ساخت سریعترین پردازنده نورومورفیک جهان؛ امکان انجام ده تریلیون عملیات در ثانیه

سریعترین و قویترین پردازنده نورومورفیک جهان با عملکردی حدود ۱۰ تریلیون عملیات در ثانیه توسط محققان دانشگاه سوئینبرن ساخته شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این پردازنده نوروموفیک بسیار سریعتر از پردازنده‌های کنونی بوده و پردازش آن در هوش مصنوعی حدود ۱۰ تریلیون عملیات در ثانیه خواهد بود. دانشمندان معتقدند این اختراع […]

سریعترین و قویترین پردازنده نورومورفیک جهان با عملکردی حدود ۱۰ تریلیون عملیات در ثانیه توسط محققان دانشگاه سوئینبرن ساخته شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این پردازنده نوروموفیک بسیار سریعتر از پردازنده‌های کنونی بوده و پردازش آن در هوش مصنوعی حدود ۱۰ تریلیون عملیات در ثانیه خواهد بود. دانشمندان معتقدند این اختراع می تواند تحول عظیمی در استفاده و پردازش نوروموفیک و هوش مصنوعی ایجاد کند.

 محاسبات عصبی یا مهندسی نورومورفیک به معنی استفاده از سیستم های حاوی مدارهای الکترونیکی با تقلید از معماری عصبی و بیولوژیکی موجود در سیستم عصبی است. در این علم سعی میشود تا ویژگیهای نورونها، مدارها، برنامه ها و معماری های آنها بررسی شده و با کمک آن امکان یادگیری و توسعه، سازگاری و انعطاف پذیری و تغییرات تکاملی امکان پذیر خواهد شد.

دیوید ماس، از دانشگاه سوئینبرن درمورد این اختراع می‌گوید: این اختراع با کمک میکرو شانه های نوری که صدها لیزر مادون قرمز را تشکیل می دهند صورت گرفته است. میکرو شانه ها روی یک تراشه قرار داده می شوند و در مقابل دیگر منابع بسیار سبک تر ارزان تر و سریع تر خواهد بود. در این نوآوری با کمک یک تراشه میکرو شانه به طور همزمان داده ها در زمان، طول موج و ابعاد مکانی و با کمک یک پردازنده واحد، مخلوط میشوند. این فناوری تازه کشف شده می تواند در تمامی پردازش ها و ارتباطات مورد استفاده قرار گرفته و باعث کاهش هزینه‌ها شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال