هوآوی مقام اول را در بازار موبایل چین به خود اختصاص داد

هوآوی بار دیگر پادشاه بزرگترین بازار گوشی‎های هوشمند در جهان لقب گرفته است. فروش این شرکت در کشور خود یعنی چین در سه‎ماهه‎ی اول امسال به 21 میلیون دستگاه افزایش یافته است تا به عبارتی آن‎ها موفق به کسب 18 درصد سهم بازار موبایل چین شوند. هوآوی بنابراین در جایگاه بالاتری به نسبت Oppo قرار […]

هوآوی بار دیگر پادشاه بزرگترین بازار گوشی‎های هوشمند در جهان لقب گرفته است. فروش این شرکت در کشور خود یعنی چین در سه‎ماهه‎ی اول امسال به 21 میلیون دستگاه افزایش یافته است تا به عبارتی آن‎ها موفق به کسب 18 درصد سهم بازار موبایل چین شوند. هوآوی بنابراین در جایگاه بالاتری به نسبت Oppo قرار می‎گیرد که مقام دوم را با آمار فروش 20 میلیون دستگاه تصاحب کرده است. این موفقیت با وجود این حقیقت صورت گرفته که میزان رشد فروش شرکت Oppo به نسبت سال قبل 55 درصد بوده است.

شرکت Vivo مقام سوم را با تصاحب 15 درصد سهم بازار و فروش 17 میلیون دستگاه در اختیار دارد. این سه شرکت برای اولین بار در طول تاریخ بیش از 50 درصد گوشی‎های فروخته شده در بازار چین را به خود اختصاص داده‎اند که نشان از این دارد بازار این کشور در حال تقویت برای فروش محصولات بومی است.

البته بایستی به این حقیقت اشاره کنیم که دو شرکت Vivo و Oppo زیربخش‎هایی از یک شرکت مشابه یعنی BBK Electronics (به همراه وان‎پلاس) محسوب می‎شوند، بنابراین اگر سهم BBK را به طور کلی در نظر بگیریم رتبه‎ی اول در چین به آن‎ها داده می‎شود. اما شرکت‎های Oppo، Vivo و وان‎پلاس در واقع شرکت‎های مجزا و نه فقط بخش‎هایی از BBK هستند، بنابراین تحلیل‎گران آمار آن‎ها را جداگانه محاسبه می‎کنند.

در هر صورت، فروش گوشی‎های هوشمند در سه‎ماهه‎ی اول در بازار چین اپل را در رتبه‎ی چهارم قرار می‎دهد، در حالی‎که شیائومی با عرضه‎ی تنها 9 میلیون دستگاه در رتبه‎ی پنجم واقع می‎شود. شیائومی در سال قبل در همین بازه‎ی زمانی رتبه‎ی سوم را در اختیار داشت تا با افت بارزی روبرو شده باشد. این شرکت با فشار بارز زیر برند Honor شرکت هوآوی در بحث قیمت‎گذاری و هم‎چنین تلاش‎های بی‎پایان شرکت‎های Oppo و Vivo در بحث بازاریابی روبرو شده است. وب‎سایت Canalys گزارش می‎دهد که تعداد کل گوشی‎های هوشمند عرضه شده در بازار چین در سه‎ماهه‎ی اول 114 میلیون دستگاه بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال