ایسوس از سریع‌‌ترین پورت‌های USB 3.1 و مادربوردهای تجهیز شده به آن، رونمایی کرد

روز گذشته، شرکت تایوانی ایسوس از سری محصولات جدید و کامل اختصاصی خود با نام SuperSpeed+ USB 3.1 رونمایی کرد که شامل طیف وسیعی از مادربوردهای مجهز شده به پورت‌های اختصاصی USB 3.1 و دو کارت USB ایسوس بودند…

روز گذشته، شرکت تایوانی ایسوس از سری محصولات جدید و کامل اختصاصی خود با نام SuperSpeed+ USB 3.1 رونمایی کرد که شامل طیف وسیعی از مادربوردهای مجهز شده به پورت‌های اختصاصی USB 3.1 و دو کارت USB ایسوس بودند. کارت‌های USB 3.1 ایسوس با پشتیبانی از شکاف‌های PCIe (پی‌سی‌آی اکس‌پرس)، بر روی مادربوردها قرار گرفته و در دو نوع Type-A و Type-C عرضه خواهند شد. سرعت پورت‌های USB 3.1 فوق العاده بالا بوده و برای اولین بار در نمایشگاه CES 2015 معرفی شدند. این پورت‌ها قادر هستند اطلاعات را با سرعتی معادل با 10 گیگابیت بر ثانیه منتقل کنند، سرعتی که تقریبا دو برابر پورت‌های USB 3.0 است. البته باید بدانید که تمامی مدل‌های USB 3.1 Type-A سازگاری کامل با کانکتورهای USB 3.0 دارند و فروش این محصولات، هم اکنون آغاز شده است.

اما بهتر است کمی هم در رابطه با پورت‌های پرسرعتی که ایسوس در مادربوردهای خود قرار خواهد داد صحبت کنیم. در این مورد، باید بدانید که این شرکت چیز جدیدی را طراحی نکرده، بلکه با به کارگیری از تکنولوژی USB 3.1 Boost خود، توانسته سرعت این پورت‌ها را تا سقف خارق العاده‌ی 863.9 / 854.6 مگابایت در ثانیه افزایش دهد! که این میزان، بسیار بیشتر از سرعت پورت‌های USB 3.1 فعلی است.

یکی از مدیران ارشد شرکت ایسوس، آقای Joe Hsieh در رابطه با این سرعت خیره کننده، اذعان داشته که آن‌ها به عنوان بزرگترین تولید کننده‌ی مادربوردها در جهان، تمام تلاش خود را کرده‌اند تا محصولاتی را ارائه کنند که از سرعت برتری برخوردار باشند. به همین دلیل، برای رسیدن به این سرعت بالا، با شرکت ASMedia Technology Inc همکاری تنگاتنگی داشتند که نتیجه‌ی آن، تولید این کارت‌ها و سرعت فوق‌العاده بالای آنها بوده است.

هم اکنون 12 مدل از مادربوردهای اصلی شرکت ایسوس، به پورت‌های پرسرعت USB 3.1 مجهز شده‌اند که می‌توانند اطلاعات را با سرعت خیره کننده‌ای منتقل نمایند. کارت‌های توسعه‌ی USB 3.1 این شرکت نیز به راحتی در شکاف‌های PCIe قرار می‌گیرند و قادرند اطلاعات را با سرعت 10 گیگابیت بر ثاینه، منتقل کنند. ایسوس اعلام کرده که در آینده‌ی نزدیک، تمامی مادربوردهای سری Z97 و X99 این شرکت، از این کارت پشتیبانی خواهند نمود و این موضوع، به وسیله‌ی انجام بروزرسانی‌ها از طریق بایوس انجام خواهد شد.

همچنین ایسوس اعلام کرده، از این پس مادربورد‌های جدید این شرکت که به این پورت‌ها مجهز می‌شوند، در انتهای نام خود یک پسوند با عنوان “3.1/” خواهند داشت.

نظر شما در مورد سرعت خیره کننده‌ی پورت‌های USB 3.1 شرکت ایسوس که مشابه و بالاتر از بسیاری از هاردهای جامد (SSD) هستند، چیست؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال