در تابلو برق ‌های صنعتی از چه تجهیزاتی استفاده می‌ شود؟

آیا قصد سفارش تابلو برق صنعتی را دارید و به دنبال کسب اطلاعات در این زمینه هستید؟ پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع تابلوهای برق صنعتی گزینه‌های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد. این تجهیزات با توجه به متریال ساخت و ولتاژ به گروه‌های متعددی تقسیم می‌شوند. جنس‌های به کار رفته در تابلو برق‌های صنعتی […]

آیا قصد سفارش تابلو برق صنعتی را دارید و به دنبال کسب اطلاعات در این زمینه هستید؟ پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع تابلوهای برق صنعتی گزینه‌های زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد. این تجهیزات با توجه به متریال ساخت و ولتاژ به گروه‌های متعددی تقسیم می‌شوند.

جنس‌های به کار رفته در تابلو برق‌های صنعتی شامل آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، فولاد کربن، پلی کربنات و فایبرگلاس هستند. ولتاژ به کار رفته یکی دیگر از معیارهای مهم در زمینه تعیین قیمت تابلو برق صنعتی است؛ به طوری که 3 نوع تابلو ولتاژ ضعیف، متوسط و قوی وجود دارند‌.

وظایف تابلو برق صنعتی

برای عملکرد بهتر و هوشمندانه در زمینه سفارش تابلو برق صنعتی باید با وظایف این تجهیزات آشنایی کامل داشته باشید. نوع ولتاژ و متریال به کار رفته در تابلو نقش مهمی در تعیین وظایف آن دارند. در ادامه برخی از مهم‌ترین وظایف را بررسی می‌کنیم.

  • حفاظت از تجهیزات الکترونیکی یکی از مهم‌ترین وظایف تابلو برق صنعتی است.
  • کنترل عملکرد موتورهای 3 فاز و توزیع جریان از دیگر وظایف تعیین شده هستند.
  • اتوماتیک کردن فرایندهای الکتریکی و الکترونیکی با استفاده از تابلو برق‌های صنعتی انجام می‌شود.
  • اصلاح ضریب توان یکی دیگر از فرایندهایی است که آن را تابلو برق صنعتی بر عهده دارد.

ترمینال یکی از تجهیزات مهم تابلو برق صنعتی

وجود ترمینال‌هایی با کیفیت بالا یکی از مهم‌ترین نکات در سفارش تابلو برق صنعتی است. این تجهیزات پیش زمینه برقراری ارتباط بین اجزا داخلی و خارجی را فراهم می‌کنند؛ از این رو 2 نوع ترمینال مهم یعنی فرمان و پاور در انواع تابلوهای صنعتی به کار می‌روند.

ترمینالی که با نام فرمان شناخته می‌شود میکروسوئیچ و سنسورهای موجود بر روی تابلو را فعال می‌کند؛ بنابراین در صورت اختلال در عملکرد آن بسیاری از فرایندها از کار می‌افتند. نوع دیگر ترمینال یا پاور میزان جریان از تابلو به وسایل مصرفی را کنترل می‌کند.

کنترل جریان در تابلوبرق

اگر قصد سفارش تابلو برق صنعتی با طول عمر بالا را دارید باید توجه کافی به تجهیزات بی متال را داشته باشید؛ زیرا این قسمت نقش محافظت کننده از تابلو در صورت افزایش جریان را دارد. اگر تابلو جریانی بیش‌تر از حد مجاز را بکشد بی متال در اولین فرصت آن را قطع می‌کند.

معیار قابل تشخیص برای بی متال در تابلوهای صنعتی افزایش دما بیش از حد مدار است؛ بنابراین در صورت افزایش جریان و به دنبال آن داغ شدن مدار بی متال وارد عمل می‌شود. در صنعت ساخت تابلو برق از بی متال در اغلب موارد جهت حفاظت موتورهای 3 فاز از اور هیتینگ استفاده می‌کنند.

Plc از کارآمدترین تجهیزات تابلو برق صنعتی

این قطعه یک کامپیوتر هوشمند است که به راحتی می‌توانید برنامه‌های از پیش تعیین شده را به آن بدهید. سفارش تابلو برق صنعتی با انواع plc امکان‌پذیر است. این قطعه به طور پیوسته فعالیت اجزا را کنترل کرده و برنامه مورد نظر را اجرا می‌کند.

تنظیم خروجی‌های تابلو تا حد زیادی تحت نظر plc‌ انجام می‌شود؛ همچنین واکنش‌های موجود در این زمینه به plc بستگی دارند. اتوماتیک کردن سیستم‌ها یکی از رایج‌ترین فعالیت‌ها در مراکز صنعتی است؛ از این رو plc برای اتوماتیک کردن این تجهیزات به کار می‌رود.

تجهیزات پایه در تابلو‌های برق صنعتی

علاوه بر تجهیزات بالا هنگام سفارش تابلو برق صنعتی باید تجهیزات پایه موجود بر روی تمامی نمونه‌ها را نیز بررسی کنید. این قطعات به طور معمول بر روی انواع تابلوهای برق صنعتی وجود دارند؛ بنابراین در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

رله

یکی از تجهیزات کنترل کننده در تابلوهای برق صنعتی است که در صورت وجود اشتباه عملکردی جریان را قطع یا فعال می‌کند. انواع مختلفی از رله‌ها وجود دارند که در تابلوهای برق صنعتی می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. رله با قطع اضطراری تابلو برق سبب جلوگیری از سوختن تابلو برق می‌شود و به همین سبب یکی از مهم ترین و حیاتی ترین قطعات این محصولات محسوب می‌شود.

فیوز

فعالیت حفاظت کنندگی فیوز یکی از مهم‌ترین فرایند‌هایی است که در تابلوهای برق صنعتی دیده می‌شود. در صورت افزایش جریان یا اضافه بار الکتریکی محتمل بر روی تابلو برق صنعتی فیوز با سوختن خود جریان را قطع می‌کند.

کلید مینیاتوری

عملکرد این قطعه همانند فیوز نقشه حفاظت کنندگی تابلو در برابر اضافه بار جریان را دارد. تفاوت اصلی کلید مینیاتوری با فیوز در سوختن آن است؛ به طوری که این قطعه برخلاف فیوز در اثر قطع جریان نمی‌سوزد و می‌توان دوباره از آن استفاده کرد.

کنتاکتور

سفارش تابلو برق صنعتی با انواع کنتاکتورهای مغناطیسی امکان‌پذیر است. با استفاده از این تجهیزات می‌توانید جریان تابلو را از راه دور قطع یا وصل کنید. این تجهیزات معمولاً عمر بالایی دارند و در طولانی مدت می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

چراغ‌های هشدار

این تجهیزات هشدار دهنده در تابلوهای برق صنعتی برای اطلاع دادن وجود خطاهای فنی به کار می‌روند؛ به طوری که در صورت وجود مشکلات عملکردی چراغ چشمک زن به همراه آژیر فعال می‌شود.

میکروسوئیچ

عملکرد قطع یا وصل شدن جریان توسط میکروسوئیچ با توجه به متغیر فشار انجام می‌شود؛ به طوری که با افزایش یا کاهش فشار بیش از حد مجاز تعیین شده میکروسوئیچ جریان را قطع می‌کند. این فرایند تا حد زیادی از آسیب‌های جدی به تابلو برق صنعتی جلوگیری می‌کند.

خرید تابلو برق صنعتی

سفارش تابلو برق صنعتی با توجه به متنوع بودن متریال و ولتاژ به کار رفته در مدل‌های مختلف فرایندی دشوار است؛ بنابراین پس از آشنایی اولیه با این تجهیزات باید مراکز معتبری را برای خرید تابلوهای برق صنعتی انتخاب کنید.

مجموعه برقستان با چند سال سابقه درخشان و طولانی مدت در این زمینه یکی از بهترین گزینه‌های موجود محسوب می‌شود. برای آشنایی بیش‌تر با محصولات این شرکت و نحوه سفارش تابلو برق صنعتی به سایت https://barghestan.com/ سر بزنید.

سفارش تابلو برق صنعتی در برقستان

سفارش تابلو برق صنعتی با توجه به نیاز و بودجه شما انجام می‌شود که می‌توانید از گزینه‌های متعدد موجود در بازار استفاده کنید. این تجهیزات وظایف متعددی مانند حفاظت، کنترل و اتوماتیک کردن فعالیت‌ها را بر عهده دارند.

قطعات متعددی در سفارش تابلو برق صنعتی به کار می‌روند که مهم‌ترین آن‌ها شامل plc، بی متال و ترمینال هستند؛ البته برخی از تجهیزات به کار رفته در تابلوهای برق صنعتی به صورت پایه و همیشگی وجود دارند. برای آشنایی بیش‌تر با این تجهیزات و نحوه ساخت آن‌ها به مقاله سازنده تابلو برق صنعتی سر بزنید.