غیر فعال شدن گوشی های قدیمی بلک بری از ۱۴ دی ماه

به گفته بلک‌بری پشتیبانی از گوشی های قدیمی این شرکت از تاریخ ۱۴ دی ماه به طور کامل پایان می یابد. این شرکت کانادایی اعلام کرد کاربران گوشی های کلاسیک دیگر امکان استفاده از عملکردهای اصلی این گوشی مانند برقراری تماس یا ارسال پیامک را نخواهند داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

به گفته بلک‌بری پشتیبانی از گوشی های قدیمی این شرکت از تاریخ ۱۴ دی ماه به طور کامل پایان می یابد. این شرکت کانادایی اعلام کرد کاربران گوشی های کلاسیک دیگر امکان استفاده از عملکردهای اصلی این گوشی مانند برقراری تماس یا ارسال پیامک را نخواهند داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی اعلام رسمی بلک‌بری در وبسایت خود دستگاه‌های قدیمی این شرکت که از نسخه های سیستم عامل بلک بری ۷.۱ و قدیمی تر و همچنین بلک‌بری ۱۰ و PlayBook OS 2.1 استفاده می‌کنند از تاریخ چهار ژانویه دیگر امکان استفاده از عملکردهای اصلی در این گوشی ها را نخواهند داشت. البته کاربران گوشی های با سیستم عامل اندروید مشکلی در آینده نخواهند داشت.

بلک بری در وبسایت خود اعلام کرد: دستگاه های دارای نرم افزارهای قدیمی که اجرای آنها از طریق اپراتور یا وای فای انجام میگیرد دیگر امکان استفاده از عملکردهای اصلی را نخواهند داشت. همچنین استفاده کنندگان از اپلیکیشن های بلک بری مانند BlackBerry Link و BlackBerry Desktop Manager نیز از چهارم ژانویه شاهد عملکرد محدودی خواهند بود. با ورود اپل در سال 2007 به بازار گوشی های موبایل با صفحه لمسی شاهد تحولاتی در بازار بودیم که  حتی مدیران بلک بری نیز آن را باور نداشتند. با این حال این گوشی های لمسی توانست با استقبال خریداران مواجه شود. از طرفی بازار بلک بری و ارزش آن همزمان با موفقیت اپل به شدت کاهش یافت.