با ساخت کوچکترین دروازه ترانزیستور تولید تراشه های کم مصرف تر و بهینه تر امکان پذیر می شود

دانشمندان چینی موفق به ساخت کوچکترین دروازه ترانزیستور جهان شده اند. بنابراین در آینده می توان تراشه های کم مصرف تر و بهینه تری نیز تولید کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بحرانهای موجود در صنعت نیمه هادی مانعی برای پیشرفت این صنعت نشده است. به طوری که اکنون محققان چینی کوچکترین […]

دانشمندان چینی موفق به ساخت کوچکترین دروازه ترانزیستور جهان شده اند. بنابراین در آینده می توان تراشه های کم مصرف تر و بهینه تری نیز تولید کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بحرانهای موجود در صنعت نیمه هادی مانعی برای پیشرفت این صنعت نشده است. به طوری که اکنون محققان چینی کوچکترین دروازه ترانزیستور جهان را ایجاد کرده‌اند. با توجه به قانون مور هر دو سال چگالی اجزای فعال در تراشه ها دوبرابر میشود. به طوری که دانشمندان و محققان در این صنعت به طور مدام تلاش کردند تا ترانزیستور و تعداد آنها را افزایش دهند.

 از طرفی کوچک شدن ترانزیستور ها نیز کم مصرف تر شدن تراشه ها را به دنبال خواهد داشت. البته قانون مور طی سالهای اخیر دچار کاهش بوده است. زیرا محدودیت های فیزیکی با تجهیزات فعلی باعث کاهش روند پیشروی صنایع نیمه هادی شد. اکنون محققان چینی اعلام کردند کوچکترین دروازه ترانزیستور در جهان را ساختند. با کمتر شدن اندازه دروازه انرژی تلف شده هنگام رسیدن جریان به ترانزیستورها نیز کاهش می یابد.

این دروازه ها از گرافن ساخته شدند و با تغییر ساختار به صورت پلکانی با دوپله تغییر شکل داده اند. در واقع چینیها در مواد سازنده دروازه ترانزیستور تغییراتی را به وجود آوردند. با تغییر ورقه گرافنی به عرض 0.34 نانومتر با حفظ اندازه کارکرد آن نیز حفظ شده است که مهم ترین مزیت آن هدر رفتن کمتر انرژی در حالت آماده به کار است. با توجه به ساختار آسان این دروازه جدید احتمالاً در سال های آینده به طور گسترده توسط تولید کنندگان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال