرضه تجهیزات نورپردازی عکاسی دارد و بهترین فلاش‌های اکسترنال برندهای نیکون، کانن، گودکس و … را با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌کند. برای خرید فلاش اکسترنال مورد نظرتان، تنها کافی است سری به وب‌سایت این فروشگاه بزنید.

salb-techna