درخواست بلو اوریجین از رگولاتور آمریکا برای محدود کردن پرتاب‌ها در اسپیس ایکس

شرکت فضایی بلواوریجین که به جف بزوس تعلق دارد در یک اقدام قانونی از رگولاتوری آمریکا درخواست کرده تا پرتاب‌های شرکت اسپیس ایکس را به دلیل مشکلات زیست محیطی محدود کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جدیدترین اقدام قانونی علیه اسپیس ایکس به شرکت فضایی بلواوریجین تعلق دارد که از یک تنظیم […]

شرکت فضایی بلواوریجین که به جف بزوس تعلق دارد در یک اقدام قانونی از رگولاتوری آمریکا درخواست کرده تا پرتاب‌های شرکت اسپیس ایکس را به دلیل مشکلات زیست محیطی محدود کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جدیدترین اقدام قانونی علیه اسپیس ایکس به شرکت فضایی بلواوریجین تعلق دارد که از یک تنظیم کننده در آمریکا درخواست کرده تا پرتاب‌های شرکت اسپیس ایکس را به شکلی قانونی محدود کند.

بلواوریجین از اداره هوانوردی فدرال در آمریکا درخواست کرده تا به دلیل مشکلات زیست محیطی برای پرتاب‌های اسپیس ایکس با بوستر استارشیپ سوپر هوی محدودیت ایجاد کند. این شرکت معتقد است این پرتاب‌ها باعث ایجاد مشکلات بالقوه زیست محیطی شده است. این شرکت روش‌های مختلفی را برای محدود کردن پرتاب و آسیب‌های ناشی از آن در نظر گرفته و به عنوان توصیه ارائه می‌کند.

محدود کردن سرعت در پرتاب فرود و دیگر عملیات‌های مربوط به اسپیس ایکس مانند حمل و نقل، سوخت رسانی، احتراق‌های آزمایشی از جمله این محدودیت ها است. این محدودیت در مورد خطرات و اثرات پرتاب از جمله سمومی که در زمان پرتاب در هوا منتشر می‌شود. محدودسازی پرتاب و کاهش انتشار مواد خطرناک تولید گرما و صدا در زمان پرتاب و بسته شدن جاده‌ها خواهد بود.

در مقابل بنیانگذار اسپیس ایکس واکنشی به این گزارش در شبکه اجتماعی ایکس نشان داده است. وی در پست جدید خود در ایکس در این مورد گفته است: این پاسخ به شکلی آشکار ریاکارانه است و اینکه بلو اوریجین برای سومین بار با جنگ حقوقی مانع از پیشرفت اسپیس ایکس می‌شود جالب نیست. بلواوریجین در این اقدام قانونی از اداره هوانوردی فدرال خواسته تا پرتاب‌های اسپیس ایکس در مرکز فضایی فلوریدا محدود شده و برای آن سیاست‌های جدیدی تهیه شود.