راهنمای خرید بهترین تلویزیون‌های ۵۵اینچی

این روزها، انتخاب و خرید تلویزیون مناسب به‌لطف افزایش امکانات و گزینه‌های متعدد موجود در بازار می‌تواند کمی پیچیده باشد. راهنمای ما به شما کمک می‌کند تا تلویزیونی را که متناسب با نیازهای شماست با استفاده از وام کالا خریداری کنید. در خرید تلویزیون به چه مواردی دقت کنیم؟ این موارد زیر را پیش از […]

این روزها، انتخاب و خرید تلویزیون مناسب به‌لطف افزایش امکانات و گزینه‌های متعدد موجود در بازار می‌تواند کمی پیچیده باشد. راهنمای ما به شما کمک می‌کند تا تلویزیونی را که متناسب با نیازهای شماست با استفاده از وام کالا خریداری کنید.

در خرید تلویزیون به چه مواردی دقت کنیم؟

این موارد زیر را پیش از خرید تلویزیون مدنظر قرار دهید:

تکنولوژی پنل

اکثر تلویزیون‌های جدید به پنل‌های LCD ،LED و OLED مجهز هستند. در سالیان اخیر، تلویزیون‌های OLED، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند؛ اما همچنان، تلویزیون‌های بین مردم بسیار محبوب‌تر هستند.

ابعاد صفحه‌نمایش

هیچ قاعده مشخصی وجود ندارد بهترین تلویزیون باید چه اندازه‌ای داشته باشد؛ چرا که ابعاد صفحه‌ نمایش کاملاً به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. با این‌ حال، میدان دید، بسیار مهم است. به‌عنوان یک قانون کلی، یک میدان دید ۳۰ تا ۴۰درجه‌ای توصیه می‌شود.

وضوح صفحه‌ نمایش

آنچه وضوح صفحه‌ نمایش یک تلویزیون را تعیین می‌کند، تعداد پیکسل‌های افقی و عمودی تشکیل‌دهنده تصویر است. هرچه تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ بیشتر باشد، وضوح تصویر نیز بیشتر خواهد بود. اکثر تلویزیون‌های جدید، از وضوح تصویر 4K برخوردار بوده و پیکسل‌های صفحه‌ نمایش آن‌ها تا ۴ برابر تلویزیون‌های با وضوح HD است.

پشتیبانی از HDR

تلویزیون‌هایی با قابلیت پشتیبانی از HDR، روشنایی، کنتراست و شدت رنگ را افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند تا تصاویر، طبیعی‌تر به‌نظر برسند. فناوری HDR، این کار را با افزایش کنتراست بین روشن‌ترین طیف رنگ سفید و تیره‌ترین طیف رنگ سیاه انجام می‌دهد.

سرعت به‌روزرسانی (Refresh Rate)

سرعت به‌روزرسانی یا نرخ تازه‌سازی تلویزیون که بر حسب هرتز (Hz) بیان می‌شود، به تعداد دفعات به‌روزرسانی صفحه‌ نمایش در هر ثانیه اشاره دارد.

سرعت به‌روزرسانی اغلب تلویزیون‌های میان‌رده، ۶۰ هرتز است؛ یعنی صفحه‌ نمایش آن‌ها، ۶۰ بار در هر ثانیه به‌روزرسانی (Refresh) می‌شود. تلویزیون‌هایی که با سرعت بالایی به‌روزرسانی می‌شوند، برای بازی مناسب‌تر هستند و به تلوزیون‌های گیمینگ شهرت دارند.

امکانات هوشمند

تلویزیون‌های مجهز به امکانات هوشمند به شما امکان می‌دهند مستقیماً از تلویزیون به سرویس‌های پخش ویدئو دسترسی داشته باشید.

این در حالی است که تلویزیون‌های هوشمند پیشرفته‌تر می‌توانند به فرمان‌های صوتی پاسخ داده و با دستیارهای هوشمند پلتفرم‌هایی مانند Amazon Alexa، Apple Siri و Google Assistant سازگار شوند. برخی نیز قادر به کنترل سایر دستگاه‌های خانه هوشمند مانند روشنایی و ترموستات هستند.

پورت‌های تلویزیون

کابل‌ها و پورت‌های مناسب و باکیفیت می‌توانند در عملکرد کلی تلویزیون، تفاوت ایجاد کنند؛ بنابراین، بهتر است به دنبال خرید تلویزیون‌های ۵۵اینچی باشید که پورت‌های بیشتر و کاربردی‌ دارند.

برای مثال، کابل‌های HDMI، ضخیم‌تر از کابل‌های معمولی هستند و فقط به پورت‌های HDMI متصل می‌شوند. این پورت معمولاً برای اتصال کنسول‌های بازی و دستگاه‌های پخش به تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صدا و سیستم صوتی

شما ممکن است به‌دنبال استفاده از سیستم صدای فراگیر مجزا مانند سینمای خانگی برای تلویزیون خود باشید؛ اما حتی اگر چنین نیز باشد، مهم است که بلندگوی تلویزیون شما از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

بهترین تلویزیون‌های ایرانی ۵۵اینچی در بازار

تلویزیون‌های ۵۵اینچی ابعاد ایده‌آلی برای استفاده در خانه یا محیط کار دارند. در ادامه، ۵ مورد از این تلویزیون‌ها را از برندهای ایرانی معرفی خواهیم کرد. شما می‌توانید بودجه مورد نیاز برای خرید تلویزیون‌ را از طریق دریافت وام خرید اقساطی تامین کنید.

تلویزیون زلموند مدل PANA55US2134

شاید کمتر کسی نام برند ایرانی زلموند را شنیده باشد؛ با این‌ وجود تلویزیون‌های تولیدشده توسط این شرکت از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

مدل PANA55US2134، یک تلویزیون هوشمند ۵۵اینچی با صفحه‌ نمایش LED و وضوح تصویر ۴K است که با بهره‌گیری از سیستم صوتی Dolby Digital، کیفیت صدای بسیار خوبی نیز دارد.

این تلویزیون، مجهز به دو پورت USB و HDMI بوده و امکانات هوشمند متعددی نظیر بلوتوث دارد که با رابط هوشمند اندروید ۱۱ کار می‌کند.

تلویزیون دوو مدل DSL-55SU1860

این یکی از تلویزیون‌هایی است که اگر قصد خرید تلویزیون ایرانی را دارید، حتماً باید مدنظر قرار دهید. تکنولوژی پنل به‌کاررفته در این مدل از نوع ELED است که در کنار پنل IPS، امکان نمایش تصاویر با وضوح ۴K را فراهم می‌کند. سیستم صوتی این تلویزیون دو بلندگوی ۱۲واتی دارد که برای اتاق‌های نه‌چندان بزرگ، مناسب است.

سیستم عامل این مدل از تلویزیون‌های دوو، اندروید است و اجازه اتصال (Screen Mirroring) همزمان ۴ گوشی هوشمند را می‌دهد.

تلویزیون TCL مدل 55C635i

تی‌سی‌ال، یک برند چینی است که قطعات آن در ایران توسط شرکت مادیران مونتاژ می‌شود. این تلویزیون هوشمند از یک صفحه‌نمایش LED با وضوح تصویر ۴K برخوردار بوده و از فناوری HDR پشتیبانی می‌کند؛ به‌ این ‎‌ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن تماشا خواهید کرد. علاوه‌بر تصویر، صدا نیز به‌دلیل بهره‌گیری از تکنولوژی Dolby Vision، کیفیت بسیار مطلوبی دارد.

تلویزیون ایکس‌ویژن مدل XCU745

مدت زیادی است که تلویزیون‌های ایکس‌ویژن به‌عنوان بهترین تلویزیون‌های ایرانی موجود در بازار شناخته می‌شوند. مدل XCU745، یک تلویزیون ۵۵اینچی LED با وضوح تصویر Ultra HD است که علاوه‌بر پشتیبانی از فناوری HDR، قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز دارد. شما می‌توانید بودجه مورد نیاز خود برای تهیه این تلویزیون را از طریق دریافت وام خرید اقساطی تامین کنید.

تلویزیون تولیپس مدل LE5590FLB

تلویزیون ال‌ای‌دی ۵۵اینچی تولیپس مدل LE5590FLB، با بهره‌گیری از صفحه‌ نمایش ۴K و با زاویه دید ۱۷۸ درجه، یکی از پرطرفدارترین تلویزیون‌های ایرانی موجود در بازار به‌شمار می‌رود.

از جمله امکانات و ویژگی‌های این تلویزیون می‌توان به قابلیت پشتیبانی از فناوری HDR، سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و تکنولوژی Frameless اشاره کرد. همچنین فناوری Frameless، موجب کاهش حاشیه اضافی در اطراف نمایشگر شده و تصویر اصلی نمایشگر را بزرگ‌تر می‌کند.

جمع‌بندی

با وجود پلتفرم‌های ارائه‌دهنده وام کالا، خرید تلویزیون، آسان‌تر از پیش شده است؛ بااین‌ همه مواردی وجود دارد که باید هنگام خرید تلویزیون مدنظر قرار دهید. شما با آگاهی از موارد یادشده، به‌راحتی می‌توانید در میان پرطرفدارترین تلویزیون‌های ایرانی موجود در بازار جست‌وجو کنید و تلویزیونی که برای فضای خانه یا محیط کارتان مناسب است با امکان پرداخت قسطی خریداری کنید.