ساخت نوع جدیدی از تراشه با قابلیت انتقال داده‌ها با کمک امواج صوتی

تراشه جدید دانشمندان هاروارد می تواند با کمک امواج صوتی داده ها را منتقل کند. کلیه تراشه های مربوط به رایانه های سنتی با برق کار می کنند و تراشه های جدید نیز همگی از نوع فوتونیک هستند که از نور استفاده می کند. اکنون تراشه های جدیدی توسط دانشمندان هاروارد توسعه داده شده است […]

تراشه جدید دانشمندان هاروارد می تواند با کمک امواج صوتی داده ها را منتقل کند. کلیه تراشه های مربوط به رایانه های سنتی با برق کار می کنند و تراشه های جدید نیز همگی از نوع فوتونیک هستند که از نور استفاده می کند. اکنون تراشه های جدیدی توسط دانشمندان هاروارد توسعه داده شده است که می‌تواند با امواج صوتی کار کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، در کلیه طرح ها و مدار های کامپیوتری از الکترون ها برای ارسال و پردازش استفاده می شود. ترانزیستورها نیز وظیفه برقراری جریان را بر عهده دارند تا داده هایی را به صورت یک بسته رمزگذاری کند. تراشه های جدید فوتونیک این کار را با کمک فوتون های نور انجام میدهند. در این تراشه ها داده‌ها از طریق کانالهای موج بر انتقال پیدا میکند.

 تراشه های جدید یا همان تراشه های صوتی به جای امواج نور از امواج صوتی استفاده خواهند کرد. محققان با کمک ماده ای به نام لیتیوم نیوبات برای استفاده از میدان الکتریکی یک مدولاتور ساختند. این مدولاتور می‌تواند با تغییر قابلیت ارتجاعی امواج صوتی تولید کند. سپس با تنظیم میدان الکتریکی امکان کنترل فاز، دامنه و فرکانس امواج صوتی به وجود می آید. سپس رمزگذاری داده ها پیش از ارسال موج برها انجام خواهد شد.

 از مهمترین مزایای استفاده از امواج صوتی به جای الکترومغناطیسی عدم تداخل آنها به یکدیگر است. اکنون محققان تلاش دارند تا مدار های موج صوتی پیچیده‌تری را بسازند که بتواند به اجزای کامپیوترهای کوانتومی نیز متصل شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال