تومورهای سرطانی با مصرف بیش از حد آنتی اکسیدان‌ها افزایش می یابند

مطالعات اخیر دانشمندان روی آنتی اکسیدان‌هایی نظیر ویتامین سی و ای نشان می‌دهد آنها قادرند با فعال کردن یک نوع مکانیزم در بدن رگ‌های خونی جدیدی را ایجاد کرده و باعث رشد تومورهای سرطانی شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مصرف بیش از اندازه آنتی اکسیدان در زمانی که به آنها نیازی […]

مطالعات اخیر دانشمندان روی آنتی اکسیدان‌هایی نظیر ویتامین سی و ای نشان می‌دهد آنها قادرند با فعال کردن یک نوع مکانیزم در بدن رگ‌های خونی جدیدی را ایجاد کرده و باعث رشد تومورهای سرطانی شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مصرف بیش از اندازه آنتی اکسیدان در زمانی که به آنها نیازی نیست رشد و گسترش تومورها را از طریق ایجاد رگ های خونی جدید به دنبال دارد.‌ در حالت کلی تومورهای سرطان برای رشد خود به یک منبع خون و مواد مغذی پایدار نیاز دارند. این موضوع از طریق ایجاد رگ های خونی جدید تامین میشود. این فرایند که به آن رگ زایی گفته میشود توسط محققان موسسه پزشکی کارولینسکا از سوئد بررسی شد.

مارتین برگو، از محققان این پژوهش و نویسنده آن می گوید: در ابن بررسی متوجه شدیم مکانیسمی توسط آنتی اکسیدان ها فعال میشود که با ساخت رگ های خونی جدید می تواند تغذیه تومورها را انجام دهد. این موضوع بسیار شگفت انگیز بود. زیرا پیش از این آنتی اکسیدان ها با نقش محافظتی در نظر گرفته شده بودند. تومورها با تغذیه این رگ های جدید رشد کرده و گسترش می یابند.

محققان می گویند آنتی اکسیدان های معمولی که در غذاها وجود دارند هیچ گونه مشکلی را ایجاد نخواهند کرد. اما مصرف بیش از اندازه آنها در افراد در معرض خطر و یا بیماران سرطانی با خطرات زیادی همراه است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال