آگهی کسب و کارها

حرف اول و آخر با مواد شیمیایی مرک و سیگما

شرکت مرک برترین و بزرگترین شرکت تولید کننده مواد شیمیایی در جهان است. مواد شیمیایی مرک دارای بالاترین سطح استاندارد در تولید و کیفیت هستند.

اساس تمام کارهای آزمایشگاهی حول استفاده روزانه از مواد شیمیایی می چرخد. کیفیت این مواد نقش اصلی و حیاتی در نتایج نهایی تمامی آزمایشات و تحقیقات آزمایشگاهی دارد. بنابراین می توان گفت یکی از مهمترین کارها در مدیریت آزمایشگاههای مختلف تامین به موقع ماده شیمیایی استاندارد و مناسب می باشد. با توجه به اینکه برندها و شرکتهای مختلفی در حال حاضر در این زمینه کار می کنند انتخاب مواد شیمیایی مناسب می تواند دشوار به نظر برسد. ما در این مقاله می خواهیم یکی از بهترین و مطمئن ترین شرکتها در این زمینه را به شما معرفی نماییم.

مواد شیمیایی پایه یا روتین

تامین مواد شیمیایی آزمایشگاهی با توجه به نقش و کارکردی که آزمایشگاه بر اساس آن طراحی و ساخته شده است باید انجام شود. با این حال وجود برخی از مواد در بیشتر آزمایشگاهها الزامی است و همواره مورد استفاده قرار میگیرند. از این دست مواد می توان به برخی از اسیدها و بازها (مانند هیدروکلریک اسید، سدیم هیدروکسید)، بافرها، نمکها و … اشاره نمود.

مواد شیمیایی تخصصی

لابراتوارهای تخصصی برای انجام کارهای خود علاوه بر مواد شیمیایی پایه نیاز به مواد خاص و ویژه نیز دارند. برای مثال آزمایشگاههای تشخیص طبی نیاز به انواع محیط های کشت، معرفهای شیمیایی، کیتهای تشخیصی و … دارند.

تنوع مواد شیمیایی مورد نیاز برای مراکز آموزشی و تحقیقاتی نیز بسیار بالا است. تجهیز آزمایشگاههای مربوط به زیست شناسی (آزمایشگاه مولکولی، گیاه شناسی، حشره شناسی و …) و شیمی میتواند بر اساس سطح آنها متفاوت باشد. مراکز آموزش عالی بسیار تخصصی تر مباحث علمی را پیگیری می کنند بنابراین مواد و تجهیزات آنها بسیار بیشتر و تخصصی تر از آزمایشگاه هایی است که در سطح مدارس دایر می گردند.

بازار مواد شیمیایی آزمایشگاهی

به دلیل تقاضای بسیار بالا، بازار انواع  مواد شیمیایی مخصوصا مواد آزمایشگاهی بسیار داغ است. در طول سالهای متمادی شرکتهای زیادی اقدام به تولید و تامین مواد آزمایشگاهی نموده اند. با این وجود کیفیت مواد آزمایشگاهی آنها یکسان نبوده و برخی از شرکت ها توانسته اند گوی سبقت را (چه از نظر کیفیت و بسته بندی و چه از نظر تنوع محصولات) از رقبای خود بربایند. به طوری که هم اکنون دارای اعتبار بسیار بالایی در سطح جهانی هستند.

در این زمینه برند مرک بسیار پیشتاز می باشد به طوری که توانسته است جای پای خود را در تمامی مراکز آزمایشگاهی سراسر جهان محکم نماید. به همین دلیل در ادامه به ویژگی های این شرکت تولید کننده مواد آزمایشگاهی و دلایل موفقیت آن می پردازیم

چرا مواد شیمیایی مرک؟

در هر زمینه تولیدی میتوان یک یا چند برند را نام برد که دارای شهرت جهانی هستند و با توجه به کیفیتی که در محصولات خود ارائه می دهند همه آنها را می شناسند. دقیقا مرک در دنیای تولید مواد شیمیایی آزمایشگاهی همین نقش را دارد. مرک در اصل یک شرکت تولید کننده مواد دارویی و شیمیایی است که فعالیت خود را در آلمان شروع نمود.

شرکت مرک

این شرکت در چند دهه اخیر دست به توسعه گسترده زد و توانسته برخی از بهترین و قوی ترین رقبای خود را خریده و به زیر مجموعه اش اضافه نماید مانند شرکت آمریکایی سیگما-آلدریچ که در زمینه تولید مواد مورد نیاز در زمینه های بیوتکنولوژی و دارویی کم نظیر است.

مواد شیمیایی سیگما آلدریچ

مواد شیمیایی مرک به دلایل مختلف توانسته اند تمامی بازار مواد آزمایشگاهی را تسخیر نمایند که مهمترین آنها به شرح زیر هستند:

استاندارد تولید بالا

تمام مواد شیمیایی مرک و شرکتهای زیر مجموعه آن از جمله مواد شیمیایی سیگما تحت استانداردهای بسیار خاصی تولید می گردند. این استانداردها به حدی است که مواد تولید شده توسط مرک حرف اول را در بیشتر موارد می زنند.

بسته بندی متنوع

برای خرید راحت تر مشتری، محصولات شرکت مرک در حجم های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. بنابراین آزمایشگاههای بزرگ که مصارف آنها بیشتر است می توانند بسته بندی های بزرگتر را انتخاب کنند و به عکس.

بسته بندی متنوع

پوشش بالای مواد شیمیایی مرک

از آنجا که میتوان هر نوع ماده آزمایشگاهی را در میان محصولات مرک پیدا نمود می توان یک سطح خرید استاندارد را برای تهیه مواد آزمایشگاهی رعایت نمود. وقتی همه مواد شیمیایی که در یک آزمایش استفاده میگردند از سطح کیفی یکسان و بالایی برخوردار باشند نتایج به دست آمده قابل اطمینان و دقیقتر می شوند.

تولید یک ماده در سطوح مختلف کیفیت

یکی از خصوصیات مهم در محصولات شرکت مرک تولید هر ماده متناسب با کارکرد آن در آزمایشگاه است. برای مثال مواد شیمیایی که در تحقیقات توسعه دارویی استفاده می شوند باید از سطح استاندارد تولید و خلوص بسیار بالایی برخوردار باشند. اما همان ماده در آزمایشهای روتین نیاز به چنان حساسیت و خلوصی ندارد.

دسترسی آسان و مطمئن به مواد شیمیایی مرک

دسترسی آسان و مطمئن یکی از شرایط الزامی در تامین مواد آزمایشگاهی است. با توجه به سیستم فروش به روز و گسترده شرکت مرک میتوان در هر زمان به مواد شیمیایی تولید شده توسط این شرکت دسترسی داشت. در حال حاضر میتوان در کمترین زمان ممکن مواد شیمیایی مرک را از نمایندگی های مختلفی آن در سطح کشور به راحتی تهیه نمود.

استفاده از کَس نامبر (CAS.NUMBER)

CAS.NUMBER یک شناسه استاندارد بین المللی است که برای شناسایی راحت تر به هر ماده شیمیایی داده می شود. استفاده از کَس نامبر خطای اشتباه در خرید مواد شیمیایی را به صفر می رساند. در حال حاضر تمامی مواد شیمیایی مرک دارای این شناسه استاندارد هستند.

ارائه برگه اطلاعات ایمنی (SDS)

بی شک رعایت ایمنی در کار با مواد آزمایشگاهی حرف اول را در آزمایشات می زند. بخش مهمی از این ایمنی ناشی از شناخت درست ماده شیمیایی می باشد. شرکت مرک به طور اختصاصی برای تمامی محصولات خود برگه اطلاعات ایمنی (SDS) نیز منتشر می نماید. اطلاعات موجود در این برگه بسیار دقیقه هستند و میتوانند کمک شایانی به مصرف کنندگان نمایند.

نمی توان نتیجه را به شانس واگذار کرد

در مجموع باید گفت مدیریت یک آزمایشگاه کار بسیار حساسی می باشد و نیاز به دقت ویژه ای دارد. این دقت در هنگام تامین و خرید مواد شیمیایی مورد نیاز آزمایشگاه باید دو چندان باشد. قطعا خرید از یک برند مطمئن جهانی می تواند بسیاری از دغدغه ها و مشکلات احتمالی در این زمینه را مرتفع نماید.

با وجود اینکه شرکتهای مختلفی در زمینه تولید و تامین مواد شیمیایی در حال حاضر کار می کنند ولی به جرات می توان گفت بسیاری از آنها توانایی رقابت با شرکت مرک (از لحاظ کیفیت، رعایت استانداردها و …) را ندارند.

منابع:

  1. www.sigmaaldrich.id
  2. en.wikipedia.org/wiki/Sigma-Aldrich

salb-techna