[نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2015] معرفی خودروی E-tron Quattro Concept آئودی

کمپانی آلمانی آئودی هم با دستی پر به نمایشگاه اتومبیل فرانفکورت آمده بود و از SUV جدید و الکتریکی خود با نام E-tron Quattro Concept رونمایی نمود. این محصول جدید که می‌تواند با یک بار شارژ شدن، حدود 500 کیلومتر را طی کند و حتی حالت هوشمند که نیازی به راننده نیست نیز در این خودرو وجود […]

کمپانی آلمانی آئودی هم با دستی پر به نمایشگاه اتومبیل فرانفکورت آمده بود و از SUV جدید و الکتریکی خود با نام E-tron Quattro Concept رونمایی نمود. این محصول جدید که می‌تواند با یک بار شارژ شدن، حدود 500 کیلومتر را طی کند و حتی حالت هوشمند که نیازی به راننده نیست نیز در این خودرو وجود دارد. آئودی قصد دارد تا محصول لوکس و جدید خود را اوایل سال 2015 عرضه نماید و در این نمایشگاه، طراح‌هایی مفهومی از آنچه که در انتظارمان می‌باشد را به تصویر کشیده است.

این اتومبیل جدید با اندازه‌ی بسیار مناسبی که دارد، تنها 5.1 فوت ارتفاع داشته و باعث می‌شود تا خودرو در ارتفاع بسیار کمی از سطح زمین قرار گرفته باشد. همچنین مهندسین آئودی با بهره‌گیری از طراحی آیرودینامیکی خودرو، باعث شده‌اند تا فشار هوا در قسمت‌های مختلفی همچون کاپوت، کناره‌ها و قسمت عقبی خودرو کنترل شده و ضریب درگ خودرو، 0.25 باشد.

Audi’s 496HP e-tron quattro concept previews 2018’s all-electric SUV 2

همچنین این شرکت آلمانی از سیستمی با نام Matrix برای چراغ‌های جلو استفاده نموده که در آن، شاهد در کنار هم قرار گرفتن چراغ‌های LED و OLED هستیم. آئودی اذعان داشته که ایم چراغ‌ها برای اولین بار در نمایشگاه فرانفکورت به نمایش در آمده اما تولید انبوه آن به کارگیری آن در سایر خودروها، به زودی آغاز می‌شود.

Audi’s 496HP e-tron quattro concept previews 2018’s all-electric SUV 3

در قسمت داخلی، چهار صندلی بزرگ دیده می‌شود و اتاقک خودرو نیز از نوع Virtual Cockpit می‌باشد که برای اولین‌ بار در Audi TT/TTS استفاده شده، با این تفاوت که در این خودرو، تعداد زیادی لامپ OLED در اطراف داشبورد دیده می‌شود.

تمامی سیستم‌های کنترلی موجود در خودرو نیز لمسی بوده و کاربران قادر خواهند بود به وسیله‌ی این بخش‌ها، به سرعت تنظیمات دلخواهی را انجام دهند. همچنین صفحه‌هایی لمسی در اطراف فرمان خودرو نیز قرار گرفته تا دسترسی به بخش‌هایی از خودرو و سیستم کنترلی، آسان‌تر از گذشته باشد.

Audi’s 496HP e-tron quattro concept previews 2018’s all-electric SUV 4

در قسمت جلویی خودرو، دو صفحه‌نمایش OLED قرار گرفته‌ که اطلاعات مختلفی را در اختیار کاربران قرار داده و مهم‌تر از آن، قرارگیری صفحه‌نمایش‌های خمیده بر روی درها است که باعث می‌شوند آیینه‌های کناری حذف شوند. در قسمت عقبی خودرو نیز هر کدام از مسافران، قادر خواهند بود به وسیله‌ی صفحه‌نمایش‌های OLED اختصاصی خود، سیستم تهویه خودرو را کنترل نموده و همچنین با استفاده از شبکه‌ی پرسرعت LTE، به تماشای ویدئوهای مختلف بپردازند.

اما اسرارآمیزترین بخش از این خودروی الکتریکی، سیستم انتقال قدرت بالای آن می‌باشد. آئودی مجموعا از سه موتور، یکی در قسمت جلویی و دو موتور هم در قسمت عقبی خودرو استفاده کرده‌اند که نهایتا شاهد تولید نیروی 496 اسب بخاری این خودرو هستیم.

Audi’s 496HP e-tron quattro concept previews 2018’s all-electric SUV 5

شتاب صفر تا صد E-tron Quattro Concept، میزان قابل قبول 4.6 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز بر روی 210 کیلومتر بر ساعت قفل شده است. نکته‌ی جذاب دیگر در مورد این اتومبیل هوشمند، این است که به گونه‌ای طراحی شده که خودرو به صورت خودکار، با توجه به شرایط و پایداری اتومبیل، گشتاور مورد نیاز هر کدام از چرخ‌های عقبی را به تناسب تنظیم می‌نماید. البته این امکان وجود دارد که رانندگان از سیستم دلخواه خود در مورد عملکرد چرخ‌ها برای خودرو نیز استفاده نمایند.

آئودی با قرار دادن یک باتری 95 کیلووات ساعتی در بخش عقبی خودرو، تمام تلاش خود را داشته تا میزان جاذبه در این اتومبیل، کاهش پیدا نماید و آن را با سیستم CCS (مخفف عبارت Combined Charging System) ترکیب نموده تا جریان برق ورودی و خروجی نیز در بهترین حالت خود قرار بگیرد. همچنین این باتری به کمک برق DC، می‌تواند با سرعت بسیار بالایی تا اندازه‌ی 150 کیلووات شارژ شود و برای شارژ کامل باتری خودرو نیز 50 دقیقه زمان نیاز است.

Audi’s 496HP e-tron quattro concept previews 2018’s all-electric SUV 6

البته اگر برایتان کمی سخت است که بخواهید خودروی خود را به وسیله‌ی کابل و متصل کردن آن به برق، شارژ نمایید، می‌توانید به فکر سیستم شارژ بی‌سیم آئودی نیز باشید. در این حالت کاربران قادر خواهند بود بدون تماس خودروی خود به هر چیزی، آن را به کمک سیستم القائی شارژ نمایند. نهایتا باید بگوییم که یک پنل خورشیدی نیز بر روی سقف خودرو قرار گرفته است.

از جمله‌ی تکنولوژی‌های مختلف این خودرو نیز می‌توان به سیستم تعلیق هوا، سیستم چهار چرخ متحرک، رادار، سنسورهای فراصوتی و سنسور لیزری اشاره نمود که آئودی مجموع آن را “سیستم کنترل کمکی مرکزی راننده” می‌خواند.

Audi’s 496HP e-tron quattro concept previews 2018’s all-electric SUV 7

 هر چند هنوز آئودی این خودرو را تولید نکرده و تنها پیش‌نمایشی از آنچه احتمالا خواهیم دید، پیش روی ما قرار داده است. نظر شما در مورد این خودرو الکتریکی چیست؟ آیا E-tron Quattro Concept می‌تواند رقیبی برای Tesla X باشد؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال