بلک‌بری: ما هرگز نگفتیم که دیگر از BB10 استفاده نخواهیم کرد

هفته‌ی گذشته خبری را منتشر کردیم که در آن، معاون بخش فروش دستگاه‌های بلک‌بری، Alex Thurber، بیان کرد که این شرکت فعلا کیبوردهای فیزیکی محبوب خود را از گوشی‌های‌هوشمند کنار نمی‌زند و از آن‌ها استفاده خواهد کرد. حال مدیر اجرایی این شرکت به طرفداران سرسخت سیستم‌عامل بلک‌بری، اعلام کرده که بلک‌بری گوشی‌هایی مبتنی بر این سیستم‌عامل […]

هفته‌ی گذشته خبری را منتشر کردیم که در آن، معاون بخش فروش دستگاه‌های بلک‌بری، Alex Thurber، بیان کرد که این شرکت فعلا کیبوردهای فیزیکی محبوب خود را از گوشی‌های‌هوشمند کنار نمی‌زند و از آن‌ها استفاده خواهد کرد. حال مدیر اجرایی این شرکت به طرفداران سرسخت سیستم‌عامل بلک‌بری، اعلام کرده که بلک‌بری گوشی‌هایی مبتنی بر این سیستم‌عامل را از یاد نبرده و به زودی با به کاربردن ویژگی‌های BB10‌ به همراه برخی از قابلیت‌های اندرویدی، گوشی‌ جدیدی را متشکل از این دو پلتفرم روانه بازار می‌کند. این خبر در حالی منتشر شده که بلک‌بری اولین گوشی‌هوشمند اندرویدی خود را موسوم به Priv معرفی کرده و شایعات حاکی از این بودند که دو گوشی اندرویدی دیگر نیز از سوی این شرکت در راه هستند.

بلک‌بری همچنان گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل خود را نظیر BlackBerry Passport، BlackBerry Leap و BlackBerry Classic به خوبی می‌فروشد هرچند تولید گوشیClassic، به طور کامل متوقف شده است. بلک‌بری در ماه آینده نسخه‌ی 10.3.3 این سیستم‌عامل را برای کاربران منتشر می‌کند و در سال آینده آپدیت دیگری نیز برای این گوشی‌ها در نظر گرفته شده است. بلک‌بری حتی به تازگی فروشگاهی را در منهاتان نیویورک آمریکا باز کرده که در آن به فروش باندل‌های اختصاصی از گوشی‌های ذکر شده تنها مختص همان منطقه می‌پردازد که نشان می‌دهد این شرکت برنامه‌ای ویژه را برای گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل BlackBerry در نظر گرفته است.

بلک‌بری: ما هرگز نگفتیم که دیگر از BB10 استفاده نخواهیم کرد

شاید بلک‌بری به طور کامل به سراغ سیستم‌عامل خود نرود اما این شرکت با عرضه‌ی اولین گوشی اندرویدی خود آن‌چنان نتوانسته به موفقیت زیادی برسد. گفته می‌شود گوشی بعدی اندرویدی این شرکت BlackBerry Neon نام خواهد گرفت و شباهت زیادی به گوشی Alcatel Idol 4 خواهد داشت. به‌هر‌حال بلک‌بری در دو راهی سختی قرار گرفته و زمان مشخص می‌کند که آیا این شرکت می‌تواند به دوران اوج خود باز گردد یا همانند اکثر سازندگان گوشی‌های‌هوشمند،‌ رقابت را به اپل و سامسونگ واگذار می‌کند.

بیانیه‌ی منتشر شده توسط مدیر اجرایی بلک‌بری به شرح زیر است:

” کاربران بلک‌بری، برنامه‌ی این شرکت را مشخص می‌کنند. از آن‌جایی که انتظارات از سیستم‌عامل BB10 بسیار بالا بوده و کاربران زیادی این پلتفرم را ترجیح می‌دهند، ما هرگز BB10 را کنار نمی‌زنیم. این شرکت هیچ‌وقت بیان نکرده که دیگر گوشی هوشمندی مبتنی بر این سیستم‌عامل را تولید نخواهد کرد بلکه بلک‌بری می‌خواهد با به کارگیری ویژگی‌های اندروید و BB10 گوشی‌های‌هوشمند کاملی را از این دو پلتفرم در اختیار کاربران قرار دهد.”

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال