با بهترین گوشی‌های‌هوشمند چینی بازار آشنا شوید؛ قیمت در بازار ایران

معمولا محصولات ساخته شده توسط کشور چین از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند و با توجه به سابقه‌ی بد این محصولات کمتر کسی سراغ خرید گوشی‌های هوشمند این شرکت‌ها می‌رود اما قیمت مناسب گوشی‌های‌هوشمند چینی باعث شده تا به تازگی آمار فروش این گوشی‌ها در کشورهای مختلف شاهد افزایش باورنکردنی باشد به طوری که از میان […]

معمولا محصولات ساخته شده توسط کشور چین از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند و با توجه به سابقه‌ی بد این محصولات کمتر کسی سراغ خرید گوشی‌های هوشمند این شرکت‌ها می‌رود اما قیمت مناسب گوشی‌های‌هوشمند چینی باعث شده تا به تازگی آمار فروش این گوشی‌ها در کشورهای مختلف شاهد افزایش باورنکردنی باشد به طوری که از میان ده تولید کننده‌‌ی مطرح تلفن‌های‌هوشمند، 7 شرکت چینی در آن وجود دارد. حالا چینی‌ها نوآوری را نیز به گوشی‌های خود اضافه کرده‌اند و توانسته‌اند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند.

با وجود شرکت‌های مختلفی نظیر شیائومی، هوآوی، میتزو و لنوو شما نیز ممکن است در خرید گوشی‌های‌هوشمند چینی سرگردم شده باشید به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا بهترین گوشی‌های‌هوشمند چینی در بازار را به شما معرفی کنیم. شاید خریدن این گوشی‌ها و پیدا کردن آن‌ها در بازار ایران کمی سخت باشد اما با کمی تلاش می‌توانید موفق به خرید این گوشی‌ها حداقل به صورت اینترنتی شوید. ما در این بررسی، گوشی‌های‌هوشمند چینی را با قیمت‌های مختلف در نظر گرفته‌ایم تا شما نسبت به بودجه‌ای که دارید برای خرید گوشی خود تصمیم گیری کنید.

Xiaomi Mi Note

با بهترین گوشی‌های‌هوشمند چینی بازار آشنا شوید

قیمت تقریبی:‌ 1.379.000 میلیون تومان

گوشی Mi Note که توسط یکی از شرکت‌های مطرح چینی، شیائومی، ساخته شده یکی از بهترین گوشی‌های چینی موجود در بازار است. بسیاری این شرکت را به عنوان ” اپل دوم” به علت شباهت ظاهری گوشی‌هایش با آیفون‌های اپل می‌شناسند اما نمی‌توان از زیبایی گوشی‌های این شرکت و مخصوصا گوشی Mi note غافل شد. Mi Note از لحاظ ظاهری با دیگر گوشی‌های‌هوشمند مطرح فرق آن‌چنانی نداشته و رابط کاربری معروف این شرکت موسوم به MIUI هم باعث می‌شود تا کاربر بدون هیچ‌گونه مشکلی با گوشی خود به اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف بپردازد.  دوربین این گوشی قابل قبول بوده و شارژدهی بسیار مناسبی را نیز می‌توان از این گوشی انتظار داشت. شاید تنها مشکل این گوشی را قیمت گران آن در ایران نسبت به قیمت جهانی (299 دلار) دانست که علت آن را نیز می‌توان به کمیاب بودن آن ربط داد.

 

Meizu MX5

با بهترین گوشی‌های‌هوشمند چینی بازار آشنا شوید

قیمت تقریبی: 1.299.000 میلیون تومان

Meizu یکی دیگر از شرکت‌های چینی سازنده گوشی‌های‌هوشمند بوده که نسبت به دیگر شرکت‌ها از سابقه‌ی بیشتری برخوردار است. این شرکت به تازگی از گوشی جدیدی رونمایی کرده که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این گوشی MX5 نام دارد و در ایران نیز به سختی یافت می‌شود.

MX5 دارای بدنه‌ای آلمونیومی بوده که کار کردن با آن را بسیار لذت‌بخش کرده است. این گوشی از طراحی بسیار خاصی بهره می‌برد و رابط کاربری نصب شده بر روی آن نیز Flyme بوده که هم‌خوانی خوبی با اندروید 5 دارد. Meizu MX 5 دارای نمایشگر نه‌چندان عالی 5.5 اینچی AMOLED بوده و چیپست شرکت مدیاتک Helio X10 بر روی آن نصب شده است. پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای A53 با قدرت پردازش 2.2 گیگاهرتز به همراه 3 گیگابایت رم از دیگر مشخصات این گوشی است. Meizu MX 5 از سنسوری 20 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی خود بهره می‌برد و حسگر اثر انگشت تعبیه شده هر کسی را برای خرید این گوشی نسبتا خوش‌قیمت ترغیب می‌کند. شما با این قیمت‌ شاید نتوانید یک گوشی تمام آلمونیومی به همراه دوربین قدرت‌مند و حسگر اثر انگشت را پیدا کنید. همین مسئله باعث می‌شود تا کاربران نگاهی ویژه‌ به گوشی جدید شرکت Meizu بیندازند.

ZUK Z1

با بهترین گوشی‌های‌هوشمند چینی بازار آشنا شوید

قیمت تقریبی:‌ 1.179.000 میلیون تومان

یکی از شرکت‌های دیگر چینی که زیر نظر شرکت لنوو هم کار می‌کند، ZUK نام دارد که به تازگی گوشی‌هوشمندی را معرفی کرده که با قیمتی مناسب، سخت‌افزاری قدرت‌مند و ظاهری زیبا را به کاربر تحویل می‌دهد. این گوشی نیز همانند گوشی Meizu بدنه‌ای تمام آلمونیومی دارد و کناره‌‌‌های این گوشی به شکل بسیار زیبایی خمیده شده تا حس خوبی هنگام دست گرفتن این گوشی به کاربر القا شود. حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی نیز از دیگر نکات مثبت این گوشی‌ می‌توان نام برد.  ZUK Z1 دارای چیپست اسنپدراگون 801 بوده و از نمایشگری 5.5 اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی برخوردار است. از دیگر مشخصات این گوشی چینی می‌توان به حسگر اثر انگشت، دوربین اصلی  13 مگاپیکسلی، پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت همراه، 3 گیگابایت رم، پشتیبانی از درگاه یو‌اس‌بی Type-C و باتری 4100 میلی آمپری نام برد.

Lenovo Vibe P1

با بهترین گوشی‌های‌هوشمند چینی بازار آشنا شوید

قیمت تقریبی:‌1.199.000 میلیون تومان

یکی دیگر از گوشی‌های شرکت لنوو Vibe P1 نام دارد که بدنه‌ی آلمونیومی و باتری بسیار قدرت‌مند 5000 میلی‌آمپری آن را از اکثر گوشی‌های‌هوشمند چینی متمایز کرده است.

این گوشی دارای نمایشگری 5.5 اینچی بوده که رزولوشن فول‌اچ‌دی را پشتیبانی می‌کند. چیپست تعبیه شده در این گوشی اسنپدراگون 615 بوده و 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی در این گوشی گنجانده شده که می‌تواند جواب اکثر کاربران اندرویدی را بدهد.

Huawei Honor 7

با بهترین گوشی‌های‌هوشمند چینی بازار آشنا شوید

قیمت تقریبی:‌1.320.000 ملیون تومان
 
گوشی هوآوی آنر 7 یکی از محدود گوشی‌های‌هوشمند چینی با این قیمت بوده که از حسگر اثر انگشت پشتیبانی می‌کند. این گوشی نیز دارای بدنه‌ای آلمونیومی بوده که کمی وزن آن را زیاد کرده است.
هوآوی آنر 7 دارای نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی است. در زیر قاب این گوشی شاهد چیپست ساخته شده توسط خود شرکت هوآوی  Kirin 935 هستیم. چهار هسته پردازنده‌ی 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته‌ی دیگر با قدرت پردازشی 1.5 گیگاهرتز این چیپست را برای سریع‌تر اجرا کردن برنامه‌های درون گوشی همراهی می‌کنند. مدل پایه‌ی این گوشی 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد که توسط کارت حافظه نیز قابل افزایش است. سنسور 20 مگاپیکسلی تبعیه شده در دوربین اصلی این گوشی دارای قابلیت فوکس اتوماتیک و فوکس لحظه‌ای است.

گوشی‌های میان‌رده

 

Xiaomi Mi 4C

با بهترین گوشی‌های‌هوشمند چینی بازار آشنا شوید

قیمت تقریبی:‌919 هزار تومان

تقریبا این گوشی میان‌رده قیمتی معادل نصف گوشی ال‌جی جی 4 را دارد ولی از همان چیپست اسنپدراگون 808 برخوردار است. با داشتن رابط کاربری فوق العاده شیائومی MIUI، این گوشی به همراه دوربین قابل قبول تجربه‌ای بسیار ناب را به کاربر القا می‌کند. تقریبا این گوشی می‌تواند تمامی نیازهای کاربران را به عنوان یک گوشی میان‌رده و با قیمتی مناسب برطرف کند.

شاید به غیز از این گوشی، دیگر نتوانید گوشی را با چیپست اسنپدراگون 808 و نمایشگر 5 اینچی پیدا کنید. نمایشگرهای با اندازه‌ی 5 اینچ در میان کاربران به علت خوش‌دست بودن بسیار محبوب بوده ولی امروزه کمتر گوشی‌هوشمندی پیدا می‌شود که دارای نمایشگر 5 اینچی و چیپست اسنپدراگون 808 باشد. باتری 3080 میلی‌آمپری آن نیز باعث شده تا Mi 4C به یک گوشی منحصربه فرد تبدیل شود چرا که داشتن چنین ظرفیت باتری برای نمایشگر 5 اینچی بسیار مناسب است.

LeTV Le1

با بهترین گوشی‌های‌هوشمند چینی بازار آشنا شوید

قیمت تقریبی: 719 هزار تومان

LeTV یکی دیگر از شرکت‌های گم‌نام چینی است که به تازگی با معرفی گوشی‌هوشمند Le1 توانسته نام خود را برسر زبان‌ها بیندازد. این گوشی با داشتن قیمتی مناسب و عملکردی قابل قبول می‌تواند کسانی را که به دنبال یک میان‌رده‌ی خوش‌قیمت هستند راضی نگه‌ دارد. ظاهری زیبا، عملکردی مناسب و دوربینی باکیفیت مناسب باعث شده تا ما این گوشی را در لیست برترین گوشی‌های‌هوشمند چینی در بازار قرار دهیم.

گوشی‌های برتر چینی با نمایشگر بزرگ و قیمتی مناسب

Xiaomi Redmi Note 2

با بهترین گوشی‌های‌هوشمند چینی بازار آشنا شوید

قیمت تقریبی: 667 هزار تومان

گوشی میان‌رده‌ی 5.5 اینچی Redmi Note 2 با قیمت بسیار مناسب و با داشتن چیپست قدرت‌مند شرکت مدیاتک Helio X10 باعث شده تا استقبال خوبی از این گوشی به عمل بیاید. فراموش نکنید که چیپست استفاده شده در این گوشی را اچ‌تی‌سی در گوشی 700 دلاری خود، HTC One A9، استفاده کرده است.

البته این تنها چیپست استفاده شده در این گوشی نیست که باعث محبوبیت بیش‌ از‌ حد آن شده بلکه سنسور 13 مگاپیکسلی تعبیه شده در دوربین اصلی گوشی با قابلیت سیستم فوکس خودکار تشخیص فاز که بیشتر در پرچمداران امروزی دیده می‌شود هم یکی دیگر از عوامل محبوبیت گوشی است. درواقع شیائومی مدعی است این گوشی این امکان را دارد تا در 0.1 ثانیه عمل فوکس را در دوربین گوشی انجام دهد در حالی که میانگین این کار برای گوشی‌های‌هوشمند امروزی تنها 0.3 ثانیه است.

Meizu m2 Note

با بهترین گوشی‌های‌هوشمند چینی بازار آشنا شوید

قیمت تقریبی: 599 هزار تومان

گوشی جدید شرکت Meizu موسوم به M2 Note به تازگی معرفی شده و دارای قیمت بسیار مناسبی نیز است. این گوشی دارای نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی بوده و دارای چیپست شرکت مدیاتک MT6573 به همراه پردازنده‌ای هشت هسته‌ای است. رابط کاربری معروف این شرکت به نام Flyme هم بر روی اندروید 5 قرار گرفته تا کاربران بهترین تجربه ممکن را با این گوشی میان‌رده داشته باشند. قیمت مناسب این گوشی هم یکی دیگر از عوامل محبوبیت آن می‌توان نام برد.

 

Lenovo K3 Note

با بهترین گوشی‌های‌هوشمند چینی بازار آشنا شوید

قیمت تقریبی: 619 هزار تومان

 
گوشی K3 Note شرکت لنوو، دارای نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی و تراکم پیکسلی 401 پیکسل در اینچ است. این گوشی دارای چیپست شرکت مدیاتک MT6752 بوده و از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به رم 2 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی 16 یا 32 گیگابایتی، سنسور 13 و 5 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپری می‌توان اشاره داشت. بدنه‌ی گوشی از جنس پلاستیک بوده و لوگوی شرکت لنوو نیز در پشت گوشی درج شده است. اسپیکر گنجانده شده در جلوی گوشی از کیفیت خوبی برخوردار بوده و فلش دوتایی نیز در کنار دوربین اصلی گوشی تعبیه شده است.

گوشی‌های پایین رده 

Meizu m2

با بهترین گوشی‌های‌هوشمند چینی بازار آشنا شوید

قیمت تقریبی:‌ 499 هزار تومان

برادر کوچک‌تر گوشی  M2 Note دارای نمایشگری 5 اینچی با رزولوشن 720p بوده که برای کسانی که به دنبال گوشی با اندا‌زه‌ی کوچک و قیمت پایین هستند می‌تواند بسیار مناسب تلقی شود. چیپست استفاده شده در این گوشی یک مدل پایین‌تر از چیپست استفاده شده در گوشی M2 Note است هرچند قدرت پردازشی دستگاه با استفاده از چیپست MT6735 هنوز هم قابل قبول است. کیفیت نمایشگر این گوشی با توجه به تراکم پیکسلی استفاده شده قابل مقایسه با آیفون اپل است و از طرفی دیگر چیپست استفاده شده در آن هم می‌تواند با چیپست اسنپدراگون 410 که در گوشی Moto G شرکت موتورولا استفاده شده مقیاسه شود؛ این در حالی است که گوشی Moto G موتورولا از قیمت بیشتری برخوردار است.

یکی دیگر از مواردی که باعث تمایز این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار می‌شود، وجود رابط کاربری بسیار زیبای Flyme شرکت Meizu بوده که با اندروید 5.1 بسیار خوب اجرا می‌شود. رابط کاربری این گوشی عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده و  تنها با یک کلیک قابل روت شدن است.

Lenovo K3

با بهترین گوشی‌های‌هوشمند چینی بازار آشنا شوید

قیمت تقریبی:‌495 هزار تومان
 
این بار نیز شاهد یکی دیگر از گوشی‌های شرکت لنوو در این لیست هستیم. گوشی لنوو K3، برادر کوچک‌تر K3 Note، در دو رنگ زرد و سفید عرضه شده و دارای بدنه‌ای پلاستیکی است. این گوشی هم دارای رابط کاربری بسیار مناسب شرکت لنوو بوده و دوربین آن نسبت به قیمت گوشی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. علاوه‌بر موارد ذکر شده، شرکت لنوو از دیگر شرکت‌های چینی معتبر‌تر است و می‌توان به محصولات این شرکت اعتماد بیشتری داشت. لنوو K3 با قیمت بسیار مناسب و بدون هیچ‌گونه ادعایی وارد بازار شده تا برای کسانی که به دنبال یک گوشی ارزان‌قیمت هستند، خود را معرفی کند.

پرچم‌داران:

Huawei P8

با بهترین گوشی‌های‌هوشمند چینی بازار آشنا شوید

قیمت تقریبی: 1.399.000 میلیون تومان

پرچمدار جدید شرکت هوآوی دارای نمایشگر 5.2 اینچی با ظاهری بسیار زیبا است که هر کسی را می‌تواند به خود جذب کند. این گوشی جز گوشی‌های نه چندان بزرگ و نه چندان کوچک به حساب می‌آید و از اندازه‌ی مناسبی برخوردار است. رابط کاربری EMUI که بر روی اندروید 5 اجرا شده این گوشی را از دیگر پرچمداران چینی متمایز کرده است چرا که کار کردن با این رابط کاربری لذت فراوانی دارد. برخلاف نتایج ضعیف منتشر شده از بنچمارک‌های این گوشی، هوآوی P8 در اجرا کردن برنامه‌ها و بازی‌های مختلف به مشکلی برنمی‌خورد. نمایشگر گوشی نیز از روشنایی بسیار خوبی برخوردار است و دوربین آن هم می‌تواند کاربران را راضی نگه‌دارد هز چند با این قیمت می‌توان به سراغ پرچمداران قدیمی دیگر شرکت‌های معتبر هم رفت.

Meizu Pro 5

با بهترین گوشی‌های‌هوشمند چینی بازار آشنا شوید

قیمت تقریبی: هنوز وارد نشده، بیشتر از 1.300.000 میلیون تومان

ماه گذشته شرکت Meizu از پیشرفته‌ترین و قدرت‌مند‌ترین گوشی‌هوشمند خود رونمایی کرد. این گوشی 5.7 اینچی فعلا در کشور چین عرضه شده و هنوز مشخص نیست که آیا می‌توان شاهد این گوشی در دیگر کشورها باشیم یا خیر. چیپست استفاده شده در این گوشی اکزینوس 7420 بوده که در گوشی‌های گلکسی نوت 5 و گلکسی اس6 نیز شاهد آن بوده‌ایم. این چیپست یکی از سریع‌ترین و قو‌ی‌ترین چیپست‌های موجود در بازار است. شاید اگر نام Meizu بر روی این گوشی ثبت نشده باشد آن را با آیفون‌های اپل اشتباه بگیرید چراکه این گوشی شباهت بسیار زیادی به گوشی‌های محبوب اپل دارد البته نمی‌توان گفت که این شرکت برای طراحی این گوشی از اپل به طور کامل کپی‌برداری کرده است. جنس بدنه‌ی این گوشی فلزی است و شرکت Meizu در طراحی این گوشی از دیگر پرچمدار خود یعنی Meizu MX5 الگوی زیادی گرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال