بلک‌بری در سه ماهه نخست 2016 بالغ بر 670 میلیون دلار ضرر کرده است

بلک‌بری به تازگی آمار و ارقام مالی خود را برای سه ماهه اول سال 2016 اعلام کرد که نتایج آن برای شرکت کمی ناراحت کننده است. طبق این گزارشات، بلک‌بری امسال 670 میلیون دلار ضرر کرده است که 501 میلیون دلار آن متعلق به گوشی‌های بلک‌بری، 57 میلیون آن مربوط به دارایی‌های نامشهود و 41 […]

بلک‌بری به تازگی آمار و ارقام مالی خود را برای سه ماهه اول سال 2016 اعلام کرد که نتایج آن برای شرکت کمی ناراحت کننده است. طبق این گزارشات، بلک‌بری امسال 670 میلیون دلار ضرر کرده است که 501 میلیون دلار آن متعلق به گوشی‌های بلک‌بری، 57 میلیون آن مربوط به دارایی‌های نامشهود و 41 میلیون دلار ضرر ناشی از محصولاتی هستند که انبار شده‌اند. همانطور که شما ممکن است انتظار داشته باشید، این ضرر به بخش سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند این شرکت نسبت داده شده است که تحلیلگران انتظار دارند این بخش کنار گذاشته شود.

این گزارش اعلام کرده است که درآمد حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند و دسترسی خدمات کمتر از حد انتظار بوده است که این خبر بدون شک بعد از عرضه اولین پرچمدار اندروید بلک‌بری در ماه اکتبر سال گذشته، ناامیدکننده خواهد بود. گوشی بلک‌بری پریو (BlackBerry Priv) اولین تلاش این شرکت برای رقابت در بازار اندروید بوده است. در سه ماهه اول امسال، این شرکت موفق به فروش 500 هزار گوشی شده بود که قیمت فروش آن‌ها به طور متوسط 290 دلار می‌باشد. اگرچه نسبت به فروش 600 هزار گوشی در سه ماهه گذشته، کاهش یافته است.

علی‌رغم انتظاراتی که شکست خورده است، جان چن، مدیر عامل شرکت بلک‌بری، تایید کرده است که این شرکت در نظر دارد دو دستگاه اندروید ارزان‌تر را در ماه جولای عرضه کند. وی همچنین به سرمایه‌گذاران خبر داد که اولویت او تا ماه سپتامبر کسب سود از فروش این گوشی‌ها است که سرنوشت بخش سخت‌افزار نیز تعیین خواهد شد. بلک‌بری هنوز سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند را به انجام نرسانیده است اما این شرکت قطعا می‌داند که این بخش برای سودآوری و کسب و کار گسترده‌تر آن چقدر مهم است.

جان چن، مدیر عامل بلک‌بری می‌گوید:«ما در موقعیتی قرار داریم که کسب و کار ما به شدت کارآمد است و ما در واقع در حال ساخت هیچ سخت‌افزاری نیستیم. ما در حقیقت یک خانه طراحی سخت‌افزار هستیم.»

چشم‌انداز آینده این شرکت زیاد هم تلخ به نظر نمی‌رسد. علی‌رغم ضررهای آن، میزان سهام این شرکت با افزایش 2 درصد به 4.6 درصد رسیده است. مجموع درآمد سه ماهه آن نیز در واقع بالای 21 درصد بوده و برای سه ماهه اول سال 2016 به 424 میلیون رسیده است. به نظر می‌رسد بلک بری حداقل توانسته به طور ویژه از هزینه‌های اجرا کاسته و سودآوری خود را بهبود بخشد. علاوه بر این، درآمد نرم‌افزار آن نیز بالای 21 درصد نسبت به سال گذشته بود که این وضعیت بهتر از آنچه که انتظار می‌رفت بود. انتظار می‌رود این رشد تا سال 2017 نیز ادامه یابد و با افزایش فروش نرم‌افزار و افزایش 30 درصد در سال‌های آینده همراه باشد.

به طور کلی، به نظر می‌رسد بلک بری تغییراتی را برای بازگشت به سودآوری خود انجام دهد. موضوعی که نسبت به توسعه سخت‌افزار بلک بری وجود دارد ممکن است امسال انجام شود اما به طور کامل به موفقیت فروش محصولاتی بستگی دارد که ماه آینده معرفی خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال