آگهی کسب و کارها

امنیت در ارتفاع؛ با خرید لایف لاین از ایران سیفتی

کار در ارتفاعات خطر سقوط آزاد، لیز خوردن، از دست رفتن تعادل و مشکلات جسمی را ممکن است به همراه داشته باشد. به کار بردن تجهیزات ایمنی در حین کار، می‌تواند تا حد بسیار زیادی از بروز این خطرات جلوگیری کند. یکی از این ابزار که به نوعی ضمانت جان افراد را به دنبال دارد […]

کار در ارتفاعات خطر سقوط آزاد، لیز خوردن، از دست رفتن تعادل و مشکلات جسمی را ممکن است به همراه داشته باشد. به کار بردن تجهیزات ایمنی در حین کار، می‌تواند تا حد بسیار زیادی از بروز این خطرات جلوگیری کند. یکی از این ابزار که به نوعی ضمانت جان افراد را به دنبال دارد و باعث افزایش تعادل، امنیت و آرامش افراد می‌ شود، لایف لاین یا طناب ایمنی است. استفاده از لایف لاین سرعت و کیفیت کار در ارتفاعات را بالا برده و نقش مهمی در افزایش بازده آن خواهد داشت.

لیست تجهیزات لازم برای کار در ارتفاع

هرچند که ابزار ایمنی کار در ارتفاعات بسیار متنوع اند؛ اما برخی از آن‌ ها نقش اساسی را در دفع خطرات احتمالی و بروز حوادث دارند. طراحی این ابزار معمولا ساده است و در حین کار اطمینان خاطری را در کارگران ایجاد می‌ کنند. در ساخت این ابزار به فضایی که به وسیله آن ها اشغال می‌شود اهمیت زیادی می‌ شود. زیرا اگر ابزاری فضای زیادی را اشغال کند، نقش منفی در کیفیت و سرعت کار خواهد داشت. در ادامه به بررسی سه نوع از نجات بخش ترین ابزار ایمنی اشاره خواهیم کرد.

لایف لاین

این ابزار به صورت تسمه‌هایی است که روی سینه افراد نصب می شوند. لایف لاین از یک سو به فرد و از سوی دیگر به قلابی محکم متصل است و در هنگام سقوط فرد از ارتفاعات فعال می‌ شود. البته لایف لاین وظایف دیگری نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش احتمال لیز خوردن، افزایش تعادل، افزایش احساس امنیت، افزایش سرعت و کیفیت کار کارکنان از جمله مزایای استفاده از لایف لاین در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی است. لایف لاین به سه صورت افقی، عمودی و متحرک نصب می‌شود.

کمربند ایمنی

این ابزار نیز باعث جلوگیری از سقوط آزاد در افراد می‌شود. کمربند ایمنی برای افرادی که لازم است مدت زمان زیادی به صورت معلق در هوا باقی بمانند، بسیار مناسب است. این کمربند امکان حرکت دارد و می‌توان آن را به سمت بالا یا پایین حرکت داد. بندهای این کمربند به گونه‌ای است که روی بالا تنه و پایین تنه نصب می‌شوند و نوعی حمایت کامل را برای فرد به وجود می‌آورند.

تور نجات

آیا می ‌دانستید که سقوط اجسام و افراد یک اتفاق شایع در ساختمان سازی محسوب می‌ شود؟ تور نجات وسیله‌ای بسیار پرکاربرد و ایمنی بخش است که معمولا برای ساختمان‌ های دارای ارتفاع بیش از ۸ متر استفاده می‌شود. در صورت سقوط فرد یا جسم از بالای ساختمان به دلیل نصب تور، احتمال آسیب بسیار کم می ‌شود‌. جالب است بدانید که نصب تور باعث افزایش ایمنی کارگرانی که در پایین مشغول کار هستند نیز می‌شود.

لایف لاین، ضامن ایمنی کار در ارتفاعات

همانطور که اشاره شد، لایف لاین نقش مهمی را در افزایش ایمنی کار در ارتفاعات دارد. لایف لاین به سه صورت افقی، عمودی و متحرک وجود دارد. دلیل نامگذاری آن‌ها به نحوه نصب و جهت حرکت کارکنان بستگی دارد. برای نصب لایف لاین بهتر است از افراد متبحر کمک بگیرید و خودتان بدون علم این کار را نکنید. توجه داشته باشید، همان‌قدر که نصب درست لایف لاین می‌توان ضامن ایمنی شما باشد؛ نصب اشتباه آن ممکن است آثار زیان‌بار تری داشته باشد. پس قبل از نصب و خرید حتما این کار را به کاردان بسپارید و پس از نصب حتما همه اتصالات را چک کنید.

خرید لایف لاین از فروشگاه ایران سیفتی

فروشگاه ایران سیفتی یکی از بزرگ‌ترین مراکز فروش تجهیزات ایمنی است و با ارائه خدماتی مانند مشاوره، سایت و کارشناسان کاربلد شما را در یک خرید ایمن یاری می‌کنند. در این فروشگاه انواع تجهیزات جلوگیری از برق گرفتگی و وسایل ایمنی با قیمت مناسب موجود است.

سخن پایانی

لایف لاین یک ابزار پرکاربرد در سطح جهانی است. استانداردهای بین المللی کار در ارتفاعات بیان می‌کند که لایف لاین‌های مختلف باید از چه جنس باشند و چه کاربردی داشته باشند. کاربرد لایف لاین چیزی فراتر از تجهیزات ایمنی ساختمان است. این ابزار برای صخره نوردی و کوهپیمایی نیز استفاده می‌شوند. لایف لاین در زمان ضربه فعال شده و باعث جلوگیری از سقوط آزاد افراد می‌ شود.

salb-techna