کدام گوشی هوشمند مجهز به تکنولوژی Quick Charge 2.0 با سرعت بیشتری شارژ می‌شود؟

سیستم شارژ سریع کمپانی کوآلکام با نام “Quick Charge 2.0″، در سال 2015 محبوبیت بسیار زیادی میان کاربران پیدا کرده و رفته‌ رفته، در بسیاری از محصولات بازار قرار گرفت. کوآلکام مدعی شده که این تکنولوژی می‌تواند یک باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی را در عرض 30 دقیقه، تا 60 درصد شارژ کند. به همین جهت تصمیم […]

سیستم شارژ سریع کمپانی کوآلکام با نام “Quick Charge 2.0″، در سال 2015 محبوبیت بسیار زیادی میان کاربران پیدا کرده و رفته‌ رفته، در بسیاری از محصولات بازار قرار گرفت. کوآلکام مدعی شده که این تکنولوژی می‌تواند یک باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی را در عرض 30 دقیقه، تا 60 درصد شارژ کند. به همین جهت تصمیم گرفتیم تا در تستی کوتاه، این تکنولوژی را در میان چند گوشی از میان محصولات مطرح بازار آزمایش کنیم تا از صحت ادعای کوآلکام مطمئن شویم.

در این تست، پرچم‌داران شرکت‌های مختلف گرد هم آمده و در چندین حالت مختلف، آزمایش شدند تا بهترین عملکرد در میان گوشی‌ها مشخص گردد. با اینکه گوشی‌های ASUS Zenfone 2 و Samsung Galaxy S6 در برخی از مراحل تست، با افت و خیزهایی همراه بودند، اما نتیجه‌ی بسیار خوبی را در این تست کسب کردند. همچنین گوشی‌های Motorola DROID Turbo و LG G4 در برخی از مراحل تست، عملکرد بهتری نسبت به پرچم‌داران سامسونگ و ایسوس داشتند. با این حال، گوشی‌هوشمند Zenfone 2 پس از گذشت 15 و 30 دقیقه، بهترین نتیجه را در مقایسه با سایر گوشی‌ها داشته و با سرعت بیشتری شارژ شد. همچنین ایسوس موفق شد تا بیشترین “میلی‌آمپر را در هر دقیقه” دریافت نماید که نشان می‌دهد ایسوس تعامل نزدیکی با کوآلکام برای عملکرد هر چه بهتر این سیستم داشته‌اند.

باید توجه داشت که 30 دقیقه اول شارژ گوشی، بیشترین اهمیت را دارد. شاید در ادامه، سایر گوشی‌ها می‌توانستند از پرچم‌دار ایسوس موفق‌تر عمل کنند، اما مهم آن است که در نیمی از ساعت، باتری گوشی تا حد امکان شارژ گردد.

مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم، این است که در تست انجام شده، ظرفیت باتری گوشی‌های مورد آزمایش با یکدیگر برابر نبودند. این موضوعی بسیار با اهمیتی است که شاید در نگاه اول به آن توجه نشود. به عنوان مثال، یک گوشی ظرفیتی 3000 میلی‌آمپرساعتی داشته و یک گوشی دیگر، ظرفیتی 2000 میلی‌آمپرساعتی داشته باشد. در 60 درصد از ظرفیت هر کدام از این دستگاه‌ها کاملا متفاوت می‌باشد، در واقع 60 درصد گوشی اول برابر با 1800 میلی‌آمپرساعت و 60 درصد ظرفیت گوشی دوم، برابر با 1200 میلی‌آمپرساعت می‌باشد.

در تست‌ انجام شده نیز این موضوع بسیار اهمیت دارد چرا که ظرفیت باتری گوشی Zenfone 2 برابر 3000 میلی‌آمپرساعت و ظرفین گلکسی اس 6، 2550 میلی‌آمپرساعت می‌باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال