بلیط مشهد قشم را چارتر بخریم یا سیستمی؟

به‌طور حتم هزینه سفر یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موثر در کیفیت سفر شما خواهد بود. به‌دلیل طولانی بودن مسیر مشهد تا قشم، به‌نظر می‌رسد که تهیه بلیط هواپیما یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین راه‌های ممکن باشد. در زمان پیک سفرها مانند نوروز، بلیط‌های چارتر ارزان برای این مسیر فراوان هستند و می‌توان به آن‌ها دسترسی […]

به‌طور حتم هزینه سفر یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موثر در کیفیت سفر شما خواهد بود. به‌دلیل طولانی بودن مسیر مشهد تا قشم، به‌نظر می‌رسد که تهیه بلیط هواپیما یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین راه‌های ممکن باشد. در زمان پیک سفرها مانند نوروز، بلیط‌های چارتر ارزان برای این مسیر فراوان هستند و می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. هزینه سفر از مشهد به قشم و قیمت بلیط چارتر و سیستمی در فصول مختلف سال ممکن است متفاوت باشد. بهترین راه برای اطلاع از هزینه بلیط هواپیما مشهد به قشم، استعلام از سایت‌های معتبر اینترنتی داخلی است.

بلیط مشهد قشم را چارتر بخریم یا سیستمی؟انواع بلیط‌‌‌ هواپیما مشهد به قشم

نوع بلیط انتخابی شما تاثیر بسزایی در هزینه پرواز مشهد به قشم شما خواهد داشت. اگر به‌دنبال پروازی ارزان و مقرون‌به‌صرفه هستید، بهترین گزینه پایش سایت‌های اینترنتی برای تهیه بلیط‌های چارتر و لحظه آخری است. در ادامه به معرفی بلیط هواپیما سیستمی و چارتری مشهد به قشم می‌پردازیم:

بلیط سیستمی

این بلیط نوع رایج بلیط‌های پروازی است. شما برای اخذ بلیط سیستمی کافیست به سایت‌های معتبر رزرو بلیط مراجعه کرده و مبدا و مقصد سفر خود را وارد کنید. این بلیط‌ها دارای قیمتی مصوب هستند که برحسب نوع ایرلاین و خدماتی که ارائه می‌دهند، ‌متفاوت خواهند بود.

بلیط چارتر

این بلیط‌ها که در واقع به‌دلیل خرید عمده صندلی‌های یک فروند هواپیما توسط برخی از شرکت‌ها انجام می‌شوند، وجود دارند؛ گزینه‌های ارزان‌تری برای سفر به قشم به‌حساب می‌آیند. اگر گوش به زنگ باشید و بتوانید چند ساعت قبل از پروازها این بلیط‌ها را خریداری نمایید، به‌ میزان زیادی در هزینه سفر هوایی خود صرفه‌جویی کرده‌اید.

قوانین سفر با هواپیما مشهد به قشم

قبل از اخذ بلیط هواپیما مشهد به قشم، لازم است تا نسبت به قوانین سفر که در همه ایرلاین‌ها اجرا می‌شوند، آگاهی داشته باشید. اطلاع از این قوانین سبب می‌گردد که سفر شما با آرامش بیشتری اتفاق بیفتد. در ادامه به برخی از این قوانین اشاره خواهیم کرد:

  • کارت شناسایی و بلیط هواپیما را به همراه داشته باشید.
  • دقت به تذکرات لازم ارائه شده توسط مهمانداران
  • مسافرانی که حال وخیمی دارند، نوزادان زیر یک هفته، بیمارانی با اختلالات روانی و دارای فوبیا پرواز و همچنین بیماران عفونی نمی‌توانند از مسیر هوایی برای رسیدن به قشم استفاده کنند.
  • میزان حداکثر باری که می‌توانید به همراه داشته باشید، اوسط ایرلاین مورد نظر تعیین می‌شود. اکثر ایرلاین‌های داخلی حداکثر میزان بار را 25 تا 30 کیلو برای هر نفر در نظر می‌گیرند. همچنین به‌ همراه داشتن داروهای روانگردان و مخدر نیز ممنوع است.

قیمت بلیط هواپیما مشهد به قشم

همان‌طور که بیان گردید نوع بلیط تعیین‌کننده قیمت آن است. بلیط‌های سیستمی هواپیما دارای نرخی مصوب هستند و معمولاً قیمت ثابتی دارند. البته نرخ بلیط سیستمی برای ایرلاین‌های مختلف داخلی متفاوت است. قیمت بلیط هواپیما مشهد به قشم سیستمی در بهمن ماه 1402 از 1،900،000 تومان برای هر نفر بزرگسال آغاز می‌شود.

لازم است بدانید که قیمت بلیط چارتری در اکثر مواقع از بلیط سیستمی کمتر است و در ساعت‌های نزدیک به پرواز فعال می‌شود. در صورت پیدا کردن بلیط چارتری می‌توانید آن را اخذ نمایید. البته فراموش نکنید که بلیط چارتری قابل استرداد نیست. کیفیت پرواز و نوع صندلی در بلیط چارتری کاملاً مشابه کلاس پرواز سیستمی است. مسیر هواپیما مشهد به قشم به‌دلیل طولانی‌ بودن یکی از مسیرهای محبوب برای دریافت بلیط چارتری محسوب می‌شود. قیمت بلیط چارتر به زمان سفر، شرایط آب‌وهوایی و همچنین فاصله طی شده بستگی دارد.

بلیط مشهد قشم را چارتر بخریم یا سیستمی؟ - قشم

دیدنی‌ های قشم

همه ما قشم را با سواحل و دریای خلیج فارس می‌شناسیم؛ اما این‌ها بخشی از جاذبه‌های این جزیره حیرت‌انگیز هستند. در گوشه ‌و کنار این جزیره، ردپای فرهنگ بومیان آن به‌چشم می‌خورد که مناظر زیبایی را به‌وجود آورده‌اند. زیبایی‌های قشم منحصر به دریا، ساحل و حتی فصل خاصی نیست و حتی اگر از نقطه دوری از ایران مانند مشهد بخواهید به این جزیره سفر کنید، جاذبه‌های دیدنی این جزیره خستگی را از تن شما بیرون خواهند کرد.

جلوه‌های بصری زیادی در بطن دره ستارگان، جنگل‌های حیرت‌انگیز حرا، نقوش سحرآمیز غار خربس، رنگ‌های رویایی غار نمکدان، ابزار جنگی و سلاح‌های قلعه پرتقالی‌ها و گورستان‌های تاریخی قشم وجود دارند که شما را در جذابیت خود غرق می‌کنند. بازدید از این مکان‌ها در کنار طبیعت ساحلی قشم، تجربه‌ای تکرارنشدنی را برای شما به همراه خواهد داشت.

دیدنی های مشهد

مشهد، پایتخت معنوی ایران کلانشهری بوده که همه نوع جاهای دیدنی را در خود جای داده است. این شهر به لطف آرامگاه ثامن الحجج (ع) رونق اقتصادی و گردشگری زیادی دارد. همچنین این موضوع باعث شده تا سرویس‌های حمل‌ونقل در کامل‌ترین شکل خود پذیرای مسافران باشند. در این شهر علاوه‌بر بارگاه ملکوتی حضرت رضا، جاذبه‌های تاریخی مانند: آرامگاه فردوسی، خانه توکلی، خانه تاریخی داروغه، مسجد گوهرشاد، جنگل جیغ، طرقبه، پارک کوه سنگی.

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد با مشاهده زیبایی‌های حیرت‌انگیز مشهد و قشم، علاقه‌مند باشید که از این شهرها بازدید نمایید. بلیط هواپیما بهترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن شما به مقصد مورد علاقه‌تان است؛ اما قبل از تهیه بلیط هواپیما بهتر است با انواع بلیط‌های هوایی و قوانین سفر با هواپیما آشنا شوید. بلیط‌های چارتر و سیستمی رایج‌ترین بلیط‌های هواپیما محسوب می‌شوند که امکان دریافت آن‌ها از سایت‌های امن داخلی وجود دارد. بلیط چارتر مشهد قشم می‌تواند یک گزینه ارزان برای رسیدن شما به جزیره مسحورکننده قشم باشد.

بلیط مشهد قشم را چارتر بخریم یا سیستمی؟ - مشهد

سوالات متداول

مدت زمان سفر با هواپیما از مشهد تا قشم چقدر است؟

در صورت مساعد بودن شرایط جوی و نبود باران، برف یا طوفان این سفر در حدود 1 ساعت و 50 دقیقه به‌ طول می‌انجامد.

برای رفتن به قشم از مشهد چه بلیطی را بگیریم؟

ارزان‌ترین بلیط هواپیما، بلیط چارتری است؛ اما این بلیط تنها 2 الی 3 ساعت قبل در برخی از مواقع قابل دریافت است. بلیط‌های سیستمی برای این مسیر در اکثر روزهای سال وجود دارند و از قیمت مصوبی برخوردار هستند.

قیمت بلیط هواپیما مشهد به قشم چقدر است؟

قیمت این بلیط با توجه به نوع ایرلاین متفاوت است. قیمت بلیط هواپیما مشهد به قشم برای ایرلاین ایران ایر، کلاس پرواز سیستمی در بهمن ماه 1402، حدوداً از 1،900،000 تومان شروع میشود.